Πέφτεις και εσύ στην παγίδα της 100άρας βενζίνης;

Πέφτεις και εσύ στην παγίδα της 100άρας βενζίνης;

Κατοστάρα…πεταμένα λεφτά!

Βάζεις και εσύ ακριβή βενζίνη στην μοτοσυκλέτα νομίζοντας ότι κάνεις οικονομία και κερδίζεις δύναμη; Λάθος… και δες γιατί.

Η «κατοστάρα» ή premium βενζίνη, όπως αλλιώς λέγεται, μπορεί να φαίνεται ως κάτι καλύτερο για πολλούς αναβάτες και όχι μόνο, ως επιλογή στην αντλία. Όμως, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που την καθιστούν υπερβολή για τις περισσότερες μοτοσυκλέτες που κυκλοφορούν! Και όμως, παρά αυτό το γεγονός, πολλοί αναβάτες πιστεύουν ότι βάζοντας τέτοια βενζίνη, κερδίζουν και σε οικονομία, και σε απόδοση. Κανένα από αυτά τα δύο δεν ισχύει!

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Με τα ίδια λεφτά, απλά βάζεις λιγότερο καύσιμο

Αλήθεια, πόσοι από εμάς πηγαίνουμε στο πρατήριο και βάζουμε βενζίνη με το λίτρο και όχι με τα ευρώ; Σχεδόν κανένας. Αρα, με την διαφορά τιμής που οι δύο βενζίνες έχουν στην αντλία, βάζοντας την ακριβή 100άρα, απλά χάνεις τα χρήματά σου. Με τις σημερινές κατά προσέγγιση τιμές για λόγους απλούστευσης -1.90 ευρώ το λίτρο για την απλή, 2.20 το λίτρο για την 100άρα- μιλάμε ότι για οποιοδήποτε ποσόν, βάζεις περίπου 17% λιγότερη βενζίνη αν επιλέξεις να πληρώσεις την κατοστάρα. Και, ότι και να σου λένε για «περισσότερο οικονομική οδήγηση» και «περισσότερα χιλιόμετρα» από την καλή βενζίνη, σε καμία περίπτωση μόνο το καύσιμο δεν θα σου επιφέρει 17% μείωση κατανάλωσης!

ΔΕΝ κερδίζεις σε δύναμη, ότι και να πιστεύεις

Η συζήτηση σχετικά με το κατά πόσο συμμετέχει η βενζίνη στην ισχύ που παράγει ο κινητήρας μπορεί να γίνει τεράστια, δυσκατανόητη για τους περισσότερους αναβάτες. Με πολύ απλά λόγια, εμείς θα σας πούμε ότι τα οκτάνια δεν βελτιώνουν το πόσο καλή για την δύναμη είναι μια βενζίνη, αλλά πόσο δύσκολα αυταναφλέγεται. Αν μια βενζίνη έχει μικρό αριθμό οκτανίων, όταν συμπιεστεί μέσα στον κινητήρα πάνω από ένα σημείο, θα «βαρέσει πειράκια», μια κατάσταση επικίνδυνη για τον κινητήρα. Οι σημερινοί κινητήρες έχουν υψηλές συμπιέσεις σε σχέση με το παρελθόν, αλλά σπάνια απαιτούν πραγματικά την χρήση κατοστάρας βενζίνης για να λειτουργήσουν. Μόνο σε μοτοσυκλέτες που ξεπερνούν το 13:1 συμπίεση, μπορεί να χρειάζεται η 100άρα και αυτό όχι για να βγαίνει περισσότερη ισχύς, αλλά για να εξασφαλιστεί ότι το μοτέρ δεν θα χτυπήσει πειράκια. Τώρα, οι περισσότερες καθημερινές μοτοσυκλέτες και ακόμα περισσότερο τα scooters και τα παπιά, δεν κερδίζουν καθόλου σε ισχύ με την 100άρα. Μην ξεχνάμε ότι η ισχύς ενός κινητήρα εξαρτάται άμεσα από την σχέση συμπίεσής του –η οποία δεν θα αλλάξει, ότι καύσιμο και να του βάλουμε!

Σου λένε ότι έχει μέσα «βελτιωτικά πρόσθετα». Το ξέρεις;

Ας μιλήσουμε ωμά και αληθινά. Εγώ και εσύ, ο καθένας καθημερινός αναβάτης μοτοσυκλέτας, πρακτικά δεν γνωρίζει την σύνθεση του καυσίμου που βάζει στο δίκυκλό του. Οι περισσότερες 100άρες βενζίνες διαφημίζονται ότι περιέχουν «καθαριστικά» και «βελτιωτικά» πρόσθετα για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. Αρα, αν αυτό ισχύει, αγοράζεις ακόμα λιγότερο καθαρό καύσιμο από όσο εξηγήσαμε και παραπάνω! Πέρα από αυτό, πως μπορείς να είσαι σίγουρος ότι οι ισχυρισμοί ισχύουν, αν δεν τεστάρεις το καύσιμο στο εργαστήριο; Και όμως, είναι πολλοί οι αναβάτες και οι οδηγοί αυτοκινήτων, που πέφτουν σε αυτή την παγίδα, πιστεύοντας ότι θα καθαρίσει εσωτερικά ο κινητήρας τους… Πράγμα το οποίο για να το διαπιστώσεις αμετάκλητα, πρέπει να τον λύσεις στα εξ ων συνετέθη!

Εσύ ξέρεις τι βενζίνη χρησιμοποιεί η μοτοσυκλέτα σου;

Σας ακούμε ήδη να απαντάτε: «Έλα τώρα Moto Τρίτη, τι ερώτηση είναι αυτή;» Και όμως, έχει βάση. Συγκεκριμένα, έχετε διαβάσει το manual οδηγιών, στο σημείο που ο κατασκευαστής συνιστά τον τύπο καυσίμου που πρέπει να χρησιμοποιείται; Εκεί βρίσκεται και η «επίσημη απάντηση» στο τι καύσιμο πρέπει να χρησιμοποιείται στον κινητήρα της μοτό σας. Απλά, αν το εργοστάσιο δεν συνιστά κάτι άλλο, εκτός από την γνωστή μας 95άρα, τα καύσιμα που ξεπερνούν αυτό τον αριθμό οκτανίων είναι «πεταμένα χρήματα» -δεδομένου και της οικονομικής κατάστασης της εποχής μας. Μην πιάνεστε λοιπόν θύματα!

Τι πιστεύετε εσείς; Η 100άρα είναι πραγματικά καλύτερη ή είναι ένα marketing trick; Ξέρετε τι βενζίνη συνιστά ο κατασκευαστής του δικύκλου σας; Στο πρατήριο, τι επιλέγετε;
 
 

  • Μηνας

    Δυστηχως , πολλοι ανθρώποι πιστεύουν οτι η 100 οκτανίων βενζίνη θα βγάλει περισσότερα χιλιόμετρα , θα καθαρίσει το μοτέρ από επικαθησεις κΆι θα δουν μεγαλύτερη δύναμη ... λοιπόν.. εάν ο κινητηρας δεν έχει συμπίεση πάνω από 13:1 δεν υπάρχει περίπτωση να δει τίποτα!!!Ειδικά τα ατμοσφαιρικά .. !! Τα Τούρμπο χρειάζονται μεγαλύτερη αντικροτικοτητα καυσίμου ( οκτάνια ) εάν ο κατασκευαστής ορίζει η είναι φτιαγμένο σε ιπποδύναμη με μεγαλύτερη συμπίεση αέρα/ καυσίμου ..(μεγαλύτερο Τούρμπο , παροχή αέρα , σχέση συμπίεσης , διαδρομή πιστονιού ... μονάδα ελέγχου κτλ.. !!! Τα άμεσου ψεκασμού Τούρμπο , ΝΑΙ θα δουλέψουν καλύτερα με 100 οκτάνια διότι έχουν μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης από έμμεσου ψεκασμού Τούρμπο.. όποτε μπορεί να σηκώσει Αβάνς! Το καλύτερο για Εμένα είναι να βάζουμε κανονική σε πρατήριο εταιρικό και στις πίσω αντλίες ... όταν δε θελουμε καθαρισμό και καθαρότερα καύσιμα βάζουμε ένα πολύ καθαριστικο συστήματος ψεκασμού και τέλος!στην Ελλάδα είμαστε .. η φορολογία είναι δυσβάστακτη για τα πρατήρια και συνεπώς το μάρμαρο πληρώνει ο καταναλωτής .. με ότι συνεπάγεται . !! Το μυστικό είναι η ποιότητα που δυστηχως έχει αφανιστεί για πολλά πρατήρια που βαζουμε!δεν θα ξεχάσω την σούπερ βενζίνη που βάζαμε παλιά... η βενζίνηηηηηηηηη!!!

      2
  • πετρος

    εγω με cbr600f4i περα απο τον ηχο που εγινε ποιο τραχυς καποια αλλη διαφορα δεν ειδα.δεν ξερω την συμπιεση της μηχανης μου

      2
  • Άκης Αλεξανδρινός

    H 100άρα είναι καλύτερη και πιο οικονομική σε ανοικτές διαδρομές π.χ. από πόλη σε πόλη ή το χωριό μέσα στη πόλη με το σταμάτα ξεκίνα δεν έχει νόημα.

      2
  • Δημητρης

    Καλα ρε παιδια στην Ελλαδα ζουμε!Εδω νοθευουν την απλη καταστρεφοντας τα μοτερ των πολιτων και εσεις πιστευετε οτι θα σου παρεχουν και βελτιωμενη βενζινη?Φυσικα ολα ειναι τρικ μαρκετιγκ!Βαλε εκει την απλη κανε το σταυρο σου να μην ειναι νερο και αν ολα καλα να εισαι και ευχαριστημενος!Δυστυχως αυτοι ειμαστε!Εθνικο σπορ η λαμογια!!!!

      9
  • george

    3 χρόνια βαζω 100αρα,στο συνεργείο κάθε φορά με ρωτάνε τι βενζίνη να βαζω γιατί το injection γυαλίζει. Ούτε μια βρωμιά εδώ και 40000χλμ.οποτε για μένα αξίζει.

      21
  • Leftypap

    Έχω ασχοληθεί αρκετά με την 100αρα και την 95αρα. Σε s3 audi 2002 με την 100αρα πετάει και με την 95αρα σέρνεται. Piaggio Beverly 250i 2006 συμβαίνει το ίδιο και δουλεύει πιο ήσυχα ο κινητήρας στο ρελαντί. Έκανα τεστ βάζοντας το ίδιο χρηματικό ποσό 100αρας και ίδιο χρηματικό ποσό 95αρας με διαφορετικά λίτρα βεβαίως και το όχημα (souzouki ignis αυτόματο) έκανε τα ίδια χιλιόμετρα και στις δύο περιπτώσεις. Ακριβώς τα ίδια. Καταλήγω ότι 100αρα καλύτερα αφού καταλαβαίνεις τη διαφορά αρκεί η 100αρα να μην είναι πολυκαιρισμενη στη δεξαμενή, και να είναι όντως 100αρα.επισης καταλαβαίνω αμέσως αν η βενζίνη είναι 100αρα ειδικά με το Beverly. Έχω καταλήξει σε ένα βενζινάδικο που φουλάρει κάθε μέρα τις δεξαμενές του με 100αρα

      13
  • Andreas

    Μέκκα πόσταρα έχω το Kawasaki 636 που είχα έβγαλε 296 χιλιόμετρα τελική ταχύτητα ενώ με οποιαδήποτε άλλη βενζίνη 95 οκτανίων έβγαζε 287!!! Αυτά έχω να πω μόνο!

      3
  • ΟΔΥΣΣΕΑΣ

    Η μεγιστη επιτρεπτη συμπιεση ενος κινητηρα για συγκεκριμενο βαθμο οκτανιων καυσιμου εξαρτατε απο πολλους παραγοντες ο συμαντικοτερος εκ των οποιων ειναι ο κυβισμος του καθε κυλινδρου .Οποτε συπιεση 13 προς 1 μπορει να θεωρηθει εως και χαμηλη για κινητηρα με κυλινδρους των 100cc και να δουλευει ανετα με 95αρα ενω κυλινδροι των 500cc με την ιδια συμπιεση θα εχουν προαναφλεξη ακομα και με 100αρα.Η μορφη των θαλαμων καυσης εχει μεγαλη συμβολη στο θεμα αυτο ,οπως και το συστημα ψυξης (π.χ δυο πανομοιοτυποι κατα τα αλλα κινητηρες αν ο ενας ειναι αεροψυκτος χρειαζεται περισσοτερα οκτανια απο τον αντιστοιχο υδροψυκτο).Οποτε χρειαζεται προσοχη γιατι η υπεραπλουστευση σε τεχνικα θεματα δεν πρεπει να γινεται ειδικα αν προκειτε για τον ειδικο τυπο.

      7
    • Mototriti

      Απάντηση: Σύμφωνα με την θεωρία των ΜΕΚ, η σχέση συμπίεσης καθορίζει την θερμοκρασία και την πίεση στον κύλινδρο ανεξαρτήτως κυβισμού, μια και μιλάμε για σταθερή πίεση και θερμοκρασία (ατμοσφαιρική). Συμπίεση 13:1 δεν μπορεί να θεωρηθεί σε καμία περίπτωση χαμηλή, καθώς για τις πιέσεις που προκύπτουν απαιτείται ειδική κατασκευή των μοτέρ. Εστίες που προκαλούν πειράκια, μέσα στον κινητήρα, μπορούν να είναι τυχόν υπέρθερμα σημεία στον κύλινδρο, όπως οι επικαθίσεις άνθρακα. Ακόμα, μεταξύ υδρόψυκτου και αερόψυκτου κινητήρα σαφώς και ο αερόψυκτος ίσως να απαιτεί καύσιμο με περισσότερα οκτάνια, λόγω υψηλότερων θερμοκρασιών λειτουργίας σε σχέση με τον υδρόψυκτο. Τέλος, η απλούστευση βοηθά τους περισσότερους αναγνώστες, να κατανοήσουν ένα θέμα, όσο φυσικά δεν αποκρύπτεται η ουσία του. :)

        8
  • Κυριάκος

    Απλά δείτε τα μπουζι με καύση απλής και κατοσταρας. Καμία σχέση!!!! Ξεκάθαρα καλύτερη καύση και λιγότερα υπολείμματα!!!!

      14
  • Νίκος Αρβανιτάκης

    Ρε παιδιά πολύ πρόχειρο και απλοποιημένο άρθρο, από εσάς; Έλεος. Παράδειγμα προσωπικό... Έχω BMW K1300R μόλις του βαζω 95 οκτανίων σέρνεται και αλλάζει όλος ο ήχος του μπασαρει σα να είναι βουλομενο έτσι απλά λαϊκά , η δε εταιρεία bmw συνιστά με αυτοκόλλητο στο ντεπόζιτο όχι κάτω από 95 εσείς τι προτείνετε;....... Σας καλώ σε δοκιμή από κοντά.

      5
    • Mototriti

      Απάντηση: Αγαπητέ Νίκο Το BMW K1300R έχει συμπίεση 13:1, δηλαδή πολύ υψηλή, που κάνει την ανάγκη για βενζίνη υψηλών οκτανίων απαραίτητη, όπως είπαμε και πιο πάνω. Για αυτό και ο κατασκευαστής έχει το αυτοκόλλητο για χρήση βενζίνης από 95 οκτάνια και πάνω, δηλαδή βενζίνη 95 οκτανίων είναι το ελάχιστο σε οκτάνια καύσιμο που πρέπει να τροφοδοτεί αυτό τον κινητήρα. Ωστόσο, στην σημερινή πραγματικότητα που λίγες μοτοσυκλέτες που κυκλοφορούν, ξεπερνούν το "13άρι" σε συμπίεση, τα πράγματα αλλάζουν. Μην ξεχνάς, πέρα από ότι, όσα οκτάνια και αν δηλώνει μια βενζίνη ότι είναι, μόνο εργαστηριακά αποδεικνύεται ο αριθμός.

        14
  • ΣΤΑΥΡΟΣ

    ΑΠΛΑ ΝΑ ΘΥΜΙΣΩ ΟΤΙ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΡΑΓΩΝΤΕ ΑΠΟ 3 ΔΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΧΩΡΙΑ ΔΕ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΑ ΛΑΘΡΑΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΝΟΘΕΥΜΕΝΑ ΚΑΙ ΛΟΓΩ ΟΤΙ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΠΑΛΑΙΩΤΕΡΑ ΟΜΩΣ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΟΥΛΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΤΗΡΙΑ ΔΕΝ ΞΕΡΗΣ ΕΑΝ ΣΟΥ ΒΑΖΟΥΝ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΖΗΣ Η ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΑΡΑ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΤΑ ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΟ 100 ΚΕΡΔΙΖΕΙΣ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΘΗΝΟΤΕΡΗ ΑΠΛΑ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΑΡΚΕΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΣΩΣΤΑ ΡΥΘΜΙΣΜΕΝΟ ΜΟΤΕΡ ΚΑΥΣΙΜΑ ΑΑΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑΜΗΝ ΠΩ ΟΤΙ ΟΥΤΕ ΣΕ ΓΚΑΖΙΕΡΑ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΙΣΩΣ ΤΟ ΜΟΝΟ ΚΑΥΣΙΜΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΟΘΕΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΥΓΡΑΕΡΙΟ ΕΚΕΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΕ ΕΙΝΑΙ Η ΚΛΟΠΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΣ ΑΝΤΛΙΕΣ

     
  • γιώργος

    το μεγαλύτερο θέμα είναι το ΠΟΥ βάζεις βενζίνη. Προσωπικά βλέπω μεγάλη διαφορά μεταξύ 95άρας και 100άρας στη μοτοσυκλέτα μου.

      4
  • Antonis

    Και μια συμπλήρωση: Στην καύση παίρνουν μέρος κι άλλες παράμετροι, όπως ο λ πχ. Αυτός στην ουσία ρυθμίζει το μίγμα (η ECU, αλλά από αυτόν παίρνει πληροφορίες). Αν το μίγμα είναι φτωχό ή πλούσιο θα διορθώσει τα υπόλοιπα ώστε ο κινητήρας να βγάλει την ΠΡΟΔΙΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΗ ΙΣΧΥ. Πράγμα που σημαίνει, ακόμα κι αν αλλάξεις εξάτμιση, φίλτρο αέρα, βενζίνη κλπ, το μοτερ θα βγάλει αυτά που ο κατασκευαστής έχει προδιαγράψει. Ούτε ίππο δεν θα πάρεις επειδή έβαλες καλύτερο φίλτρο, ή καλύτερη βενζίνη.

      3
  • jordan

    λαθος...πρεπει να εχει συμπιεση 11.5:1 για να βαλεις 100αρα και να εχεις οφελος.και ναι εχει προσθετα αλλιως δεν βγαινουν 100 οκτανια.επισης εχεις οφελος από το ότι εχεις καθαροτερη καυση.επισης αν εχεις πανω από αυτην τη συμπιεση ναι εχεις οφελος κ στην τσεπη σου αλλα αυτό δε φαινεται εξαλλειφεται από τη διαφορα τιμης.αρα όχι και τοσο εγκυρο αρθρο.γεια σας

      3
  • Χριστόφορος

    Ήμουν σίγουρος πως υπήρχε διαφορά ( προς το καλύτερο φυσικά) χρησιμοποιώντας 100άρα και «δούλευα» το αυτοκίνητό μου αποκλειστικά με τέτοια.Όμως σταμάτησα όταν αντιλήφθηκα οτι σε επαρχιακή ανηφορική διαδρομή αν πατούσα λίγο παραπάνω το γκάζι( με τρίτη κιόλας)άκουγα να χτυπούν πειράκια...

      1
  • Κυριάκος

    Εγώ λίγο διαφωνώ με το άρθρο, μετρώντας κατανάλωση σε σκούτερ 300 δεκαετίας, κ πάντα γεμίζοντας εγώ ο ίδιος τάπα διαπίστωσα σε συγκεκριμένο πρατήριο πράσινης εταιρίας(σε άλλο πρατήριο ίδιας εταιρίας είχα μια απόκλιση, οπότε δεν πήγα ξανά κ πάντα έβαζα στο ίδιο). Λοιπόν κάνοντας 5 γεμισματα με κανονική και μετά 5 με 100ρα σε ίδιες συνθήκες οδήγησης, χωρίς να πιέζω τον κινητήρα με ήπια οδήγηση χωρίς συνεπιβάτη έβγαζα ότι είναι μια η άλλη, μετρώντας πάντα τν κατανάλωση λίτρα ανά 100χλμ είχα όντως διαφορά στην κατανάλωση στην 100αρα με την απλή απλώς με την διαφορά της τιμής που έχει ήταν μια η άλλη. Αυτή την διαπίστωση την έκανα στο δικό μου όχημα με το δικό μου χέρι κ χωρίς να θέλω να κάνω διαφήμιση εταιρίας.

      3
  • f800gs

    συμφωνω απολυτα και επιπροσθετα φιλος βενζινας μου εκμνηστηρευτηκε οτι η 100αρα χανει την οποία παραπανω δυναμη της μετα από μικρο χρονικο διαστημα απο την παραγωγή της, οποτε.......

      4