Θα έρθει ή όχι τελικά, νέο Kawasaki ZX250R με 4 κυλίνδρους; Πόσο πιθανή είναι αυτή η φήμη που δε λέει να κοπάσει;
Εδώ και τουλάχιστον 3 χρόνια, οι φήμες για επιστροφή των «παλαιάς κοπής» superbikesμικρού κυβισμού, αλλά τετρακύλινδρων μοτέρ, έχουν επιστρέψει για τα καλά. Η Kawasaki μάλιστα εμφανίζεται να σκέφτεται σοβαρά, την παρουσίαση ενός νέου ZX250R. Όμως, που είναι αλήθεια αυτή η μοτοσυκλέτα (και άλλες παρόμοιες της) εδώ και τόσο καιρό;
Τις τελευταίες ημέρες η φήμη έκανε ξανά την εμφάνισή της. Η Kawasaki, σύμφωνα με Ιάπωνες και Αμερικάνους δημοσιογράφους, «ψήνει» την επιστροφή του ZX250R της δεκαετίας του 1980, φυσικά μοντέρνο όπου χρειάζεται, αλλά και με τετρακύλινδρο κινητήρα, όπως παλιά. Ένας τέτοιος κινητήρας θα μπορούσε να ανεβάσει πάνω από 20.000 στροφές (!) και να αποδίδει μέχρι και 50 άλογα, προσφέροντας απλόχερα έναν έντονο αγωνιστικό χαρακτήρα και τον ανάλογο ήχο (για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεώτεροι).
Όμως οι ιστορίες επικρατούν εδώ και πολύ καιρό, αλλά δεν έχουμε δει κανένα νέο μοντέλο σε αυτή τη φιλοσοφία… Επίσης, για την Honda οι φήμες ήταν πολύ παρόμοιες, για νέο CBR250RR και μεγαλοπρεπή επιστροφή των τετρακύλινδρων screamers, ωστόσο το μοντέλο τελικά είχε δικύλινδρο μοτέρ και πολύ λιγότερα από 50 άλογα. Τι συμβαίνει λοιπόν;
Για όσους παρακολουθούν τη μοτοσυκλέτα τα τελευταία χρόνια, οι απαντήσεις είναι προφανείς. Τα πάλαι ποτέ κραταιά 250άρια supersport με I4 μοτέρ, δεν είναι βιώσιμες επιλογές σήμερα, λόγω του κόστους και του χαρακτήρα τους. Στην μοντέρνα αγορά, η ανάπτυξη και η δημιουργία ενός τέτοιου μοντέλου θα κόστιζε πολύ και αυτό θα φαίνονταν ξεκάθαρα στην τελική τιμή του –η οποία πιθανόν να ήταν και απαγορευτική για έναν νέο αναβάτη. Παράλληλα, οι νέοι αναβάτες και όχι μόνο, πλέον… δεν θέλουν μικρά «σκληροπυρηνικά», καθαρόαιμα supersport: Αναζητούν πολυχρηστικές μοτοσυκλέτες με τον «σπορ» παράγοντα να περιορίζεται στην εμφάνιση και το στυλ. Λίγοι έχουν αναζητήσεις έντονης χρήσης πίστας ή και αγώνων…
Ποια λοιπόν είναι η απάντηση; Είναι πολύ δύσκολο να δούμε ένα νέο Kawasaki ZX250R με τετρακύλινδρο. Μια παρουσίαση ενός τέτοιου μοντέλου θα ήταν αναφίβολα ρίσκο, ίσως με στόχο την προσέγγιση «αγοράς της νοσταλγίας» και συλλεκτών. Μέχρι το φθινόπωρο και τις μεγάλες εκθέσεις, θα έχουμε απάντηση. Κρατήστε όμως μια απαισιόδοξη προσέγγιση… και αν παρουσιαστεί νέο τέτοιο μοντέλο, κάποιοι θα το χαρείτε διπλά!
makari paidia na evgenai tetio ergaleio na thimithoume ta palia