Η Dorna υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας, διάρκειας τριών ετών, με την Pirelli ως μοναδικό προμηθευτή ελαστικών των κατηγοριών Moto2 και Moto3, αρχής γενομένης από το 2024.
Η εταιρεία ήδη έχει γράψει ιστορία ως μοναδικός προμηθευτής ελαστικών όλων των κατηγοριών στο παγκόσμιο πρωτάθλημα των Superbikes. Θα παρέχει στις δύο κατηγορίες το ίδιο ελαστικό του WSBK, το Diablo Superbike slick tire για το οποίο το διαφημιστικό του σλόγκαν είναι το: «Πουλάμε ό,τι οδηγούμε, οδηγούμε ό,τι πουλάμε» και είναι διαθέσιμο στην αγορά και για τους απλούς καταναλωτές.
Επιπροσθέτως, στην συμφωνία προβλέπεται και η παροχή ελαστικών (ως μονομάρκα) στον θεσμό του «Road to MotoGP», ο οποίος περιλαμβάνει τα: FIM JuniorGP World Championship, Asia Talent Cup, Northern Talent Cup και Red Bull MotoGP Rookies Cup. Αναμένονται σχετικές ανακοινώσεις σχετικές με τις ακριβείς προδιαγραφές των ελαστικών εκάστης κατηγορίας.
Η μετάβαση από τα ελαστικά Dunlop σ` αυτά της Pirelli θα έχει σημαντικό αντίκτυπο τόσο στη Moto2 όσο και στη Moto3. Αποτελούν το πλέον σημαντικό στοιχείο σε κάθε αγωνιστική μοτοσυκλέτα. Η αίσθηση και η συμπεριφορά τους στις πίστες υπαγορεύει την σχεδίαση με πολλούς τρόπους. Οι αναβάτες θα πρέπει να προσαρμοστούν σε διαφορετικά ελαστικά, αλλά και οι κατασκευαστές πλαισίων, όπως η Kalex και η Boscoscuro, θα έχουν επίσης το μερίδιό τους στην προσαρμογή των νέων δεδομένων.
Το γεγονός αυτό ίσως προσφέρει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να αναδειχθούν στη Moto2 νεοφερμένοι αναβάτες ή μικρότεροι κατασκευαστές πλαισίων, αμφισβητώντας την απόλυτη κυριαρχία της Kalex, αφού οι μηχανολόγοι της γερμανικής εταιρείας, ουσιαστικώς, θα ξεκινήσουν από «λευκό χαρτί» λόγω έλλειψης δεδομένων. Η Kalex πιθανότατα θα συνεχίσει να προμηθεύει τη συντριπτική πλειονότητα των ομάδων Moto2, επιταχύνοντας την ανάπτυξη, αλλά θα υπάρχει ένα στενό παράθυρο ευκαιριών για οποιονδήποτε έχει αξιώσεις να τις αμφισβητήσει.
Carlos Ezpeleta εκ μέρους της Dorna και Aldo Nicotera (αντιπρόεδρος) εκ μέρους της Pirelli προέβησαν στις σχετικές ευχαριστήριες δηλώσεις.
Υπενθυμίζεται ότι στην «μεγάλη» κατηγορία η Michelin έχει συμβόλαιο συνεργασίας με την Dorna έως και το 2026, όταν θα αναθεωρηθεί ο τεχνικός κανονισμός του θεσμού.
Καταλήγοντας, ένα ερώτημα που θα περιμένει να απαντηθεί στην έναρξη του πρωταθλήματος το 2024 είναι το ποια θα είναι η συμπεριφορά των Michelin στους πρώτους γύρους, όταν πλέον θα πατούν στο film των Pirelli που θα έχει δημιουργηθεί στον ασφαλτοτάπητα από τον προηγούμενο αγώνα της Moto2.