LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ότι πιο δυνατό, πιο ελαφρύ, πιο εντυπωσιακό, για ιδιώτες, και για track days. Καλώς όρισες 1299 Panigale. Διακόσια πέντε άλογα, σχεδόν 15 κιλά ροπής, 166,5 στεγνά κιλά!

Όπως συνηθίζεται πλέον στα μεγάλα SUperbike, έτσι και το 1299 Panigale έχει και Special έκδοση S, με διαφορά σε αναρτήσεις (Ohlins στο S), και ζάντες.

Το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο του νέου 1299 Panigale περιλαμβάνει IMU, Cornering ABS, DTC, DQS, DWC, EBC, Ducati Riding Modes, και άλλα.

Πόσα είπες; Πενήντα χιλιοστά;! Κτηνώδες το μπροστινό ανάποδο πιρούνι της Marzocchi για το 1299 Panigale, ενώ η Ohlins του S είναι "μόλις" 43 χιλιοστά.

Η Ducati αποκαλεί τον κινητήρα του 1299 "τον ισχυρότερο και πιο προηγμένο δικύλινδρο κινητήρα στον πλανήτη."

Η έγχρωμη ψηφιακή οθόνη του 1299 Panigale είναι υψηλής ανάλυσης, τεχνολογίας TFT (Thin Film Transistor), ενώ περιλαμβάνει ακόμα και κλισιόμετρο.

Το 1299 Panigale S διαθέτει το πρωτοποριακό σύστημα ηλεκτρονικών αναρτήσεων Ohlins Smart EC. Εδώ βλέπουμε το πίσω αμορτισέρ TTX.

Το S διαθέτει βοηθητικά κουμπιά στο τιμόνι, όπως στις αγωνιστικές μοτοσικλέτες, για να ρυθμίσει ο αναβάτης ευκολότερα DTC, DWC, και EBC την ώρα που οδηγεί.

Το 1299 Panigale έρχεται με χυτές αλουμινένιες ζάντες, 3,5 ίντσες μπροστά και 6 ιντσών πίσω. Από την άλλη, το 1299 S διαθέτει ελαφρύτερες σφυρήλατες.

Η "βασική" έκδοση του 1299 Panigale -που δεν είναι καθόλου βασική.

Και η πιο exclusive έκδοση S.

EICMA 2014: Ducati 1299 Panigale

Το πιο ελαφρύ, και ταυτόχρονα το πιο δυνατό Superbike για το 2015. Επίσημα με 205hp, 14,75Kgm και 166,5 στενγά κιλά, το υπέροχο Ducati 1299 Panigale, διαθέτει διαστημικό ηλεκτρονικό οπλοστάσιο και special S έκδοση.

 
Αρχίζουμε με την υποσημείωση πως το 1299 Panigale βρίσκεται μαζί μας για να πάρει τα σκήπτρα της ισχυρότερης Superbike παραγωγής, για δρόμο και track days, καθώς ο κυβισμός του δεν του επιτρέπει με τους υπάρχοντες κανόνες να τρέξει σε αγώνες. Για τους αγώνες, η Ducati διαθέτει το 1199 Panigale R.

Ο νέος κινητήρας των 1285κ.εκ. (θέμα marketing ο αριθμός 1299), παράγει 10% περισσότερη ροπή από του 1199 Panigale, ενώ η ανακοινώσιμη ιπποδύναμη μπορεί να είναι η ίδια με του Panigale R (με 1199κ.εκ.) στους 205hp, όμως στο 1299 αυτή παράγεται 1.000σαλ. χαμηλότερα, στις 10.500.! Για σκεφτείτε το λίγο. Μιλάμε για μια δικύλινδρη μοτοσικλέτα 1300κ.εκ., με +5 περισσότερα ανακοινώσιμα άλογα από ότι οι ισχυρότεροι τετρακύλινδροι αντίπαλοι στα 1000κ.εκ.. Εντυπωσιακό. Και από ροπή; Πώς σας φαίνονται 14,75Kgm/8.750σαλ.;! 

Η Ducati αποκαλεί τον κινητήρα του 1299 "τον ισχυρότερο και πιο προηγμένο δικύλινδρο κινητήρα στον πλανήτη", ενώ τα πιστόνια με διάμετρο 116χλστ. αποτελούν παγκόσμια πρωτιά για μια δικύλινδρη μοτοσικλέτα δρόμου υψηλών επιδόσεων. Ο Superquadro κινητήρας ονομάζεται έτσι λόγω των ακραία υπέρ-τετράγωνων διαστάσεων του, εκτός από πανίσχυρος, παραμένει το ίδιο φειδωλός με τα service, όπως και το προηγούμενης γενιάς 1199, με τις βαλβίδες να θέλουν έλεγχο μόλις κάθε 24.000χλμ.! Οι νέες κυλινδροκεφαλές έχουν δεχθεί βελτιώσεις για μεγαλύτερη ακαμψία στο νέο τους ρόλο, ενώ πιο άκαμπτα είναι και τα καλύμματα μαγνησίου των κεφαλών, αλλά και του συμπλέκτη, ενώ από μαγνήσιο είναι και το κάλυμμα της τρόμπας λαδιού. Νέα είναι και τα αντίβαρα του στροφάλου, αλλά και οι μπιέλες. Βαλβίδες και σώματα ψεκασμού έχουν τα ίδια μεγέθη όπως και στο 1199. Ένα σύστημα εμπλουτισμού των καυσαερίων με οξυγόνο αναλαμβάνει να εξολοθρεύσει τους άκαυτους υδρογονάνθρακες, και να περάσει το 1299 αλώβητο μέσα από τις συμπληγάδες των προδιαγραφών ρύπων. 

Φυσικά το δεσμοδρομικό σύστημα, σήμα κατατεθέν των Ducati, δεν θα μπορούσε να λείπει από το 1299 Panigale, προσφέροντας τεράστια ακρίβεια και μεγαλύτερη ιπποδύναμη από ότι σε κινητήρα με ελατήρια στις βαλβίδες. Το 1299 χρησιμοποιεί φυγοκεντρικούς αποσυμπιεστές, κάνοντας εύκολη υπόθεση την εκκίνηση, και επιτρέποντας έτσι τη χρησιμοποίηση ιδιαίτερα μικρής και ελαφριάς μίζας, αλλά και μπαταρίας. Το εξατάχυτο κιβώτιο συνδυάζεται με ένα υγρό μονόδρομο συμπλέκτη, με σύστημα υποβοήθησης, για να μην κουράζει τα δάχτυλα του αναβάτη. Επιπρόσθετα, ο Superquadro κινητήρας διαθέτει ένα πρωτοποριακό αισθητήρα ταχύτητας κιβωτίου, εξελιγμένο για τις μοτοσικλέτες MotoGP της εταιρείας. 

Ηλεκτρονικό οπλοστάσιο
Σύμφωνα με τη Ducati, το 1299 Panigale θέτει νέα στάνταρ στα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Όπως και στο νέο Yamaha YZF R-1, έτσι και το 1299 Panigale διαθέτει το σύστημα μέτρησης αδράνειας IMU (Intertial Measurement Unit). Όμως εδώ βλέπουμε πως το IMU (καλύτερα να συνηθίσετε το συγκεκριμένο αρκτικόλεξο, καθώς φαίνεται πως πλέον θα το συναντάμε συχνότερα) ενώ στο R-1 μετράει επιτάχυνση σε έξι άξονες, στο 1299 Panigale οι άξονες είναι οι μισοί -τρεις. Τι συμβαίνει; Οι τρεις άξονες που... λείπουν από το IMU του 1299, σε σχέση με το R1, αφορούν στα τρία γυροσκόπια που διαθέτει το Yamaha. Είναι έτσι; Μήπως έχει και το Panigale γυροσκόπια, και η Ducati απλώς δεν τα αναφέρει; Δεν γνωρίζουμε για την ώρα. Σύμφωνα με τα δελτία τύπου πάντως, το R1 κερδίζει στα σημεία, στο συγκεκριμένο τομέα.

Η Ducati αναφέρει πως η χρήση του IMU βελτίωσε την απόδοση του ηλεκτρονικού κιτ της μοτοσικλέτας, που περιλαμβάνει Ducati Traction Control 8 επιπέδων, Cornering ABS (ABS που λειτουργεί διαφορετικά όταν στρίβεις), Ducati Wheelie Control (σύστημα για αποφυγή σούζας κατά τη βίαιη επιτάχυνση), ενώ στην ακριβότερη έκδοση S και ηλεκτρονικές αναρτήσεις Ohlins Smart EC (Event-based τις ονομάζει η Ducati, και μας μπερδεύει, εμείς θα τις πούμε "ημί-ενεργητικές" και θα το αφήσουμε έτσι, για την ώρα). Η εταιρεία του Borgo Panigale αναφέρει πως πλέον το Ducati Quick Shift (DQS) επενεργεί όχι μόνο στα ανεβάσματα, αλλά και στα κατεβάσματα ταχυτήτων! Επιπλέον το 1299 Panigale εξοπλίζεται με ηλεκτρόγκαζο, σύστημα τηλεμετρίας της Ducati (Ducati Data Analyser, DDA+), και τα συνδυαστικά πακέτα ρυθμίσεων Ducati Riding Modes, που συνδυάζουν ρυθμίσεις από DTC, DWC, DQS, Cornering ABS, EBC (Engine Brake Control, ρυθμιζόμενο φρένο κινητήρα σε 3 επίπεδα), και στο S τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων. Το S μάλιστα, διαθέτει βοηθητικά κουμπιά στο τιμόνι, όπως στις αγωνιστικές μοτοσικλέτες, για να ρυθμίσει ο αναβάτης ευκολότερα τα DTC, DWC, και EBC, την ώρα που οδηγεί στην πίστα.

Ducati Electronic Suspension (DES) και Ohlins Smart EC 
Σε αυτό το σημείο επιτρέψτε μας να πάρουμε ένα χάπι για τον πονοκέφαλο, γιατί από τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα, τις λειτουργίες και τα αρκτικόλεξα τους, νομίζουμε πως πλέον δουλεύουμε για περιοδικό ηλεκτρονικών υπολογιστών, και όχι για περιοδικό μοτοσικλέτας. Το 1299 Panigale S διαθέτει το πρωτοποριακό σύστημα αναρτήσεων Ohlins Smart EC, ένα σύστημα ελέγχου των αναρτήσεων που ενεργοποιείται από διάφορα συμβάντα (event based). Το Smart EC αλλάζει το σετάρισμα των αναρτήσεων, ώστε να προσφέρει βέλτιστο κράτημα μέσα στη στροφή, μέγιστη σταθερότητα, καλύτερο φρενάρισμα, ταχύτερη είσοδο στη στροφή, και κράτημα γενικότερα. Το σύστημα, που αναπτύχθηκε από τη Ducati σε συνεργασία με την Ohlins, χρησιμοποιεί ένα πιρούνι NIX-30 με κατεργασία TIN στα καλάμια, ένα αμορτισέρ TTX και ένα σταμπιλιζατέρ, ρυθμίζοντας σε πραγματικό χρόνο το κάθε ένα χωριστά!

Ducati Riding Modes
Πρώτη φορά τα απαντήσαμε στο Multistrada 1200, το 2010. Τα τρία πακέτα διαφορετικών ρυθμίσεων έρχονται προ-ρυθμισμένα από το εργοστάσιο, με διαφορετικό σετάπ για διαφορετικές συνθήκες οδήγησης. Αυτά είναι τα Race, Sport και Wet.

Όργανα TFT
Η έγχρωμη ψηφιακή οθόνη του 1299 Panigale είναι υψηλής ανάλυσης, τεχνολογίας TFT (Thin Film Transistor), αποτελώντας ότι πιο σύγχρονο στον τομέα της οπτικοποίησης δεδομένων. Σε αυτή μπορεί να βρει κανείς τα πάντα, μέχρι και ένδειξη γωνίας κλίσης στις στροφές!

Τηλεμετρία Ducati Data Analyser+ GPS (DDA+ GPS)
Μέσω ενός καλωδίου USB, ο αναβάτης μπορεί να συλλέξει πληθώρα στοιχείων τηλεμετρίας (θέση γκαζιού, ταχύτητα μοτοσικλέτας, ταχύτητα κιβωτίου, θερμοκρασία κινητήρα, απόσταση που έχετε διανύσει, σαλ. κινητήρα, γυρολόγιο, κλίση μοτοσικλέτας και για πρώτη φορά λειτουργία DTC), έχοντας τη δυνατότητα να αξιολογήσει την απόδοση μοτοσικλέτας και αναβάτη, με γραφικές μάλιστα απεικονίσεις για ορισμένους τομείς στοιχείων. Το DDA+ GPS είναι η τελευταία γενιά αναλυτή δεδομένων της Ducati, διαθέτοντας λειτουργία GPS, μετρώντας αυτόματα το χρόνο του γύρου σας, κάθε φορά που περνάτε τη γραμμή τερματισμού στην πίστα -το μόνο που έχετε να κάνετε εσείς είναι να πιέσετε ένα κουμπί μία φορά, και το σύστημα μετράει γύρους από εκείνο το σημείο. Σημειώστε πως το DDA+ GPS αποτελεί έξτρα εργοστασιακό αξεσουάρ.

Monocoque πλαίσιο
Εξελιγμένο στους αγώνες, το αλουμινένιο Monocoque πλαίσιο του 1299 Panigale χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως φέρων τμήμα του, ενώ ενσωματώνει / αποτελεί και το φιλτροκούτι, συνεισφέροντας στο χαμηλό βάρος της μοτοσικλέτας, με το 1299 Panigale να ζυγίζει μόλις 166,5 κιλά κενό! Το πλαίσιο, που έχουμε δει και στο 1199 συνδέεται κατευθείαν πάνω στις κυλινδροκεφαλές, με τη γωνία κάστερ να είναι διαφορετική για το 1299 Panigale στις 24 μοίρες (από 24,5), ενώ και το ίχνος έχει αλλάξει, και βρίσκεται στα 100χλστ. (αντί για τα 96 στο 1199). Νέα είναι η κατά 4χλστ. χαμηλότερη έδραση του μονόμπρατσου ψαλιδιού, με το μεταξόνιο να βρίσκεται στα 1.437χλστ., και με την κατανομή βάρους να είναι 52% μπροστά, και 48% πίσω, για ένα αναβάτη μέσου μεγέθους. Το σύστημα της εξάτμισης βρίσκεται κάτω από τον κινητήρα, και μαζί με το αλουμινένιο υποπλαίσιο, και το μπροστινό υποπλαίσιο από μαγνήσιο βοηθούν στη συγκέντρωση των μαζών, για αξιοσημείωτη ευελιξία.

Αναρτήσεις
Το 1299 Panigale έρχεται με ένα κτηνώδες ανάποδο πιρούνι 50χλστ. της Marzocchi. Φυσικά πλήρως ρυθμιζόμενο. Πίσω βρίσκουμε ένα, επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο, μονό αμορτισέρ της Sachs. Αντίθετα, το 1299 Panigale S διαθέτει τις αναρτήσεις Ohlins Smart EC -εντύπωση προκαλεί η διάμετρος των 43χλστ. εμπρός για το ανάποδο της Ohlins, αντί των 50 της Marzochi.

Φρένα
Όλη η γκάμα των μεγάλων Panigale (1299, 1299 S και Panigale R) χρησιμοποιούν στο μπροστινό σύστημα τις μονομπλόκ ακτινικές δαγκάνες Μ50 της Brembo, σύστημα κορυφής, αποδοτικό, compact, και ελαφρύ. Οι μπροστινοί δίσκοι είναι κοτζάμ ταψιά, στα 330χλστ., ενώ και τα 3 μεγάλα Panigale έρχονται με το νέο Cornering ABS σύστημα της Bosch, με την τελευταίας γενιάς κεντρική μονάδα 9.1MP.

Τροχοί και ελαστικά
Το 1299 Panigale έρχεται με χυτές αλουμινένιες ζάντες, 3,5 ίντσες μπροστά και 6 ιντσών πίσω. Από την άλλη, το 1299 S διαθέτει ελαφρύτερες σφυρήλατες. Θα περιμέναμε να δούμε μαγνήσιο στις ζάντες του S, όπως στο R1, αλλά... όχι. Όλη η γκάμα εξοπλίζεται με ελαστικά Pirelli Diablo Supercorsa SP. Πρόκειται για τις εκδόσεις δρόμου των ελαστικών που χρησιμοποιούνται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superstock 1000 της FIM. Οι διαστάσεις τους είναι 120/70-17 και 200/55-17.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 4T, V2 90, 4B/K, 2ΕΕΚ, Υ/Ψ, Desmo
Κυβισμός (κ.εκ.): 1285
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 20510.500
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 14,75/8.750
Βάρος (kg, κενό): 166,5

 

DUCATI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ