1. Η αλήθεια για τις τετράτροχες μοτοσυκλέτες

    Πού επιτρέπεται να κυκλοφορούν σήμερα οι τετράτροχες μοτοσυκλέτες;

    Οι τετράτροχες μοτοσυκλέτες κυκλοφορούν σήμερα νόμιμα στο σύνολο του οδικού δικτύου της χώρας. Δηλαδή εντός και εκτός πόλεων, στο επαρχιακό και στο εθνικό οδικό δίκτυο. Κάθε μοντέλο τετράτροχης μοτοσυκλέτας λαμβάνει έγκριση να κυκλοφορεί στο οδικό δίκτυο σύμφωνα με τις προδιαγραφές της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, η οποία καθορίζει αν επιτρέπεται το συγκεκριμένο μοντέλο:
    • να κυκλοφορεί στο οδικό δίκτυο, ή
    • εφόσον έχει τις προδιαγραφές, επί παντός εδάφους (δηλ. και στο οδικό δίκτυο και εκτός αυτού)
    Ποιος επιτρέπεται να οδηγεί τετράτροχες μοτοσυκλέτες;

    Τετράτροχες μοτοσυκλέτες επιτρέπεται να οδηγούν όσοι διαθέτουν άδεια οδήγησης αυτοκινήτου (Β) και αυτό αποτελεί ευρωπαϊκή οδηγία.

    Ποιοι και που οδηγούν τετράτροχες μοτοσυκλέτες;

    Οι τετράτροχες μοτοσυκλέτες είναι πολυχρηστικά οχήματα τα οποία έρχονται να καλύψουν πραγματικές ανάγκες μετακίνησης. Χρησιμοποιούνται από επαγγελματίες που χρειάζονται χώρο για εργαλεία χωρίς όμως τον όγκο ενός μεγαλύτερου οχήματος (πχ. μηχανικοί, ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί, αγρότες, κλπ.), από τα σώματα ασφαλείας (στρατός, πυροσβεστική, αστυνομία), από άτομα με κινητικά προβλήματα αλλά και από πολλούς ιδιώτες που έχουν επιλέξει τον συγκεκριμένο τρόπο μετακίνησης ή αναψυχής. Ο μεγαλύτερος αριθμός τετράτροχων μοτοσικλετών βέβαια διατίθεται προς ενοικίαση σε συγκεκριμένες τουριστικές περιοχές της Ελλάδας όπου υπάρχει έντονη ζήτηση για αυτού του είδους την μετακίνηση.

    Είναι επικίνδυνα οχήματα οι τετράτροχες μοτοσυκλέτες;

    Κανένα όχημα το οποίο έχει πανευρωπαϊκή έγκριση τύπου δεν μπορεί να χαρακτηριστεί εκ προοιμίου επικίνδυνο. Όπως και με όλα τα άλλα οχήματα έτσι και με τις τετράτροχες μοτοσυκλέτες υπάρχει μια διαχρονική βελτίωση τόσο από άποψη τεχνολογίας όσο και από άποψη ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Μάλιστα, η νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία (EU4) που εφαρμόζεται από την αρχή του έτους έχει επιβάλλει υψηλές δικλείδες ασφαλείας όπως ανεξάρτητη ανάρτηση σε κάθε τροχό, ελεγχόμενο διαφορικό και σχεδίαση κατά της ανατροπής.

    Προξενούν ατυχήματα οι τετράτροχες μοτοσυκλέτες;

    Τα ατυχήματα προκαλούνται από οδηγούς που παραβαίνουν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας (υπερβολική ταχύτητα, υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, παραβίαση σημάτων, κλπ.) και δεν μπορεί να αποδοθεί ευθύνη σε κανένα συγκεκριμένο τύπο οχήματος. Επίσης, τα διαθέσιμα στοιχεία της Τροχαίας δεν συνηγορούν στο ότι οι τετράτροχες μοτοσικλέτες συμμετέχουν δυσανάλογα στα καταγεγραμμένα ατυχήματα. Όπως και με όλα τα άλλα οχήματα, η ουσιαστική εποπτεία του οδικού δικτύου και η καλή συντήρηση του οχήματος αποτελούν τον αποτελεσματικότερο τρόπο πρόληψης ατυχημάτων.

    Υποβαθμίζουν το τουριστικό προϊόν οι τετράτροχες μοτοσυκλέτες;

    Η προσφορά προς ενοικίαση τετράτροχων μοτοσικλετών έρχεται να καλύψει πραγματικές ανάγκες μετακίνησης. Οι ανάγκες αυτές δημιουργούνται από την γεωγραφία, την δυνατότητα πρόσβασης και το οδικό δίκτυο συγκεκριμένων τουριστικών περιοχών. Η δημοφιλία των τετράτροχων μοτοσικλετών, αλλά και των δίκυκλων, οφείλεται στο ότι ανταποκρίνονται αποτελεσματικότερα στις συγκεκριμένες συνθήκες σε σύγκριση με μεγαλύτερα οχήματα αλλά και με τα ελλιπέστατα μέσα μαζικής μεταφοράς. Αυξανόμενο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η διοργάνωση θεματικών εκδρομών σε δύσβατες περιοχές χαρίζοντας μοναδικές εμπειρίες στους επισκέπτες και αναπτύσσοντας εναλλακτικές μορφές τουρισμού που τόσο πολύ έχει ανάγκη η χώρα μας. Δεν είναι τυχαία η αυξανόμενη ζήτηση τετράτροχων μοτοσικλετών που παρατηρείται και σε άλλους μεσογειακούς προορισμούς (Κροατία, Κύπρος, Μάλτα).

    Προκαλούν κυκλοφοριακά προβλήματα σε τουριστικές περιοχές οι τετράτροχες μοτοσυκλέτες;

    Σε περιόδους αιχμής τα κυκλοφοριακά προβλήματα προξενώνται κυρίως από την περιορισμένη δυναμικότητα του οδικού δικτύου και των χώρων στάθμευσης σε σχέση με το σύνολο των κυκλοφορούντων οχημάτων. Οι τετράτροχες μοτοσυκλέτες, αλλά και τα δίκυκλα, συμβάλλουν λιγότερο, λόγω μεγέθους, σε αυτά τα προβλήματα σε σύγκριση με μεγαλύτερα οχήματα. Αλλωστε, ρυθμίσεις κυκλοφορίας και στάθμευσης είναι στην αρμοδιότητα των τοπικών αρχών (δήμος, τροχαία) και διαμορφώνονται ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν κάθε περίοδο του έτους.

    Προβλέπεται αύξηση του στόλου των τετράτροχων μοτοσυκλετών στο μέλλον;

    Με την εφαρμογή της νέας ευρωπαϊκής νομοθεσία (EU4) που εφαρμόζεται από την αρχή του έτους, το κόστος των τετράτροχων μοτοσυκλετών έχει αυξηθεί δραματικά με αποτέλεσμα την υποχώρηση των πωλήσεων στο τρέχον έτος κατά 50% σε σχέση με το 2016. Αυτή η τάση αναμένεται να ενταθεί. Το γεγονός αυτό και σε συνδυασμό με την υποχρέωση των επιχειρήσεων ενοικίασης να αποσύρουν τα προς ενοικίαση οχήματα με την παρέλευση 7ετίας, θα περιορίσουν ραγδαία τον κυκλοφορούντα στόλο των τετράτροχων μοτοσικλετών μεσοπρόθεσμα.

    Μπορεί να ισχύσει η απαγόρευση κυκλοφορίας σε όλο το ασφαλτοστρωμένο δίκτυο των τετράτροχων μοτοσυκλετών;

    Μία de facto καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας μιας κατηγορίας οχημάτων, τα οποία πληρούν τις προδιαγραφές που ορίζει το ευρωπαϊκό δίκαιο έρχεται σε αντίθεση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία (κανονισμός 168/2013), η οποία ορίζει πως τα κράτη υποχρεούνται να μην απαγορεύουν ή εμποδίζουν τη θέση σε κυκλοφορία οχημάτων, εφόσον αυτά πληρούν τις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

    Τι επίπτωση θα έχει στους ιδιώτες ιδιοκτήτες τετράτροχων μοτοσυκλετών η προτεινόμενη απαγόρευση κυκλοφορίας σε όλο το ασφαλτοστρωμένο δίκτυο;

    Οι ιδιοκτήτες τετράτροχων μοτοσυκλετών δεν θα είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν τα οχήματα τους για τον λόγο και με τον τρόπο που σκόπευαν κατά την στιγμή της απόκτησής τους. Ενώ δηλαδή θα έχουν καταβάλει στο κράτος δασμούς εισαγωγής, ΦΠΑ, τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας προσβλέποντας σε συγκεκριμένο τρόπο χρήσης του αγαθού που απόκτησαν, το ίδιο κράτος θα τους στερήσει αυτή την δυνατότητα. Παράλληλα, μια τέτοια ρύθμιση θα μηδενίσει την μεταπωλητική αξία του οχήματός τους απαξιώνοντας πλήρως ένα κομμάτι της περιουσίας τους.
     
    Τι επίπτωση θα έχει στις επιχειρήσεις ενοικίασης τετράτροχων μοτοσυκλετών η προτεινόμενη απαγόρευση κυκλοφορίας σε όλο το ασφαλτοστρωμένο δίκτυο;

    Οι επιχειρήσεις - στην συντριπτική πλειοψηφία τους μικρές - που δραστηριοποιούνται στην ενοικίαση των συγκεκριμένων οχημάτων αναμένεται να βιώσουν μη αναστρέψιμες επιπτώσεις. Τα έσοδά τους θα αφανιστούν ακαριαία και οι επενδύσεις τους θα απαξιωθούν σε τέτοιο βαθμό που δε θα είναι σε θέση να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους προς εργαζόμενους, προμηθευτές, τράπεζες αλλά και προς το κράτος. Μάλιστα, κάποιες επιχειρήσεις ενοικίασης έχουν επιδοτηθεί με προγράμματα στήριξης της επιχειρηματικότητας οπότε η αναστολή των δραστηριοτήτων τους θα σήμαινε σπατάλη εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων.
     
    Τι προτείνει ο Κλάδος Δικύκλων του ΣΕΑΑ; 

    Καταρχήν το προφανές, οποιαδήποτε ρύθμιση για την κυκλοφορία των τετράτροχων μοτοσυκλετών οφείλει να είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Ακόμα περισσότερο, όταν δεν προκύπτει από πουθενά λόγος ή ανάγκη περιορισμών των τετράτροχων μοτοσικλετών σε εθνικό επίπεδο. Προς την αντίθετη κατεύθυνση, πρέπει επιτέλους να ακολουθήσουμε το παράδειγμα πολλών ευρωπαϊκών κρατών, μεταξύ των οποίων και κράτη με αντίστοιχα χαρακτηριστικά και τουριστική δραστηριότητα με την Ελλάδα (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Γαλλία), που επιτρέπουν την οδήγηση ελαφρών δίκυκλων μοτοσυκλετών (κατηγορίας Α1, δηλ. έως 125 κ.ε.) με άδεια οδήγησης αυτοκινήτου (κατηγορίας Β). Σήμερα, πολλοί επισκέπτες ωθούνται στην ενοικίαση τετράτροχης μοτοσυκλέτας γιατί δεν τους επιτρέπεται με δίπλωμα αυτοκινήτου η ενοικίαση ελαφρού δίκυκλου, παρά το ότι στις χώρες καταγωγής τους έχουν αυτό το δικαίωμα. Με την εφαρμογή λοιπόν και στην χώρα μας της ισοδυναμίας διπλωμάτων Α1 και Β, ο επισκέπτης τουριστικών περιοχών θα μπορεί να επιλέξει μεταξύ δίκυκλου, τετράτροχης μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου ανάλογα με το είδος της προτιθέμενης χρήσης, τις επικρατούσες συνθήκες (κλιματικές, γεωγραφικές, οδικές), το κόστος ενοικίασης και της προσωπικής του εξοικείωσης και προδιάθεσης. Η έλλειψη τεχνητών περιορισμών και στρεβλώσεων θα οδηγήσει στην ισόρροπη, αποτελεσματική και εν τέλει ασφαλέστερη χρήση όλων των οχημάτων και στην αρμονική προσαρμογή μετακίνησης στις επικρατούσες συνθήκες.
     
    Πηγή: Σ.Ε.Α.Α.

    • Θάνος

      Το ότι δεν εχει λογική το μέτρο της απαγόρευσης δεν εχει, από την άλλη οτι γίνεται κακή χρήση από ανθρώπους που δεν έχουν ιδέα τί ειναι και πως οδηγείται το ATV ειναι γεγονός. Εγώ νομίζω ότι θα έπρεπε να υπάρχει ειδική κατηγορία διπλώματος γι αυτά τα οχήματα. Εδώ υπάρχουν 3 διαφορετικές στις μηχανές. Το ATV δεν είναι μηχανή αν και μοιάζει λίγο παραπάνω στην οδήγηση με μηχανή παρά με αυτοκίνητο. Όπως και να εχει ειναι μια "συσκευή" και αυτή που ο χρήστης πρέπει να έχει "διαβάσει" το manual Πριν το χρησιμοποιήσει, σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να ειναι έως πολύ επικίνδυνο: όπως ένα ηλεκτρικό σίδερο σε ένα 3χρονο παιδάκι, όπως ενα αυτοκίνητο σε εναν 18χρονο χωρις δίπλωμα.

        2
    • ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΛΕΛΕΚΑΣ

      ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΟΛΑ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΦΤΑΙΝΕ ΓΙΑ ΤΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ

       
    • Παντελης Κουκιαινης

      Θα ψήφιζα ευχαρίστως <αν > υπήρχε η απάντηση… Οι απαίδευτοι και ανεύθυνοι αναβάτες που οδηγούν ανεξέλεγκτα, και το πολύ κακό οδικό δίκτυο; Από Κάλυμνο με αγάπη?????

       
    • dionysakopoylos nikos

      πριν 20 χρονια 5 ατομα δοκιμάζαμαι 5 ατομα ολοι μηχανόβιοι μια γουρούνα τοτε την καλύτερη με υψηλά κυβικα. 2 στους 5 σε δρόμο μεσα στην ΑΘΗΝΑ ΟΤΑΝ ΠΆΤΗΣΑΝ απότομα το γκαζι γύρισαν ανασκελα στη μεση της οδού ευτυχως δεν περνουσε αυτοκινητο. Τι θέλω να πω με την δική μου εμπειρια . 1ον να απαγορευτουν μεγάλου κυβισμου γουρούνεςειδικα οι κινεζικες κακης ποιοτητας μη πιστοποιημένες. 2ον να μην ενοικιάζονται στα νησια γουρούνες σε τουρίστες που τις οδηγουν για πρωτη φορα .πόσο μαλλον οταν ειναι οι περισσότεροι μεθυσμένοι Οσο τα υπόλοιπα τα υπόλοιπα θέλουν επενδυσεις και πολλα χρόνια .συμφωνώ εν μέρει με το νόμο οχι ομως υπέρ της ΟΛΙΚΗΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ επι της ουσιας.

        1
    • ΣΠΥΡΟΣ

      Καταρχήν πριν από κάποια χρόνια πάλε απαγορευόταν η κυκλοφορία των ATV στους δρόμους μας παρά μόνο εκτός δρόμου . ώμος κάποιοι που είχαν μεγάλο όφελος και σίγουρα πέσαμε και μεγάλες μίζες στην υπόθεση το επέτρεψαν . Το μεγάλο πρόβλημα είναι το καλοκαίρι με τους τουρίστες που νοικιάζουν μεγάλες παρέες και πάνε όλοι μαζί πορεία στο δρόμο και καίγεσαι να τους περάσεις γιατί δεν έχουμε και δρόμους παντού που να επιτρέπουν άνετη την κυκλοφορία όλων των οχημάτων !!! Τουλάχιστον να επιτρέπετε σε άτομα μόνο με αναπηρία !!!

        2
    • Γιαννης

      Φταιει ενας συνδιασμος πραγματων.. Καταρχην οι γουρουνες με ΑΛΥΣΙΔΑ ειναι πολυ επικινδυνες. Επειδη ο πισω αξονας ειναι 100% μπλοκε , δεν επιτρεπει να υπαρχει διαφορα περιστροφης μεταξυ των δυο τροχων. Το αποτελεσμα ειναι η γουρουνα με τετοιο αξονα να ΑΡΝΕΙΤΑΙ να στριψει.. Στο χωμα βεβαια τα πραγματα ειναι διαφορετικα επειδη εκει το εδαφος (επειδη ειναι κινητο) επιτρεπει το οχημα να στριψει εκτοπιζοντας το εδαφος (το χωμα). Εγω που εχω στη κατοχη μου γουρουνα με διαφορικο και οδηγω χωρις κανενα αγχος στο οριο αν θελω, οδηγησα 50αρα με αλυσιδα (επωνυμη με αδεια κυκλοφοριας και πραγματικα σε τρομαζει η συμπεριφορα της.. Οι γουρουνες με διαφορικο στον πισω αξονα φυσικα δεν εχουν ΚΑΝΕΝΑ προβλημα και οδηγουνται με το ενα χερι.. Το αλλο στοιχειο ειναι οτι οι ενοικιαστες δεν εχουν οδηγησει ποτε ξανα γουρουνα και μπαινουν στα βαθια νοικιαζοντας τετρατροχο με αλυσιδα.. Ο συνδιασμος της απειριας και του επικινδυνου οχηματος με ακαταλληλα χαρακτηριστικα για δρομο (μπλοκε αξονα με αλυσιδα) ειναι ενας θανατηφορος συνδιασμος.. Το σωστο ειναι ο νομοθετης να οδηγησει πρωτα ολες τις κατηγοριες των τετρατροχων (με η χωρις να κατεχει διπλωμα μοτο) Και να αποφασισει μετα.. Οι ATV με διαφορικο ειναι ΠΟΛΥ ΑΣΦΑΛΕΙΣ.

        4
    • Δρόσος Βλάμος

      Ευχαριστώ πολύ το περιοδικό σας που γράφετε την αλήθεια για τα οχήματα αυτά.Σαν ιδιοκτήτης καταστήματος ενοικιάσεως σκούτερ/atv έχω δεί το πόσο ευκολοδήγητα και ασφαλή οχήματα ειναι.Ετσι οταν μου έρθουν τουρίστες οι οποίοι δεν έχουν ικανότητα να οδηγήσουν σκουτεράκι,τους δίνω μιά γουρούνα,τους εξηγώ πώς δουλεύει και πώς να την οδηγήσουν και έχω το κεφάλι μου ήσυχο μιάς και ποτέ δέν ειχα κανένα. ατύχημα η πρόβλημα με αυτές.Αυτό που εγώ δέν μπορώ να καταλάβω ειναι τελικά είμαστε Ευρώπη η όχι;Γιατι σε όλες τις Ευρωπαικές Χώρες επιτρέπονται να κυκλοφοράνε κανονικά και τις έχουν σε υπηρεσίες όπως η Αστυνομία,πυροσβεστική κλπ...Γιατί εδώ σώνει και καλά να ισχύουν άλλοι νόμοι κατα το δοκούν;Ναι ,υπάρχουν μερικά ατυχήματα με αυτές,δεν σημαίνει όμως οτι αν τις καταργήσουν με το έτσι θέλω,θα γίνουν τα πράγματα καλύτερα!Γιατι αν δέν πάρουν γουρούνα,θα πάρουν μηχανάκι.Κι εκεί θα είναι μεγαλύτερος ο κίνδυνος για θανατηφόρα ατυχήματα κλπ...

        1
    • Attila Bodi

      Ευχαριστω την mototriti για το εξερετηκο αυτο αρθρο. Ειμαι ενοικιαστεις στην Κρητη και φυσηκα αυτο το θεμα με αφορα πολυ σοβαρα και μακαρι και η υπολοιποι δημοσιοφραφοι να ειχανε τα κοτσια να τα λενε οπως και εσεις εξω απο τα δοντια.. Μπραβο Σας παιδια!

        3
    • John

      Ευχαριστούμε παιδιά για την αναφορά.. Ο υπουργός δε μασάει τίποτα... Τραγικά λάθη... Ξεφτίλα....

        2
    • Ανδρέας

      Στην Χερσόνησσο και στα Μάλια οι μεθυσμένοι τουρίστες πέφτουν περπατώντας - παραπατώντας στα πεζοδρόμια και τραυματίζονται , ορισμένοι από αυτούς πολύ σοβαρά !!!Ρωτήστε το εκεί ιατρικό κέντρο πόσες εκατοντάδες περιστατικά αντιμετωπίζει καθημερινά το καλοκαίρι !!!!Προτείνω άμεσα να απαγορευτούν τα ... πεζοδρόμια ...!!! Ας ... σοβαρευτούμε επιτέλους σ αυτήν την έρμη χώρα , ΚΑΝΕΝΑ ΝΟΜΙΜΟ ΟΧΗΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ, ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ ΠΑΝΤΑ ΕΙΝΑΙ Ο ... ΟΔΗΓΟΣ ΤΟΥ !!! Από το ... Challengher μέχρι το ... πατίνι ...!!!

        10
    • MARIO BALAMOTI

      Ο υπερπροστατευτισμός των πολιτών για το καλό τους από άρχοντες με φασιστική νοοτροπία χρόνια τώρα αποτελεί κίνδυνο για τους πολίτες και για την δημοκρατία. Ατέλειωτα παραδείγματα με ατέρμονη συζήτηση θα μπορούσε να εξελιχθεί γύρω από το θέμα. Δεκάδες πνίγονται, αλλοδαποί και ημεδαποί, στις θάλασσές μας, κανένας προς το παρόν δεν θεσμοθέτησε την υποχρέωση σωσιβίου ή πιστοποιητικού κολύμβησης. Εκατοντάδες θάνατοι από το κάπνισμα που στοιχίζει ζωές και τεράστια ποσά αποθεραπείας στο κράτος, παρόλα ταύτα κανείς δεν σκέφτηκε να το απαγορεύσει. Τουναντίον ο πρωθυπουργός επισκέφτηκε εργοστάσιο παραγωγής τσιγάρων, ενθαρρύνοντας την παραγωγή του. Εκατοντάδες θύματα από την ταχύτητα των αυτοκινήτων και με θεσπισμένο όριο 120 χλμ/ω, αναρωτιόμαστε ποια ανάγκη να διατίθενται οχήματα με μέγιστη ταχύτητα 250χλμ/ω (η ανάγκη προσπέρασης?!) 100άδες τα θύματα της οικονομικής κρίσης, εκτός αν ο Υπουργός θέλει να μετρήσει και άλλα θύματα αυτοχείρων, που θα τους οδηγήσει στην οικονομική καταστροφή η ενέργειά του. Υπάρχουν τρόποι, αν πιστεύεις ότι ένα μέτρο είναι καλό, να περάσει, τουλάχιστον αν όχι με την υποστήριξη, έστω με την αδράνεια των ενδιαφερομένων. Μία προειδοποίηση απαγόρευσης ή περιορισμού της χρήσης, φυσικά όχι άμεση αλλά και όχι για τα υπάρχοντα οχήματα, πιθανόν να διασφάλιζε την επιτυχία του μέτρου, καθώς γνωρίζει ότι κάθε έτος αποσύρονται από την κυκλοφορία εκατοντάδες οχήματα, λόγω του περιορισμού της χρήσης από την 7ετία (μέγιστος χρόνος ενοικίασης είναι τα 7 χρόνια). Αυτά με την προϋπόθεση, που μπορεί κάποιος να περιορίσει την χρήση ενός προϊόντος που έχει πάρει έγκριση από τους θεσμούς της ΕΕ, η οποία φημίζεται για την ευαισθησία προστασίας των καταναλωτών με τις αυστηρότερες ντιρεκτίβες που επιτάσσει να καλύπτουν τα προϊόντα.

        8
    • Τάκης

      Ελλάς το μεγαλείο σου. Αντί να βρουν έναν τρόπο να ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΝ αυστηρότερους ελέγχους για σουρωμένους, μαστουρωμένους, τυφλούς - κουφούς, υπερήλικες οδηγούς και αναβάτες, για να μην αναφερθώ στα καρότσια - δίκυκλα, με τρία παιδιά και τους δύο γονείς, αποφάσισαν την απαγόρευση κυκλοφορίας των τετράτροχων. Αφού το πρόβλημα λένε πως υπάρχει κυρίως στις τουριστικές περιοχές, γιατί δεν απαγορεύουν τον τουρισμό, έτσι για να γουστάρουμε και να πρωτοτυπούμε ως έθνος?

        10
    • Thanasis Karvounakis

      Να απαγορευτούν και τα αυτοκίνητα και τα μηχανάκια και να γυρίσουμε στα κάρα.

        9
    • Γρηγόρης Μαυράκης

      Θεωρώ θετική την πλήρη απαγόρευση. Οδηγώ αυτοκίνητο και μηχανή και ποτέ δεν είδα στο δρόμο σωστή οδήγηση αυτού του οχήματος. Όμως η απαγόρευση δεν μπορεί να στηρίζεται στην παραβατικότητα κάποιων αλλά στην ακαταλληλότητα του οχήματος για κίνηση στο οδικό δίκτυο.

        11
    • Γιαννης

      Έχω 4τροχο 200 κυβικών εδώ και 10 χρονια με 60000 χλμ στην επαρχία.χωραφι σπίτι ψώνια.Ειναι απίστευτα βολικό και περισσότερο ασφαλές απ ιτι φανταζοντε εκεί στο υπουργείο.Το μη ασφαλές για μένα είναι η των 65χαω τελικη του αλλά εδώ έρχεται ένας παραλογισμός.στην επαρχία τα 80χαω είναι η μεγιστη νόμιμη ταχύτητα και τα 50χαω είναι πολύ συχνά αλλά κρίνουμε ακατάλληλο για άσφαλτο ένα όχημα που πάει με 65-75.

        3
    • Τάσος

      Είμαι 57 χρονών και οδηγώ μοτοσικλέτες και ATV από όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, έμαθα και στα παιδιά μου να οδηγούν εντός και εκτός δρόμου, ποτέ δεν έχουμε εμπλακεί σε ατύχημα, έχω τρεις Γουρούνες που χρόνια τις χρησιμοποιούμε οικογενειακός, ειδικά σε περίοδο διακοπών. Για το νησί μου την Κέρκυρα είναι το ιδανικό μέσω μεταφοράς, γιατί το οδικό δίκτυο είναι στενό με δρόμους γεμάτους λακκούβες, ρώτησα ένα φίλο που εργάζεται στο γραφείο κίνησης του νοσοκομείου Κέρκυρας εάν έχουν αυξηθεί τα τροχαία, στα χρόνια που ενοικιάζονται τέτοιου είδους οχήματα και η απάντηση ήταν πως εννέα στα δέκα ατυχήματα αφορούν δίτροχα και όχι τετράτροχα. Θα καταλάβαινα μια νομοθεσία που θα επέβαλε την χρήση περιοριστή ταχύτητας και απαγόρευση της κίνησης σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας και την υποχρέωση στα ΚΤΕΟ να έχουν μηχανήματα για τον έλεγχο τους ώστε να μην εξαιρούνται, αλλά την γενική απαγόρευση μέσα σε πόλεις που έτσι κι΄ αλλιώς το όριο ταχύτητας δεν ξεπερνά την μέγιστη ταχύτητα που κινούνται αυτά τα οχήματα, δεν τη καταλαβαίνω. Πολύ φοβάμαι πως αυτή η απαγόρευση δρομολογήθηκε και εξυπηρετεί μόνο τις μεγάλες εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων που είδαν τις πωλήσεις τους να πέφτουν κάθετα από τον καιρό που γέμισε η τουριστική ζώνη με τέτοια οχήματα. Γίνομαι κουραστικός αλλά θα αναφέρω ένα περιστατικό από το φετινό καλοκαίρι. Μου ξεφούσκωσε τελείως ένα λάστιχο και πήγα έξω από ένα μαγαζί ενοικίασης που είχε κομπρεσέρ για να επαναφέρω το λάστιχο, όταν με είδε ο ιδιοκτήτης να βγάζω από την βαλίτσα και να χρησιμοποιώ ειδικό όργανο, που μπορεί και μετράει με ακρίβεια την χαμηλή πίεση που χρειάζονται τέτοιου είδους οχήματα, έβαλε ειρωνικά τα γέλια. Κοίταξα, για τον πειράξω, την πίεση σε δυο γουρούνες που είχε εκεί και διαπίστωσα ότι είχαν διπλάσια πίεση τα ελαστικά από αυτή που προέβλεπε ο κατασκευαστής, τον ρώτησα γιατί και μου είπε πως το κάνει για να έχουν ελαφρύ τιμόνι και για να μην κοιτάζει την πίεση κάθε φορά που τα ενοικιάζει. Όση ώρα μιλούσαμε έδωσε προς ενοικίαση τρία atv, χωρίς καμιά οδηγία προς τους ενοικιαστές, εκτός από το πώς παίρνουν μπροστά και να μην ξεχνούν να λύσουν το χειρόφρενο για μην καταστρέφουν τα τακάκια, τα δε κράνη, οι δυο από τους τρεις πιτσιρικάδες, τα μύρισαν και αρνήθηκαν να τα πάρουν γιατί βρωμούσαν, έφυγαν έτσι…. Τα συμπεράσματα δικά σας.

        13
    • george 3

      Καποιοι ασχετοι τουριστες προκαλεσαν ατυχηματα με τις γουρουνες.Ο.Κ. Να απαγορευτει η ενοικιαση τους, ομως μεχρι εκει,αλλιως ειναι ΦΑΣΙΣΜΟΣ η καθολικη απαγορευση.΅.

       
    • Γιάννης

      Είναι οχήματα για μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους και υπερβολικά θορυβώδει. Επικίνδυνα πρόκλησης ατυχημάτων (ήδη έχουμε αρκετά). Σε ποιό μέρος του κόσμου συναντάς τέτοια οχήματα σε πόλεις ή σε ΕΘΝΙΚΟΥΣ ΔΡΌΜΟΥΣ!!

        8
    • ΒΑΣΙΛΗΣ Λ.

      ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΤΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΤΗΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ. ΠΟΙΟΥΣ ΔΙΑΦΥΛΑΤΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΙΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ. ΟΙ ΓΟΥΡΟΥΝΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΟΤΑΝ ΝΑ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ?

       
    • Andreas Kordilis

      Θεωρώ αυτό το σχέδιο απαράδεκτο. Επειδή στα νησιά υπάρχει ανυπαρξία ελέγχων γιατί να την πληρώσουν και οι υπόλοιποι χρήστες τέτοιων οχημάτων? Στην περιοχή της Καβάλας όπου κατοικώ Δεν έχει γίνει ΠΟΤΈ ατύχημα με εμπλοκή ATV. Και τι θα γίνει με τα τέλη μεταβίβασης και ταξινόμησης που πληρώθηκαν? Θα επιστραφούν στους πολίτες? Οι υπόλοιποι οι οποίοι έκαναν μια αγορά ATV και δεν είχαν ενημερωθεί για τις αλλαγές αυτές θα αποζημιωθούν οικονομικά?! Ελλαδάρα! Τα ίδια και τα ιδια

        10
    • μουζακιτης γιωργος

      aytoi oi ανθρωποι που νομοθετουν εχουν τελειωσει πανεπιστημιο...χαιρομαι που εβγαλα μονο το γυμνασιο

        10
    • ntino

      Να απαγορευτεί η κυκλοφορία τους με δίπλωμα αυτοκινήτου .να χρειάζεται δίπλωμα μηχανής μεγάλου κυβισμού και αυστηρός έλεγχος

        19
    • koklas sakis

      ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ. ΚΑΛΑ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑ ΤΙΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΟΥΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΧΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΤΟ ΑΥΤΑ. ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΖΑΚΥΝΘΟ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΙΔΕΑ ΠΟΣΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ ΕΧΑΣΑΝ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥΣ Η ΕΧΑΣΑΝ ΚΑΠΟΙΟ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥΣ Η ΠΡΟΚΑΛΕΣΑΝ ΚΑΠΟΙΟ ΤΡΟΧΑΙΟ ΣΕ ΖΑΚΥΝΘΙΝΟΥΣ. ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΣΕ ΜΕΝΑ ΕΠΕΣΑΝ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΕΦΥΓΑΝ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΠΡΟΛΑΒΑ ΔΥΣΤΗΧΩΣ, ΤΗ ΖΗΜΙΑ ΤΗ ΠΛΗΡΩΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΤΣΕΠΗ ΜΟΥ. ΒΕΒΑΙΑ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΠΕΝΔΥΣΑΝ ΣΕ ΑΥΤΟ ΛΑΘΟΣ.

        13
    • theod

      ναι ρε φίλε....τρακτέρ λάστιχο κοντά μετατρόχια - μεταξόνια υψηλότατο κέντρο βάρους οι 8 στους 10 επικίνδυνοι διότι δεν ξέρουν να οδηγήσουν οι 4 στους 10 παππούδες γιαγιάδες που δεν ξέρουν να οδηγούν μηχανάκι νομίζοντας ότι θα το οδηγούν σαν αυτοκίνητο καίνε, ηχορυπαίνουν υψλό σέρβις και όλα χωρίς ουσία, ούτε Αυστραλία ούτε Καναδάς και ούτε Ν. Ζηλανδία είμαστε, εσύ μάγκα ειδικέ να το πάρεις με τρέιλερ για χώμα και περιηγήσεις αλλά και για ειδικές!!! έρχονται και τα ρετάλια το καλοκαίρι από το αλκοόλ και σκοτω΄νουν και σκοτώνονται, εγώ σας τεκμηρίωσα θέλει πολύ σοβαρότητα στις τοποθετήσεις επί τέτοιων θεμάτων

        14
    • ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΤΕΡΑΚΗΣ ΒΡΑΧΑΤΙ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

      Eiμαι συνταξιουχος εχω διπλωμα αυτοκινητου ειμαι νομιμος και την εχω να κινουμαι 2 χιλιομετρα να εφιδιαζομαι τα τροφιμα μου σε δρομο παραλλιακο ...εδωσα 2400 ευρο να την αγορασω.πληρωνω τελη κυκλοφοριας και ασφαλεια.ειναι παρανομη κσι παραλογη συτη η αποφαση για την απαγορευση στις ΑTV ΓΟΥΡΟΥΝΕΣ

        11
    • MIKE MAKAS

      το θεωρω πολυ μεγαλη βλακεια και μιλαω σαν οδηγοs atv μεγαλων κυβικων εδω και τουλαχιστον 5 χρονια. το να ελεγχθει η διαδικασια ενοικιασηs στουs τουριστεs η στο αν ειναι καλοσυντηρημενα τα οχηματα, μαλιστα και φυσικα συμφωνω οπωs βεβαια και η οδηγικη συμπεριφορα στο δρομο, οι υπολοιποι χρηστεs τι φταινε? εγω με το δικο μου ATV σαν οχημα παντοs εδαφουs με νομιμοτατη αδεια και διπλωμα δεν ειχα κανενα προβλημα και ατυχημα εωs τωρα και μιλαω σαν ατομο το οποιο ισωs φανει παραξενο αλλα δεν οδηγησα ποτε διτροχο.μοτοσυκλετα-μηχανακι η κατι παρομοιο εχωνταs υποτιθεται καποια εμπειρια στο θεμα ισσοροπιαs εννοω!! με αυτη την καταστροφικη λογικη {για καποιουs ηλιθιουs η οτι αλλο} απαγορευουμε κατι για ολουs ,ποιο θα ειναι το αποτελεσμα? γιατι αν ειναι ετσι πρεπει να απαγορευτουν και τα τριτροχα-τετρατροχα σκουτερ ετσι δεν ειναι? η και συμφωνα με στατιστικεs ατυχηματων,να απαγορευτουν μεσα στην πολη και οι μοτοσυκλετεs η και τα ποδηλατα λογω πολυ χαμηληs ταχυτηταs........ θα τρελαθουμε δηλαδη? γιατι να με υποχρεωσει λοιπον καποιοs εμενα να οδηγω αναγκαστικα αυτοκινητο η διτροχο?? θελει ενα σοβαρο κρατοs να με ελεγξει? μαλιστα,να εχω το κρανοs η τον απαραιτητο εξοπλισμο αλλα οχι αυτα τα καραγκιοζιλικια!!!!

        16