Ανταλλακτικά υπάρχουν πολλά, όλοι όσοι ζούμε με δίκυκλα το γνωρίζουμε καλά. Τα πάντα, από τη μικρότερη βίδα ως ό,τι μπορεί να βάλει το μυαλό μας, αντιστοιχούν σε κωδικούς ανταλλακτικών που μπορούμε να αποκτήσουμε μέσω της επίσημης αντιπροσωπείας και να γνωρίζουμε εγγυημένα πως θα είναι ακριβώς ίδια με αυτά που θα αντικαταστήσουν.
Πέραν των επίσημων εργοστασιακών ανταλλακτικών βεβαίως υπάρχει και ένας ολάκερος κόσμος after market (=μετά την αγορά) εξαρτημάτων, δηλαδή ανταλλακτικά που κατασκευάζονται από άλλους κατασκευαστές και μπορεί να εξυπηρετούν διάφορους στόχους.
Μπορεί λ.χ. μια εταιρεία να φτιάχνει ανταλλακτικά για βελτίωση, προσφέροντας δηλαδή ένα εξάρτημα που θα μπει στη θέση του εργοστασιακού, υποσχόμενο να κάνει την ίδια δουλειά καλύτερα. Τακάκια, μανέτες, ζελατίνες, φώτα, αναρτήσεις, εξατμίσεις, εγκέφαλοι, σχεδόν για όλα υπάρχουν επιλογές βελτίωσης και μάλιστα συχνά η γκάμα αυτών των επιλογών είναι τεράστια. Για την ακρίβεια ο after market κόσμος συνιστά μια γιγάντια παγκόσμια αγορά με τρελούς τζίρους. Η συνεργασία των κατασκευαστών μοτοσικλετών με αυτές τις εταιρείες έχει προχωρήσει σε βαθιά επίπεδα συνεργασίας, καθώς συχνά βρίσκουμε επώνυμα εξαρτήματα να κοσμούν ξεχωριστές εκδόσεις μιας μοτοσικλέτας ως επιλογή αρχικής τοποθέτησης από το εργοστάσιο.
Αλλες φορές βλέπουμε το ίδιο το εργοστάσιο να προτείνει συγκεκριμένη after market εξάτμιση για κάποιο μοντέλο του προσφέροντας τη δυνατότητα να την αποκτήσει ο πελάτης μέσω του επίσημου δικτύου, άρα περιλαμβάνοντάς τη στην εργοστασιακή εγγύηση.
Μια άλλη κατηγορία ανταλλακτικών είναι αυτά που έρχονται να προσφέρουν οικονομικές αβάντες στον μοτοσικλετιστή, είτε προσφέροντας παραπλήσια υπηρεσία σε χαμηλότερη τιμή από το εργοστασιακό ανταλλακτικό ή υποσχόμενα μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Εδώ συχνά ερχόμαστε αντιμέτωποι με τον κανόνα που λέει πως «ό,τι πληρώνεις παίρνεις», χωρίς να λείπουν οι περιπτώσεις όπου η φτηνότερη επιλογή είναι εφάμιλλη ή, ακόμη σπανιότερα, καλύτερη.
Υπάρχει τέλος και ένας κόσμος εξαρτημάτων που μπορεί να μην έχουν απαραιτήτως ιδιαίτερη μηχανολογική συμβολή στη λειτουργία της μοτοσικλέτας μας, αφορώντας κυρίως τον εμφανισιακό τομέα. Επειδή το «πουλ μουρ» ουδείς εμίσησε, ο κατάλογος των αξεσουάρ που έρχονται να προσφέρουν απλώς άλλο χρώμα, υλικό ή σχέδιο είναι συχνά ατελείωτος. Μικρό ρίσκο, μεγάλος βαθμός προσωπικής έκφρασης.