EICMA 2024: Moto Morini Corsaro GT

EICMA 2024: Moto Morini Corsaro GT
4 Φωτογραφίες »

• Κινητήρας V2 750 κ.εκ. με 96 ίππους
• Δυναμικός σχεδιασμός με μεγάλους αεραγωγούς και επιβλητικό ανεμοθώρακα
• Cornering ABS και εντοπισμός τυφλού σημείου
• Brembo φρένα με δίσκους 320 mm και ...μυστικοπάθεια για τις αναρτήσεις

Κινητήρας V2 750 κ.εκ. με 96 ίππους

Η Moto Morini παρουσίασε στην έκθεση EICMA 2024 το Corsaro GT, ένα touring crossover που υπόσχεται να γίνει ένας νέος παίκτης στη δύσκολη αυτή κατηγορία. Διαθέτει δικύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα 749 κ.εκ. σε διάταξη V με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών. Αποδίδει 96 ίππους και η Moto Morini υπόσχεται τελική ταχύτητα άνω των 210 χλμ/ώρα. Ακόμα και αν αυτά τα νούμερα δεν ήταν από μόνα τους εντυπωσιακά, υπάρχει ένα «κάτι» στους V2 κινητήρες ιταλικής καταγωγής με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών που γεννούν πολύ θετικά συναισθήματα προσμονής στους μοτοσυκλετιστές. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μάλιστα, με στόχο την πιο εύρυθμη λειτουργία του και την καλύτερη συμπεριφορά του συνόλου στο δρόμο, η Moto Morini τον έχει προικίσει με ξηρό κάρτερ για μείωση του βάρους του και με στρόφαλο με φορά περιστροφής αντίθετη προς αυτήν των τροχών για μείωση των αδρανειακών δυνάμεων και με τη σειρά τους αύξηση της σταθερότητας, διευκόλυνση των αλλαγών κατευθύνσεων και μείωση της τάσης για σούζα κατά τις ισχυρές επιταχύνσεις.
 

Δυναμικός σχεδιασμός με μεγάλους αεραγωγούς και επιβλητικό ανεμοθώρακα

Ο σχεδιασμός της είναι στα πλαίσια της αισθητικής γραμμής της σειράς Corsaro, με δυναμικές και ισχυρές, αλλά όχι επιθετικές γραμμές. Ξεχωρίζουν οι δύο μεγάλοι αεραγωγοί κάτω από τα φωτιστικά σώματα, ο επιβλητικός ανεμοθώρακας και το ογκώδες τελικό της εξάτμισης. Η θέση οδήγησης είναι εργονομική με τις μανέτες του τιμονιού να είναι ανυψωμένες, η σέλα του αναβάτη φαρδιά και επίπεδη, ενώ του συνεπιβάτη φαίνεται να επιτρέπει την μακριά παραμονή πάνω της, χάρη στο χώρισμα στη μέση που δεν ασκεί πίεση στον κόκκυγα. Τον τουριστικό χαρακτήρα ενισχύουν οι στάνταρ χειρολαβές που δένουν ομοιόμορφα σε μία σχάρα καθώς και οι βάσεις για τις πλαϊνές βαλίτσες.
 

Cornering ABS και εντοπισμός τυφλού σημείου

Στο κομμάτι της τεχνολογίας η Corsaro GT διαθέτει Cornering ABS και, παρόλο που δεν γίνεται κάποια επίσημη σχετική αναφορά, δεν μπορούμε να σκεφτούμε την πιθανότητα να μη διαθέτει και Cornering Traction Control. Κατά την επίσκεψή μας στην EICMA καταφέραμε να διακρίνουμε ένα ραντάρ μπροστά, αλλά όχι πίσω και παρόλα αυτά η Moto Morini, φειδωλή στις πληροφορίες που ανακοινώνει, κάνει λόγο για σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου, αλλά όχι για Adaptive Cruise Control, παρόλο που τα κουμπιά για τη ρύθμιση της ταχύτητας φαίνονται στην αριστερή πλευρά του τιμονιού. Αυτό που σίγουρα φαίνεται (και ανακοινώνεται) είναι η οθόνη τεχνολογίας TFT και διαμέτρου 7 ινστών που περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης καθώς και συνδεσιμότητα με smartphone μέσω Bluetooth.
 

Brembo φρένα με δίσκους 320 mm και ...μυστικοπάθεια για τις αναρτήσεις

Τέλος, όσον αφορά τα μέρη και τα περιφερειακά της μοτοσυκλέτας που αναλαμβάνουν τη στήριξη και την ασφάλειά της, ο κινητήρας είναι ενεργό μέρος του μαύρου πλασίου χωροδικτυώματος που είναι με τη σειρά του κατασκευασμένο από κράμα αλουμινίου και ατσαλιού. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά και μονό αμορτισέρ που εδράζεται σε μοχλικό πίσω, αλλά περισσότερα στοιχεία για αυτά δεν ανακοινώνονται ακόμα. Τα φρένα όμως αποτελούνται ―και ανακοινώνεται περήφανα ότι είναι καταγωγής Brembo― από διπλούς δίσκους με διάμετρο 320 mm μπροστά και μονό δίσκο 255 mm πίσω με τις δαγκάνες να είναι μονομπλόκ και τετραπίστονες μπροστά και απλή μονοπίστονη πίσω.