Η ρετρό φρενίτιδα στον κόσμο της μοτοσυκλέτας συνεχίζεται ακάθεκτη. Μετά από ηχηρά σενάρια, που έφτασαν στον παγκόσμιο ειδικό τύπο τον προηγούμενο καιρό, έρχεται και η επιβεβαίωση για το νέο Honda Dax του 2023. Ένα εμβληματικό Mini Moto, που ντεμπούταρε πριν από 53 χρόνια, επιστρέφει δριμύτερο!
Η μορφή του Dax είναι άμεσα αναγνωρίσιμη κα το νέο μοντέλο, ξέρει πώς να χτυπήσει τις κατάλληλες χορδές στους aficionados του. Η «μονοκόκ» μορφή, με το βαμμένο πλαίσιο που εκτείνεται από εμπρός μέχρι πίσω, το στρογγυλό φανάρι εμπρός, το σχήμα της σέλας, ο τρόπος που «βγαίνει» η εξάτμιση από την δεξιά πλευρά, όλα αποτελούν φόρο τιμής στο πρωταρχικό μοντέλο. Οι μικροί τροχοί και το μπόλικο χρώμιο, είναι επίσης στοιχεία άρρηκτα συνδεδεμένα με το Dax και τα 70s και η Honda μας έχει αποδείξει πολλάκις, ότι μπορεί να κάνει εξαιρετική αναφορά στο ένδοξο παρελθόν της.
Το νέο Honda ST125 Dax 2023
125 κυβικά με 9,25 ίππους και ημιαυτόματο σασμάν
Το νέο Dax θα χρησιμοποιεί τον γνωστό πλέον, μονοκύλινδρο 125άρη κινητήρα της Honda, ο οποίος κινεί και τα Monkey 125 και Super Cub C125. Για την περίπτωση του Dax, ο κινητήρας ανακοινώνεται στους 9,25 ίππους, ενώ θα φέρει ημιαυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων χωρίς μανέτα συμπλέκτη (σε αντίθεση με το χειροκίνητο 5 σχέσεων, που φορά το Monkey 125). Το ρεζερβουάρ του νέου Dax ανακοινώθηκε στα 3,8 λίτρα, όμως οι πληροφορίες κάνουν λόγο για μια εξαιρετικά μικρή κατανάλωση 1,3 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα, που θα φτάσει την θεωρητική αυτονομία στα 290 χιλιόμετρα. Το ρεζερβουάρ θα είναι ενσωματωμένο στο πάνω τμήμα του πρεσαριστού, ατσάλινου πλαισίου, κάνοντας του ουσιαστικά μια μονοκόκ κατασκευή.
Θα έχει και θέση συνεπιβάτη!
Να και μια έκπληξη: Σύμφωνα με όσα γίνονται γνωστά μέχρι τώρα, το νέο Dax θα έχει και θέση συνεπιβάτη, παρά το πολύ μικρό του μέγεθος! Προσέξτε την ύπαρξη πίσω μαρσπιέ, αλλά και χειρολαβής στήριξης για το δεύτερο άτομο. Φυσικά θα ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον, να το δούμε αυτό στην πράξη… Ως προς τα εργονομικά χαρακτηριστικά της θέσης οδήγησης, η σέλα θα απέχει 775 χιλιοστά από το έδαφος, ενώ γίνεται χρήση τιμονιού με ψηλές χειρολαβές, που θυμίζει στην μορφή τα διπλά, αναδιπλούμενα στελέχη του τιμονιού στο αυθεντικό μοντέλο.
Εξοπλισμός και περιφερειακά
Το νέο Dax φέρει τροχούς 12 ιντσών, ενώ στις αναρτήσεις θα συναντήσουμε ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός και δύο αμορτισέρ πίσω. Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν δύο δίσκοι 220 και 190 χιλιοστών, εμπρός και πίσω αντίστοιχα, ενώ το μοντέλο έχει το σύστημα ABS με την υποβοήθηση μέσω IMU, που εξοπλίζει και το Monkey 125. Κατά τα άλλα, το μοντέλο φέρει πλήρως ψηφιακά όργανα, ενώ μπορεί να αποκτηθεί και με θερμαινόμενα γκριπ.
Προς το παρόν, δεν έχουμε μάθει κάτι περισσότερο, για το πότε και αν θα έρθει και στην χώρα μας το μοντέλο, αλλά και πόσο θα κοστίζει.