Γιατί εξαφανίζονται τα βενζινοκίνητα 50άρια;
- Δεν τα παίρνουν οι πιτσιρικάδες όπως παλιά.
- Πλέον θέλουν μαθήματα για το δίπλωμα, αυξάνοντας κόστος και χρόνο.
- Αντικαθίστανται με τα αντίστοιχα ηλεκτρικά τα οποία φαίνονται πιο φιλικά.
- Τα ηλεκτρικά με τελική 25 χλμ δεν χρειάζονται δίπλωμα.
Δεν τα παίρνουν οι πιτσιρικάδες όπως παλιά
Υπήρχε μια εποχή που μια σεβαστή μερίδα 16χρονων συνέρρεε στην τροχαία με το περνούσαν τα γενέθλιά τους ώστε να βγάλει το δίπλωμα για το 50άρι. Οι εταιρείες (δημιουργώντας ή μάλλον ακολουθώντας αυτή την τάση), είχαν στη γκάμα τους πολλές διαφορετικές επιλογές σε αυτή την κατηγορία, από παπιά και σκούτερ μέχρι σπορ και ψευδοεντούρο μοτοσυκλετάκια (όπως το εντυπωσιακό εμφανισιακά Derbi GPR 50 ή πηγαίνοντας λίγο πιο πίσω μοτοσυκλετάκια όπως το Suzuki TS 50). Με τις επιλογές λοιπόν να υπάρχουν (και να υπάρχει και ένα αντίστοιχο πιο…μοτοσυκλετιστικό κοινό), η κατηγορία των 50cc μεσουρανούσε στη δίχρονη εποχή, ενώ κατάφερε να κρατηθεί ζωντανή και με τα τετράχρονα, τουλάχιστον μέχρι ένα σημείο. Στη σημερινή εποχή όμως δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο, καθώς το 50άρι έχει εν πολλοίς εκλείψει και αντικατασταθεί από 125άρια (με τους 16χρονους να περιμένουν να κλείσουν τα 18) και από ηλεκτρικά (για την κατηγορία των αγοραστών που ήθελε και θέλει ένα οικονομικό όχημα για μικρές μετακινήσεις). Επίσης το ίδιο το πέρασμα από τους δίχρονους στους τετράχρονους όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, ήταν ένα βαρύ πλήγμα για την δύναμη που μπορούσαν αυτά τα μοτέρ των 50cc να βγάλουν στο δρόμο.
Πλέον θέλουν μαθήματα για το δίπλωμα, αυξάνοντας κόστος και χρόνο
Μια αλλαγή που δυσκόλεψε τη διαδικασία για τα 50άρια ήταν και η αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο παίρνεις το δίπλωμα. Όσοι είναι γύρω στα 30 και πάνω θα θυμούνται ότι αρκούσε να πας στην τροχαία (με το δικό σου μηχανάκι!) και να κάνεις σλάλομ ανάμεσα σε 3 κώνους (αφού είχες περάσει τα σήματα) για να πάρεις το πολυπόθητο δίπλωμα. Η διαδικασία ήταν απλή, γρήγορη και πάνω από όλα φθηνή. Ούτε μαθήματα, ούτε τίποτα. Αυτό (ευτυχώς) άλλαξε και εδώ και αρκετά χρόνια έχουν μπει υποχρεωτικά μαθήματα, μια σωστή κίνηση για την αύξηση της ασφάλειας στους δρόμους, που όμως έδωσε την «χαριστική βολή» στα 50άρια. Η διαδικασία έγινε με αυτό τον τρόπο ακριβότερη και πιο χρονοβόρα. Και ο πιτσιρικάς που θέλει μηχανάκι γιατί να μην περιμένει λίγο ακόμα να γίνει 18 και να πάρει ένα πιο δυνατό μηχανάκι με το Α1 δίπλωμά του; Γιατί να περάσει τη διαδικασία 2 φορές για ένα μηχανάκι που σε 1-1,5 χρόνο θα του είναι «άχρηστο»;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Αντικαθίστανται με τα αντίστοιχα ηλεκτρικά τα οποία φαίνονται πιο φιλικά
Η άλλη κατηγορία πέρα από τους πιτσιρικάδες (και ίσως κάποιους αμετανόητους ροκάδες) που στρεφόταν στα 50άρια, ήταν οι άνθρωποι που θέλανε ένα οικονομικό μέσο για μικρές μετακινήσεις. Εδώ το παιχνίδι χάθηκε από την έλευση της ηλεκτροκίνησης, που έδωσε ακριβώς αυτό στον κόσμο. Τα ηλεκτρικά με τελική 45 χιλιόμετρα την ώρα έχουν σαφώς λιγότερα έξοδα συντήρησης και κίνησης από ένα βενζινοκίνητο 50άρι, ενώ με την επιδότηση μειώνεται και σε ένα σεβαστό βαθμό η τιμή τους. Έτσι δώσανε μια εναλλακτική στον κόσμο, ο οποίος την ακολούθησε. Τα στοιχεία το επιβεβαιώνουν, αφού τα ηλεκτρικά με τελικές 25 χλμ./ώρα και 45 χλμ./ώρα είναι αυτά που κυριαρχούν στις πωλήσεις ηλεκτρικών.
Τα ηλεκτρικά με τελική 25 χλμ δεν χρειάζονται δίπλωμα.
Μάλιστα η μικρότερη κατηγορία των ηλεκτρικών ενέχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο 50άρι. Δεν απαιτεί την κατοχή διπλώματος, μειώνοντας έτσι το κόστος και τον χρόνο αναμονής (ότι κάνανε τα 50άρια παλαιότερα δηλαδή). Και φυσικά δεν θα βρεις πολλούς 16χρονους που να θέλουν ένα όχημα που να φτάνει μόλις τα 25 χλμ./ώρα, όμως όπως είδαμε οι περισσότεροι από αυτούς θα περιμένουν τα 18 για να πάνε στο 125άρι. Τα μικρά όμως ηλεκτρικά σκούτερ σκότωσαν τα 50άρια για ένα μεγάλο κομμάτι της δεύτερης κατηγορίας αγοραστών, ειδικά στην επαρχία και σε πεδινά μέρη χωρίς πολλές ανηφοροκατηφόρες. Εν τέλει λοιπόν, τα βενζινοκίνητα 50άρια εξαφανίζονται γιατί η αγορά αλλάζει τάσεις, με τους νέους να εισέρχονται στη μοτοσυκλέτα σχετικά αργότερα στη ζωή τους από ότι έκαναν οι δικές μας γενιές και με ένα μεγάλο μερίδιο του αγοραστικού τους κοινού να στρέφονται σε νέες, διαφορετικές λύσεις. Ο κόσμος γύρω μας αλλάζει συνεχώς και μαζί του (ευτυχώς ή δυστυχώς) αλλάζουμε και εμείς και τα πράγματα που αγαπάμε – όπως οι μοτοσυκλέτες.