Το 1993 η Ducati παρουσίασε το πρώτο Monster. 30 χρόνια μετά, παραμένει ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της εταιρείας, με πολλές φάσεις εξέλιξης, αλλά το DNA να παραμένει αναλοίωτο.
Πρωτοεμφανιζόμενη το 1993, το πρώτο Monster χρησιμοποίησε έναν λίγο πιο παλιό L-Twin κινητήρα, «φυτευμένο» μέσα σε ένα νέο πλαίσιο με ένα flat bar τιμόνι και έβγαλε το αποτέλεσμα στην παραγωγή. Αν είχε αποτύχει θα ήταν μια πολύ δύσκολη στιγμή για τη Ducati, άλλα τόσο ο Τύπος όσο και ο κόσμος το λάτρεψαν και έγινε ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της εταιρείας.
Tώρα, 30 χρόνια μετά, η Ducati θα κυκλοφορήσει μια ειδική έκδοση, το Monster 30° Anniversario, με σκοπό να τιμήσει μια μοτοσυκλέτα που έχει κερδίσει την καρδιά πάνω από 350.000 ανθρώπων σε αυτά τα χρόνια.
Προχωρώντας πάνω από τις χρυσές ζάντες και τις νέες αναρτήσεις της Ohlins (με το πιρούνι να είναι 0,6 κιλά ελαφρύτερο από το αντίστοιχο του Monster και του Monster+) θα βρούμε τη σέλα που έχει κεντημένο το logo των 30 ετών, καθώς και την αντίστοιχη ψηφιακή απεικόνιση στην οθόνη όταν γυρνάει κανείς το κλειδί στο διακόπτη.
Όπως συμβαίνει πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις, κάθε μοτοσυκλέτα θα φέρει μια ειδική επιγραφή του ονόματός της και του αριθμού της, τονίζοντας την ιδιαιτερότητα και την αποκλειστικότητα αυτής της έκδοσης.
Τέλος, ένας νέος χρωματισμός στα πρότυπα της ιταλικής σημαίας (κόκκινο, λευκό, πράσινο), καθώς και μια μικρή ιταλική σημαία πάνω από τον προβολέα θα στολίζουν το μοντέλο.
Μειωμένο βάρος
Οι αλλαγές δεν θα είναι μόνο στυλιστικές όμως. Ήδη αναφέραμε ότι οι νέες αναρτήσεις ρίχνουν το βάρος κατά 600 γραμμάρια, ενώ συνολικά το επετειακό Monster θα είναι 4 κιλά ελαφρύτερο! Και μιλάμε για μια μοτοσυκλέτα που ήταν ήδη στο κάτω άκρο βάρους της κατηγορίας.
¶λλες περιοχές όπου μειώθηκε το βάρος είναι τα φρένα (συνολικά 0,9 κιλά κάτω από το Monster, με BremboStylema δαγκάνες και δίσκο 320mm μπροστά) και οι ζάντες (1,86 κιλά κάτω από το Monster και μειώνουν τη ροπή αδράνειας και των 2 τροχών). Σε συνδυασμό με την χρήση του Testastretta 11° κινητήρα (του ίδιου που βρίσκουμε στο Monster+ και στο Multistrada V2 μεταξύ άλλων) καταλαβαίνουμε ότι πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να εντυπωσιάσει από πλευράς οδηγικής συμπεριφοράς και επιδόσεων.
Ηλεκτρονικά
Στο μέτωπο των ηλεκτρονικών, έχουμε στο στάνταρ εξοπλισμό Traction Control, Cornering ABS, Wheelie Control (τα οποία έχουν πολλά διαφορετικά επίπεδα ρύθμισης), καθώς και Launch Control. Μια οθόνη TFT 4,3” μεταφέρει τις πληροφορίες στον αναβάτη, ο οποίος μπορεί να επιλέξει μεταξύ 3 modes οδήγησης: Sport, Road και Wet.
Μόλις 500 τέτοιες μοτοσυκλέτες θα παραχθούν, για τον εορτασμό των 30 χρόνων Monster.