Οδηγώντας

Οδηγώντας

  • Οδηγώντας
  • Οδηγώντας

Οδηγώντας

Μια εβδομάδα συμβίωσης με το GTR κάνει ολοφάνερους τους λόγους, που στην Ελλάδα λατρέψαμε τα παπιά επιδόσεων. Ευελιξία και οικονομία χρήσης παπιού, αίσθηση και «νεύρο» μοτοσυκλέτας και ένα όχημα που τοποθετείται στην μέση, επιδιώκοντας να γίνει το απόλυτο «καθημερινό πυραυλάκι» για μυημένους και μη! Ας δούμε λοιπόν πόσο καλά τα καταφέρνει το GTR στην ύστατη δοκιμασία, ξεκινώντας από τον κινητήρα του. Στις επιδόσεις αναφερθήκαμε με αντικειμενικά κριτήρια, οπότε σημασία έχει να δούμε τι απολαμβάνει ο αναβάτης στα πιο «ποιοτικά» χαρακτηριστικά. Ο πολύ μαλακός συμπλέκτης κάνει το κιβώτιο των 6 σχέσεων πολύ εύχρηστο και η απόκριση-σπίρτο στο γκάζι σε ενθουσιάζει κάνοντας σε να θέλεις να χρησιμοποιείς όλη την διαθέσιμη δύναμη ανά πάσα στιγμή. Οι κοντές κλιμακώσεις των σχέσεων συμβάλλουν στην σπιρτάδα του GTR και κάνουν τις προσπεράσεις και τις επιταχύνσεις εύκολες και απολαυστικές. 

Η καλύτερη περιοχή του κινητήρα είναι οι 7.000 στροφές και πάνω, όπου τα 15,1 άλογα καλπάζουν ελεύθερα παράγοντας έναν έντονο ήχο από το φιλτροκούτι που σε ενθουσιάζει! Σε πιο χαλαρούς ρυθμούς, η ελαστικότητα κάτω από τις 6.000 στροφές είναι καλή και ο κινητήρας δε θα κρεμάσει, παρά μόνο αν κόψετε πολύ χωρίς να κατεβάσετε–για αυτό όμως έχετε και 6 σχέσεις. Όσο όμως ο κινητήρας ευθύνεται για το «fun to ride» του GTR, άλλο τόσο ρόλο παίζει το στήσιμό του. Αξιοσημείωτη σταθερότητα και αμεσότατη απόκριση στο τιμόνι χαρίζει το στιβαρό πλαίσιο, ενώ οι τροχοί «μοτοσυκλέτας» ανεβάζουν τον πήχη της αίσθησης ασφάλειας και της γραμμικότητας κύλισης, σε επίπεδα πολύ πιο πάνω από αυτά ενός «απλού» παπιού. Η διαφορά φαίνεται κυρίως σε έντονη οδήγηση, όπου το «αισθητό όριο» έρχεται αρκετά πιο μετά από εκεί που θα το περίμενε κανείς από τα χαρακτηριστικά, στενά ελαστικά των παπιών.  

Οδηγώντας καθημερινά, ο σπορ προσανατολισμός του GTR δεν κρύβεται: οι σκληρές αναρτήσεις –ειδικά η πίσω- και η αίσθηση της σέλας δημιουργούν κάποιους συμβιβασμούς στο θέμα «άνεση» αφού οι ανωμαλίες του δρόμου γίνονται αρκετά αισθητές. Οι δυνατότητες αστραπιαίων μετακινήσεων θα σας κάνουν ωστόσο να παραβλέψετε το παραπάνω θέμα κατά κύριο λόγο. Τα φρένα του GTR είναι θαυμάσια σε αίσθηση και έχουν όσο αρχικό δάγκωμα χρειάζεται. Σε κάνουν να σκέφτεσαι, πόσο καλή μπορεί να είναι μια δαγκάνα ενός εμβόλου, σε εμπρός φρένο. Ισχυρή επιβράδυνση με περιθώρια πολύ έντονης πίεσης και ένα ABS σε επιφυλακή, που όταν θα επέμβει ελέω οδοστρώματος, θα το κάνει με τον σωστό τρόπο. Τα στοιχεία που συμβάλλουν στην ασφαλή αίσθηση όταν κινείσαι σε ρυθμούς πόλης, προσφέρουν μεγάλες δυνατότητες διασκέδασης, αν αποφασίσεις να πιέσεις. Οι σφιχτές αναρτήσεις έρχονται στα νερά τους με τέτοια χρήση, με το πιρούνι να συμπεριφέρεται εξαιρετικά και να δείχνει ότι είναι πιο «έτοιμο» από το αμορτισέρ για...πόλεμο. Ωστόσο, το πίσω μέρος δεν αποσταθεροποιείται, παρά μόνο κοντά στο όριο, όταν και θα ανοίξει τροχία με προβλέψιμο τρόπο. 

Το GTR έχει πολύ μεγάλα περιθώρια κλίσης και μπορεί να κρατήσει πολλή φόρα στις στροφές. Αν αρέσκεστε περισσότερο σε παιχνίδια με το γκάζι και σούζες, το GTR το κάνει πανεύκολο, με τον συμπλέκτη του να χαρίζει τον απόλυτο έλεγχο. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι το μοντέλο μπορεί να αντεπεξέλθει και σε βόλτα έξω από την πόλη αν θελήσετε κάτι τέτοιο, μιας και είναι ικανό για μέση ταχύτητα άνω των 100 χιλιομέτρων την ώρα, στον ανοιχτό δρόμο. 

Kοινοποίησε το »

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Kοινοποίησε το »

  • toc

    SL !! Προφανώς και κάνεις λάθος !! Μπες λίγο στη σελίδα του ανταγωνιστή με τα 185cc και διάβασε καλύτερα τα χαρακτηριστικά με το ΑΒS και μην διαδίδεις λάθος πληροφορίες !!!

      2
  • SL^2

    Το ανταγωνιστικό παπί του Honda 150 έχει 185 κ. εκ μοτέρ αλλά δεν έχει 2καναλο ABS, που κατά την άποψή μου αποτελεί σοβαρό μειονέκτημα. Και απορώ γιατί δεν έχει. Δεν συμφωνώ με όσους δεν το θεωρούν απαραίτητο. Κάθε σύστημα ασφαλείας σήμερα δεν θα πρέπει να θεωρείται αξεσουάρ! Όπως επίσης κάθε μηχανάκι σήμερα κυβισμού >= 125 κ. εκ. θα πρέπει κατά την άποψή μου να διαθέτει 2καναλο ABS. Θα συμφωνήσω ότι η τιμή του παπιού Honda 150 είναι υπερβολικά υψηλή για παπί. Και επομένως δεν θεωρώ ότι θα έχει στη χώρα μας εμπορική επιτυχία. Ως προς την τιμή τόσο ο κατασκευαστής όσο και ο εισαγωγέας πρέπει να φροντίσουν ώστε η τιμή να μειωθεί αισθητά!

      11
  • ioannis ch.

    σταματηστε την αναφορα σε παπια οταν υπαρχει συμπλεκτης και σαυτη την τιμη υπαρχουν πολλες καλυτερες επιλογες μοτο

      3
  • ΣΛΑΪ

    Καλα ολα αυτα, ΑΛΛΑ! Η πρωτη επανασταση στα συμβατικα παπια ηρθε με το ΜΑΧ100, ασπαστο και αρκετο γκαζι 35 σχεδον χρονια πριν, συνεχιστηκε με το ΚΑΖΕ που εγραφε το 1998, 138 κοντερισια και ηταν επισης αξιοπιστο σε αντιθεση με σφαιρα διχρονο της εποχης που ομως σε εκανε να κανεις τον σταυρο σου σε αξιοπιστια. Που ηταν η χοντα τοσα χρονια; Τωρα που μπηκε υπαρχει ηδη ενας δυναμιτης με 18 αλογα και ΚΑΛΥΤΕΡΗ τιμη, ή ακομα και 250αρι με 3! χιλιαρικα και 27 αλογα και εμφανιση που τα σπαει! Ονοματα δεν λεμε και ο νοων νοειτω!!!!

      12