H Honda CBR600F4i, στο χρώμα του "Victory Red"

Honda CBR600F4i 2001-2006

Μια από τις πιο καλά εκτελεσμένες ενσαρκώσεις της CBR600 πλατφόρμας και μια παγκόσμια εμπορική επιτυχία, το CBR600F4i έμεινε στην ιστορία ως μια ικανότατη μοτοσυκλέτα για όλους και για όλα, ενώ ξεχωρίζει ακόμα και σήμερα.

HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!

Στο μακρινό πλέον 2001, τα δεδομένα στην κατηγορία των supersport 600 κυβικών, είχαν…αγριέψει. Η Yamaha και η Suzuki, με τα GSX-R600 και R6, επιτέθηκαν με ομοβροντία στον σχετικά «χρηστικό» χαρακτήρα της κατηγορίας, παρουσιάζοντας δύο μοτοσυκλέτες-υπερόπλα, έτοιμες για την πίστα και τους απόλυτους χρόνους. Δεν ήταν δυνατόν όμως η Honda, η εταιρεία που ουσιαστικά δημιούργησε την κατηγορία των sportsbikes 600 κυβικών, να αφήσει την πρόκληση αναπάντητη. Οι σχεδιαστές του Hamamatsu μπήκαν ξανά στα γραφεία τους και επανεξέτασαν την μοτοσυκλέτα τους, αλλάζοντας την σε πολλά σημαντικά σημεία. Το αποτέλεσμα ήταν μια μοτοσυκλέτα που τείνει προς το future classic: Η CBR600F4i.

Η νέα μοτοσυκλέτα ήταν ανανεωμένη εμφανισιακά, με το χαρακτηριστικό διπλό φανάρι εμπρός που θυμίζει…καρχαρία και τις εισαγωγές του ram air στα πλευρά, ενώ από τις πολλές αλλαγές, η μεγαλύτερη ήταν η ενσωμάτωση ψεκασμού καυσίμου. Το PGM-Fi σύστημα ήταν το πιο πολύπλοκο και εξελιγμένο της αγοράς, σχεδιασμένο να ανταποκριθεί στις ανάγκες ενός κινητήρα ταχύστροφου σαν αυτόν της F4i. Από τις άλλες σημαντικές αλλαγές ήταν οι αναρτήσεις εμπρός, που απέκτησαν cartridge, τα νέα ψηφιακά όργανα αλλά και τα ελαφρά μη αναρτώμενα μέρη. Η μοτοσυκλέτα απέδιδε 110 ίππους και ζύγιζε 169 κιλά άδεια, τιμές όχι εντυπωσιακές αλλά ανταγωνιστικές.

Η μοτοσυκλέτα δεν εντυπωσίασε απαραίτητα τους λάτρεις του ακραίου, για εκείνη την εποχή, αλλά κατέκτησε τους δημοσιογράφους, τους αναβάτες και τους αγωνιζόμενους με την εξαιρετική οδηγική της συμπεριφορά και την αφάνταστη πολλαπλότητα ρόλων που πρότεινε. Ήταν μια μοτοσυκλέτα με την οποία μπορούσες να ταξιδέψεις οδικώς μέχρι την πίστα, στην οποία αμέσως μετά θα…αγωνιζόσουν! Το 2006, η παραγωγή της σταμάτησε, ωστόσο η μοτοσυκλέτα έχει σημειώσει τεράστια επιτυχία ανά τον κόσμο, αποτελώντας ακόμα και σήμερα μια ρεαλιστική supersport πρόταση, ακόμη και για τον αρχάριο αναβάτη στην κατηγορία.