Καίνε σαν Diesel

Με μεγάλο πλεονέκτημα την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου που εξασφαλίζει μεγάλη αυτονομία και αραιά διαστήματα επίσκεψης στο βενζινάδικο, τα παρακάτω scooter καταφέρνουν να ανταποκριθούν επάξια στις καθημερινές δοκιμασίες.

KYMCO: Συναρπαστική απόδοση με XCITING VS 400

SYM: Νέα μοντέλα & γνήσια ανταλλακτικά SYM-DAYTONA

Παρόλα τα μικρά κυβικά τους, τα παρακάτω 3 scooter καταφέρνουν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να αντεπεξέλθουν σε κάθε είδους απαίτηση των αναβατών τους. Μάλιστα το Kymco Agility 16+ 200, το Piaggio Medley 150 και το Sym Symphony 200 ST , το κάνουν με το δικό τους ξεχωριστό τρόπο το καθένα, αποζημιώνοντας και με το παραπάνω όταν έρχεται η ώρα να μπει το χέρι στην τσέπη. Οικονομία καυσίμου και χαμηλό κόστος συντήρησης, είναι από μόνα τους στοιχεία ικανά, να τα φέρουν στην κορυφή των  προτιμήσεων.

Ανεση –Εργονομία: Ιδανική θέση οδήγησης το Symphony, πιο φιλικό το Agility, βασιλιάς των χώρων το Medley

Τα scooter διακρίνονται για δύο βασικές σταθερές, την χρηστικότητα και την άνεση που προσφέρουν στον αναβάτη. Αν θέλετε χώρους, ο βασιλιάς ονομάζεται Medley, καθώς η διαχείριση του χώρου από την Piaggio, είναι υποδειγματική. 14αρης τροχός πίσω, τάπα ρεζερβουάρ στην ποδιά παρέα με δύο ντουλαπάκια για μικροαντικείμενα και χώρος για 2 full face κράνη κάτω από τη σέλα. Το μόνο που προβληματίζει είναι η άνεση της σελάς σε πολύωρη χρήση. Το Agility είναι φιλικό και προσβάσιμο, καθώς ο νέος 14αρης πίσω τροχός χαμήλωσε το κέντρο βάρους, χαρίζοντας ευελιξία, ενώ η τάπα του ρεζερβουάρ μεταφέρθηκε στην ποδιά. Η σέλα είναι χαμηλή σε ύψος και στο εσωτερικό της χωράει ένα κράνος τύπου τζετ. Στην περίπτωση του Symphony, οι αναβάτες έως 1.85, θα βρουν την ιδανική θέση οδήγησης, λόγω της χαμηλής σέλας και της μικρής απόστασης από το έδαφος. Έχει χώρο για ένα κράνος κλειστού τύπου κάτω από τη σέλα ενώ άνετο είναι και το τμήμα που αντιστοιχεί στον συνεπιβάτη.

Κινητήρας – Αναρτήσεις – Φρένα: Φρενάρες το Medley, δυνατό το Symphony, ροπάτο το Agility

Πρωταρχικός στόχος είναι η μικρή κατανάλωση, εν τούτοις και τα 3 σύνολα καταφέρνουν να κινούν αξιοπρεπώς τον αναβάτη, στις αστικές μετακινήσεις του. Το Agility 16+ κινείται από ένα αερόψυκτο ψεκαστό μοτέρ που αποδίδει 11,2 ίππους και στις επιταχύνσεις τα πηγαίνει αρκετά καλά.. Το Medley είναι το πιο δυνατό στα χαρτιά και ο νέος υγρόψυκτος κινητήρας iGet4 αποδίδει 14,75 ίππους. Το σύστημα start-stop σβήνει μετά από 2-3 δευτερόλεπτα στάσης και ξαναέρχεται στη ζωή, με την περιστροφή του γκαζιού, ενώ μπορεί να απενεργοποιηθεί. Ο κινητήρας του  Symphony σχεδιάστηκε με σκοπό το χαμηλό κόστος , τη μακροζωία και την οικονομία σε χρήση και συντήρηση. Στην πράξη αποδίδει 11.8 ίππους, πετυχαίνοντας καλές επιταχύνσεις και ταχύτητες άνω των 110χλμ. Στην περίπτωση του πλαισίου η επιλογή του ατσάλινου σωληνωτού, προσφέρει καλύτερη συγκέντρωση μαζών χαμηλά και κοντά στο κέντρο βάρους και προσφέρει στα scooter, μεγαλύτερη ευελιξία και σταθερότητα. Στον τομέα των αναρτήσεων θα βρούμε συμβατικά πιρούνια στον εμπρός τροχό, που συνδυάζονται με διπλά αμορτισέρ στον πίσω τροχό, που δίνουν δυνατότητα ρύθμισης ως προς την προφόρτιση. Οι διαφοροποιήσεις έχουν να κάνουν με τον τομέα της πέδησης, όπου το Agility έχει ένα δίσκο 260χιλ.στον εμπρός τροχό που συνεργάζεται με μονοπίστονη δαγκάνα και κρίνονται ικανοποιητικά. Η Piaggio επέλεξε για το Medley δίσκους 260χιλ και 240χιλ για εμπρός και πίσω με διπίστονες δαγκάνες και στους δύο τροχούς. Το ABS της Bosch είναι εντυπωσιακό σε ότι αφορά την ταχύτητα εμπλοκής και απεμπλοκής του συστήματος. Τα φρένα του Symphony, που αποτελούνται από δίσκο 260χιλ με διπίστονη δαγκάνα για εμπρός και δίσκο 240χιλ με μονοπίστονη δαγκάνα για πίσω. Το  Sym διατίθεται πλέον και με ABS

Στο δρόμο: Πιο πολιτισμένο το Medley, το μόνο με 16άρηδες το Symphony, πιο άνετο το Agility

Το Agility 16+ κάνει εύκολη τη ζωή του αναβάτη, καθώς διαθέτει άνετη σέλα και μαλακό setup αναρτήσεων που αποσβαίνουν λακκούβες και σαμάρια. Δεν κοπανάει, αλλά θέλει προσοχή σε βρεγμένο και γλιστερό οδόστρωμα, καθώς τα σκληρά ελαστικά πρώτης διαλογής δεν είναι για πολλά. Στο αστικό πεδίο διεκπεραιώνει άνετα κάθε είδους αποστολή, με το κοφτερό τιμόνι να διευκολύνει στους ελιγμούς στην κίνηση. Με σύμμαχο την χαμηλή κατανάλωση των 3,4 λίτρων/100 χιλιόμετρα, αποτελεί έναν αξιόπιστο καθημερινό σύντροφο. Το Symphony εξοπλίζεται με 16αρηδες τροχούς μπρος πίσω και καταφέρνει να πατά γερά στην άσφαλτο, βοηθώντας τον αναβάτη να κινηθεί με ταχύτητα και αυτοπεποίθηση. Η ποιότητα κύλισης είναι αναβαθμισμένη και το κόψιμο του τιμονιού θα εκτιμηθεί στην κυκλοφοριακή κίνηση. Η σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων μπορεί να ταλαιπωρήσει τον αναβάτη όταν περνά από μεγάλες ανωμαλίες, διατηρεί όμως το scooter απόλυτα σταθερό. Τα παραπάνω στοιχεία, σε συνδυασμό με τη χαμηλή κατανάλωση των 3,2 λίτρων/100 χιλιόμετρα, καθιστούν το Symphony το πρώτο σε πωλήσεις στα δίκυκλα οχήματα! Το Medley ξεχωρίζει για την πολιτισμένη λειτουργία του. Κραδασμοί, τριγμοί και συντονισμοί είναι λέξεις άγνωστες, ενώ ανεβάζει χιλιόμετρα με γραμμικό τρόπο και θα δει εύκολα τα 110χλμ στο κοντέρ. Οι αναρτήσεις προσφέρουν ικανοποιητική απόσβεση, διατηρώντας τη σταθερότητα και τη συνοχή του συνόλου. Τα φρένα σταματάνε το scooter από οποιαδήποτε ταχύτητα, ενώ το ABS εντυπωσιάζει με τη λειτουργία του. Το τιμόνι κόβει αρκετά, ώστε να διευκολύνει τους ελιγμούς στην κίνηση, την ώρα που η κατανάλωση των 3 λίτρων/100χλμ είναι αρκετά οικονομική.
 
Συμπέρασμα

Και τα τρία scooter φιλοδοξούν να αποτελέσουν τον καθημερινό σας σύντροφο στις δύσκολες αστικές περιπλανήσεις. Πιστά, αφοσιωμένα και κυρίως οικονομικά σε κατανάλωση, δεν θα πουν όχι σε ότι δοκιμασία και αν υποβληθούν. Το Symphony και το Agility 16+, απευθύνονται σε αναβάτες που ψάχνουν ευκολία και φιλικότητα στην μετακίνηση. Ο μικρότερος χώρος κάτω από τη σέλα στο Agility 16+, ίσως προβληματίσει, υπερέχει όμως στην άνεση, λόγω μαλακότερων αναρτήσεων. Το Symphony είναι σφιχτότερο, έχει όμως 16αρηδες τροχούς και μεγαλύτερη σταθερότητα.  Το Medley διακρίνεται για τους αποθηκευτικούς του χώρους, τα δυνατά του φρένα με το εκπληκτικό ABS και την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής. Μπορεί να μην είναι το πιο γρήγορο, παρουσιάζει όμως πολιτισμένη λειτουργία.