Μια νέα έρευνα, η οποία έρχεται να προστεθεί σε παλιότερα ευρήματα που υποστηρίζουν το ίδιο, θέλει τους οδηγούς μοτοσικλετών να είναι γενικά καλύτεροι σε σχέση με τους οδηγούς αυτοκινήτων.
Η έρευνα που διεξήχθη από μεγάλη ασφαλιστική εταιρεία του εξωτερικού, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η εμπειρία που αποκομίζει κανείς από την οδήγηση δίκυκλου, έχει πολλαπλά οφέλη και αντίκρυσμα στην οδήγηση αυτοκινήτου.
Οι μοτοσικλετιστές αποκτούν οδηγικές συνήθειες τις οποίες εφαρμόζουν ακόμα όταν κάθονται στο κάθισμα ένα τετράτροχου, με αποτέλεσμα να είναι καλύτεροι σε ότι αφορά στις προσπεράσεις, στην λεπτομερή ανάγνωση των σημάτων κυκλοφορίας και των πινακίδων, καθώς και σε θέματα οδικής ασφάλειας εν γένει.
Σύμφωνα με την έρευνα, το γεγονός αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, οι οποίοι είναι θεμελιώδεις και αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις για την οδήγηση μια μοτοσικλέτας:
Εγρήγορση
Οι μοτοσικλετιστές , λόγω της ευάλωτης θέσης τους στους δρόμους οδηγούν αμυντικά, αξιολογώντας οποιαδήποτε πληροφορία συλλαμβάνουν οι αισθήσεις τους. Ακριβώς για αυτό το λόγο, η προσοχή τους και η προσήλωση τους στην οδήγηση, είναι πολύ υψηλότερη από αυτή των οδηγών αυτοκινήτων , όπως μεγαλύτερο είναι και το πεδίο αντίληψης των τεκταινόμενων στον περιβάλλοντα χώρο.
Διάβασμα του δρόμου
Η εύθραυστη ισορροπία των μοτοσικλετών επηρεάζεται άμεσα από την κατάσταση των δρόμων και ως εκ τούτου, οι αναβάτες δίτροχων αποκτούν πολύ μεγάλες ικανότητες στο να διαβάζουν και να αποκωδικοποιούν τις διακυμάνσεις στην ποιότητα της ασφάλτου, να προσέχουν τις παγίδες αλλά και να μαντεύουν πιθανούς κινδύνους που θα προκύψουν. Οι μοτοσικλετιστές κοιτάνε μακρύτερα στον δρόμο, προκειμένου να ανιχνεύσουν και να εντοπίσουν τις παγίδες, έχοντας έτσι μεγαλύτερο χρόνο αντίδρασης.
Ορατότητα / περιφερειακή όραση
Στις μοτοσικλέτες δεν υπάρχουν τυφλά σημεία και αρκεί μια περιστροφή του κεφαλιού προς τα πίσω, για να αποκτήσει κανείς απρόσκοπτη θέαση των τεκταινόμενων σε οποιαδήποτε κατεύθυνση. Εκτός αυτού, η περιφερειακή όραση των μοτοσικλετιστών είναι σαφώς πιο "γυμνασμένη" από αυτή των οδηγών αυτοκινήτων, έχοντας την ικανότητα να αντιλαμβάνονται την πραγματικότητα σε ένα ευρύτερο πεδίο.
Γνώση μηχανολογικών και συμπεριφοράς του οχήματος
Ένας μοτοσικλετιστής, έχει στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, τουλάχιστον βασικές μηχανολογικές γνώσεις και ικανότητα μικροεπισκευών. Εκτός αυτού, οι μοτοσικλετιστές γνωρίζουν επίσης περισσότερα για τις δυνάμεις που ασκούνται σε ένα όχημα και πως αυτές επιδρούν στην κινητική του κατάσταση και στην συμπεριφορά του.
Aπουσία "κακών' συνηθειών
Οι οδηγοί μοτοσικλετών εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να καπνίσουν, να πιουν ή να φάνε, να πληκτρολογήσουν μηνύματα στο κινητό ή να ψάχνουν σταθμούς στο ράδιο. Αυτές οι κακές -και θανάσιμες- συνήθειες απουσιάζουν από τις πρακτικές τους όταν οδηγούν.
Όλα αυτά έρχονται να προστεθούν σε μια παλιότερη έρευνα μεγάλης κλίμακας που διεξήχθη το 2013, επίσης από ασφαλιστική εταιρεία, το συμπέρασμα της οποίας ήταν ότι οι οδηγοί αυτοκινήτων που καβαλάνε και μοτοσικλέτα, είναι κατά 23% καλύτεροι σε σχέση με αυτούς που δεν έχουν σχέση με τα δίτροχα.