Εμπόδια, υπερυψώσεις και ψευδαισθήσεις: Πόσο πιο αργά να πάμε πια;

Εμπόδια, υπερυψώσεις και ψευδαισθήσεις: Πόσο πιο αργά να πάμε πια;
4 Φωτογραφίες »

Σαμαράκια και υπερυψωμένες διαβάσεις: Ή θα το σεβαστείς ή θα το σπάσεις
Νησίδες, κυκλικοί κόμβοι, φανάρια: ο κλασικός τρόπος να σε πάνε πιο αργά
Δέντρα στο δρόμο και σχήματα στην άσφαλτο: ο ασφαλέστερος τρόπος
Υψηλές ταχύτητες: ο κύριος λόγος των ατυχημάτων στην πόλη

Σαμαράκια και υπερυψωμένες διαβάσεις: Ή θα το σεβαστείς ή θα το σπάσεις

Σαμάρια, τραπέζια και υπερυψωμένες διαβάσεις εισάγουν μια έντονα σημασμένη τεχνητή ανωμαλία στο οδόστρωμα, αναγκάζοντας τους οδηγούς να επιβραδύνουν για να διατηρήσουν την άνεση των επιβαινόντων αλλά και την ακεραιότητα του οχήματος τους. Πολλές φορές συνδυάζεται με την παρουσία διαβάσεων πεζών, δίνοντας έτσι ένα ακόμη «κίνητρο» στους οδηγούς να σεβαστούν την προτεραιότητα των πεζών. Διατηρούν βέβαια τον κίνδυνο να τρομάξουν άπειρους οδηγούς που δεν τα σέβονται και μπορεί να οδηγήσουν μέχρι και σε απώλεια ελέγχου. Επίσης, κάτοχοι ιδιαίτερα χαμηλών οχημάτων, κινδυνεύουν από ζημιές ακόμα και σε φυσιολογικές διελεύσεις που συμμορφώνονται με τα όρια ταχύτητας.

Νησίδες, κυκλικοί κόμβοι, φανάρια: ο κλασικός τρόπος να σε πάνε πιο αργά

Εδώ οι επιλογές είναι ακόμα περισσότερες με κάποιες να στοχεύουν στη επιβράδυνση των διερχόμενων οχημάτων, όπως τα κλασσικά φανάρια ή μέσω αλλαγών λωρίδας (που όμως αξιοποιούν το μισό διαθέσιμο οδόστρωμα), κυκλικών κόμβων στα σημεία τομής των οδών (που απαιτούν περισσότερο χώρο και συνήθως πρότερο σχεδιασμό), στενώσεων του διαθέσιμου οδοστρώματος από τα πεζοδρόμια ή νησίδες στο κέντρο του δρόμου. Συναντάμε ακόμα και σικέιν-νησίδες που παρεμβάλλονται εναλλάξ πλευρικά του δρόμου, επιβάλλοντας μια ζιγκ-ζαγκ κίνηση. ¶λλες μέθοδοι αλλάζουν την πορεία των οχημάτων όπως οι διαγώνιες νησίδες σε διασταυρώσεις ή τα μπλόκα για αυτοκίνητα.

Δέντρα στο δρόμο και σχήματα στην άσφαλτο: ο ασφαλέστερος τρόπος

Μια άλλη προσέγγιση του ζητήματος είναι η πιο «ψυχολογική», όπως η δενδροφύτευση, που πέρα από το να περιορίζει το οπτικό πεδίο των οδηγών, επιβάλλει ένα συγκεκριμένο ρυθμό κίνησης. Επίσης πολλές φορές συναντάμε οπτική σήμανση με βαμμένες γραμμές, παύλες ή τρίγωνα σε ένα ή και στα δύο άκρα της ασφάλτου, που τονίζουν την αίσθηση της ταχύτητας του οδηγού ή του αναβάτη, ωθώντας τον έτσι σε ενστικτώδη μείωση της ταχύτητας κίνησης. Κάποιες διαγραμμίσεις που τέμνουν κάθετα τον δρόμο δημιουργούν δόνηση και θόρυβο όταν το διερχόμενο όχημα διατηρεί υπερβολική ταχύτητα. Η λίστα δεν εξαντλείται και κάθε λύση έχει τα υπέρ και τα κατά της.

Υψηλές ταχύτητες: ο κύριος λόγος των ατυχημάτων στην πόλη

Το ζήτημα της οδικής κυκλοφορίας, ειδικά σε οικιστικές ζώνες μεγάλων αστικών κέντρων παραμένει δυσεπίλυτο. Οι οδηγοί οχημάτων πολλές φορούν τείνουν να αγνοούν τα όρια ταχύτητας και να διατηρούν υψηλές ταχύτητες και μετά την έξοδο τους από δίκτυα ταχείας κυκλοφορίας, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων. Η υπερβολική ταχύτητα παραμένει διαχρονικά το κύριο αίτιο τροχαίων ατυχημάτων. Οι προσεγγίσεις των ιθυνόντων στο ζήτημα αυτό, του σχεδιασμού των υποδομών, διαθέτουν μεγάλη ποικιλία, πέρα από τις ενημερωτικές πινακίδες, με κοινό πάντα σκοπό την ελάττωση της ταχύτητας των οχημάτων ειδικά σε ζώνες ηπιότερης κυκλοφορίας και την μείωση των ατυχημάτων.

DAYTONA
BEST MOTO