Ιαπωνικές εταιρείες του γκρουπ HySE αναπτύσσουν κινητήρες υδρογόνου για δίκυκλα
HySE: συνεργασία ανάπτυξης κινητήρων μηδενικών εκπομπών ρύπων
Kawasaki και Yamaha επικεντρώνονται στην αξιοποίηση υδρογόνου
Yamaha α live RX κινητήρας υδρογόνου βασισμένος στον CP3
Από το 2010 η έρευνα της Kawasaki στους κινητήρες εσωτερικής καύσης υδρογόνου
Συνεργασία ανάπτυξης κινητήρων μηδενικών εκπομπών ρύπων
Μεγάλες ιαπωνικές εταιρείες της μηχανοκίνησης, έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους στην έρευνα ανάπτυξης κινητήρων, βασισμένων στους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, που λειτουργούν όμως με φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα με σκοπό την εξάλειψη εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Εκτός από τις Kawasaki, Yamaha, Honda και Suzuki αυτό το γκρουπ περιλαμβάνει και τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Toyota, Mazda και Subaru. Παράλληλα με την ανάπτυξη της τεχνολογίας κινητήρων ερευνούν την πιθανότητα μαζικής παραγωγής, μεταφοράς και χρήσης συνθετικών καυσίμων βασισμένων στο υδρογόνο.
Kawasaki και Yamaha επικεντρώνονται στην αξιοποίηση υδρογόνου
Για τους δυο κατασκευαστές μοτοσυκλετών Kawasaki και Yamaha, οι οποίες είχαν αναμειχθεί στην ανάπτυξη αυτής της μεγάλης συνεργασίας εξ αρχής, προτεραιότητα αποτελεί η ανάπτυξη κινητήρων εσωτερικής καύσης υδρογόνου. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πιο επικεντρωμένες στην χρήση συνθετικών καυσίμων και καυσίμων βιομάζας. Τον Μάιο του 2023 ανακοινώθηκε ότι η Honda και η Suzuki προσχώρησαν στο γκρουπ που ονομάζεται Hydrogen Small mobility & Engine technology (HySE) το οποίο ασχολείται -μεταξύ άλλων- με κινητήρες εσωτερικής καύσης υδρογόνου για μοτοσυκλέτες και scooters. Η Kawasaki έχει μετατρέψει τον 1000αρι εν σειρά τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα του Ninja H2 σε άμεσου ψεκασμού υδρογόνου και σκοπεύει να κάνει δοκιμές το 2024 με μία μοτοσυκλέτα, την Ninja H2 HySE, που θα εξοπλίζεται με αυτόν. Η εταιρεία έχει επίσης χρησιμοποιήσει τον ίδιο κινητήρα σε ένα όχημα ATV/Buggy εκτός δρόμου, που θα διαγωνισθεί στο Dakar Rally του 2024 ως ένα τεστ αντοχής του. Πιθανολογείται μάλιστα πως ο ίδιος ο Akio Toyoda, ο πρόεδρος της Toyota, οδήγησε αυτό το Buggy σε ένα test drive. Σύμφωνα με αναφορές η Toyota και η Kawasaki Heavy Industries έχουν μία στενότερη συνεργασία σε αυτόν τον τομέα (σε ότι έχει να κάνει με το υδρογόνο) ενώ η Kawasaki αναπτύσσει διάφορους κινητήρες υδρογόνου και για αεροσκάφη τα οποία όμως θα δούμε μετά το 2030.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Yamaha α live RX κινητήρας υδρογόνου βασισμένος στον CP3
Τον Μάιο του 2023 ταυτόχρονα με την ανακοίνωση της επέκτασης της HySE εμφανίστηκε μία φωτογραφία και ένα βίντεο ενός νέου κινητήρα της Yamaha ονόματι: α live RX. Αυτός είναι προφανώς ένας τρικύλινδρος κινητήρας βασισμένος στον CP3 των MT-09, XSR 900 και Tracer 9 με τις απαραίτητες μετατροπές ώστε να λειτουργεί με υδρογόνο. Αντί για κιβώτιο ταχυτήτων, ο α live RX διαθέτει μία ηλεκτρογεννήτρια καθώς αυτός ο κινητήρας χρησιμοποιείται ως παραγωγός ισχύος. Ο α live RX θα μπορούσε θεωρητικά να τοποθετηθεί και σε μοτοσυκλέτες ενώ η ισχύς του μπορεί να αγγίζει τα 88kW (120 άλογα) που συμβαδίζει με την απόδοση της σειράς των βενζινοκινητήρων 900cc της Yamaha. Ταυτόχρονα η Yamaha ανέπτυξε έναν V8 κινητήρα υδρογόνου 5.000cc για την Toyota. Τον Μάιο του 2023 το Toyota Corolla H2 Concept, στην κατασκευή του οποίου επίσης βοήθησε η Yamaha, ολοκλήρωσε έναν 24ωρο αγώνα στην πίστα Fuji International Speedway στην Ιαπωνία την οποία διένυσε 478 φορές. Η Toyota βέβαια αποσκοπεί στην χρήση υδρογόνου στην υγρή και όχι στην αέρια μορφή του διότι αυτό παρέχει πλεονεκτήματα στην διαχείρισή του.
Από το 2010 η έρευνα της Kawasaki στους κινητήρες εσωτερικής καύσης υδρογόνου
Η Kawasaki Heavy Industries εξερευνά το υδρογόνο, ως πηγή ενέργειας νέας γενιάς, από το 2010 και αναπτύσσει τεχνολογίες για την χρήση του στην αλυσίδα παραγωγής. Το τμήμα αυτό ονομάζεται HySTRA (Hydrogen Energy Supply-chain Technology Research Association). Οι πρώτες δοκιμές μεταφοράς μεγάλου όγκου υδρογόνου και λιγνίτη από την Αυστραλία στην Ιαπωνία έχουν ήδη ξεκινήσει. Η Kawasaki βασίζεται σε ένα ειδικό σκάφος μεταφοράς το οποίο ήταν προγραμματισμένο να αρχίσει να επιχειρεί από το 2022. Η εταιρεία έχει επίσης κατασκευάσει στατικούς στροβιλοκινητήρες υδρογόνου ως μονάδες παραγωγής ισχύος αλλά και κινητήρες υδρογόνου προοριζόμενους για αεροσκάφη και μοτοσυκλέτες στο μέλλον.