H Honda ανακοίνωσε την έναρξη παραγωγής ενός ηλεκτρονικού συμπλέκτη, του E-Clutch, ο οποίος υπόσχεται ότι θα κάνει τις αλλαγές ταχυτήτων πιο ομαλές, ενώ ο αναβάτης δεν θα χρειάζεται να χρησιμοποιεί τη μανέτα του συμπλέκτη ούτε κατά τη στάση.
Μπορούμε ουσιαστικά να το περιγράψουμε ως ένα σύστημα υποβοήθησης συμπλέκτη, το οποίο αναλαμβάνει το ίδιο να συμπλέκει και να απεμπλέκει τους δίσκους και να αλλάζει ταχύτητες, ενώ δεν χρειάζεται η συμμετοχή του αναβάτη και της μανέτας ούτε στο σταμάτημα ή το ξεκίνημα . Η διαφορά με το DCT είναι ότι με το νέο σύστημα e-clutch ο αναβάτης μπορεί ακόμα να αλλάζει τις ταχύτητες πλήρως χειροκίνητα αν το επιθυμεί, καθώς ο λεβιές ταχυτήτων και η μανέτα του συμπλέκτη παραμένουν.
Αυτό που δεν είναι σαφές ακόμα (καθώς η ανακοίνωση της Honda δεν ήταν μακροσκελής) είναι το κατά πόσο αν ο αναβάτης επιλέξει να χρησιμοποιήσει τη μανέτα θα μπορεί να «προσπεράσει» το αυτόματο σύστημα, αλλά φανταζόμαστε ότι θα υπάρχει η πρόβλεψη ώστε με το πάτημα της μανέτας από τον αναβάτη το αυτόματο σύστημα να μην εμπλέκεται καθόλου.
Μένει να δούμε πως αυτό το σύστημα θα συνυπάρξει με το DCT και ποιό από τα δύο θα κερδίσει τις καρδιές του κόσμου.