
Γιατί υπάρχουν ακόμα λάστιχα με σαμπρέλες;
Μία από τις μεγαλύτερες τεχνολογικές επιτυχίες, στο κομμάτι των τροχών οχημάτων, ήταν η δημιουργία ελαστικών χωρίς αεροθάλαμο ή, όπως είναι περισσότερο γνωστός, χωρίς «σαμπρέλα».
Τα tubeless ελαστικά, δεν «σκάνε» απότομα, άρα είναι ασφαλέστερα, είναι ελαφρύτερα στο σύνολο τους και λειτουργούν σε χαμηλότερες θερμοκρασίες, ενώ φτιάχνονται και σε μεγάλο εύρος μεγεθών και σχεδόν μονοπωλούν την αγορά, πλέον.
Ωστόσο, όλοι μας έχουμε εμπειρία από σαμπρέλες: Είτε αυτό έχει να κάνει με ποδήλατα, είτε με παπί, είτε με κάποια μοτοσυκλέτα! Εν έτει 2024, οι μοτοσυκλέτες είναι πιο εξελιγμένες από ποτέ, όμως κάποια μοντέλα ακόμη χρησιμοποιούν το «παλιό σύστημα». Γιατί;
Τα πλεονεκτήματα ενός τροχού με ακτίνες και σαμπρέλα
Τα ελαστικά με σαμπρέλα χρησιμοποιούνται σχεδόν αποκλειστικά, μαζί με ακτινωτούς τροχούς «παραδοσιακού» τύπου. Αυτοί, δεν είναι αεροστεγείς και έτσι, ο αέρας του ελαστικού χρειάζεται έναν χωριστό θάλαμο για την αποθήκευση του –εξ ου και η ονομασία «αεροθάλαμος» για την σαμπρέλα. Αν και έχει σχεδόν εγκαταλειφθεί, η τεχνολογία αυτή έχει κάποια πλεονεκτήματα στην σκληρή χρήση: Οι τροχοί με ακτίνες αντέχουν περισσότερο και επισκευάζονται ευκολότερα, ενώ ακόμη και αν ξεφύγουν από το κυκλικό τους σχήμα λόγω κακουχιών, το ελαστικό δεν θα χάσει αέρα λόγω «ξεζανταρίσματος», αφού η σαμπρέλα παραμένει φουσκωμένη. Αυτοί είναι και οι λόγοι που οι τροχοί με ακτίνες και τα ελαστικά με σαμπρέλα «παίζουν μπάλα» στις εκτός δρόμους κατηγορίες ακόμα και σήμερα.
Ο απροσδόκητος παράγοντας της εμφάνισης!
Η άνθηση του ρετρό σε όλες τις κατηγορίες, έδωσε ένα απροσδόκητο «φιλί της ζωής» στην σαμπρέλα. Οι τροχοί με ακτίνες έλκουν τα βλέμματα σε retro μοτοσυκλέτες και ταιριάζουν καλύτερα σε αυτή την εμφανισιακή ταυτότητα, με αποτέλεσμα αρκετά δίκυκλα αυτών των κατηγοριών να χρησιμοποιούν ελαστικά με σαμπρέλες -διότι δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν tubeless, που απαιτούν την τέλεια στεγανότητα από τον τροχό.
Πλέον υπάρχουν και tubeless ακτινωτές ζάντες
Τα πλεονεκτήματα των ελαστικών χωρίς αεροθάλαμο, για τις σημερινές μοτοσυκλέτες, είναι αδιαμφισβήτητα. Οι εταιρείες το αναγνωρίζουν αυτό, καθώς, ειδικά σε ακριβές μοτοσυκλέτες On-Off μεγάλου κυβισμού, βλέπουμε την χρήση νέων ακτινωτών ζαντών που είναι όμως πλήρως στεγανές. Έτσι, μπορούν να συγκρατήσουν αέρα στο εσωτερικό τους, άρα και να φιλοξενήσουν tubeless ελαστικά.
Συνέχεια του άρθρου >>>