Οι τραυματισμοί και οι αντικαταστάσεις καλά κρατούν, ο Alvaro Bautista πορεύεται για wildcard συμμετοχή το φθινόπωρο, όσο ο Gigi Dall`Igna δηλώνει ευθαρσώς και δημοσίως το στρατηγικό λάθος των ιαπωνικών εργοστασίων.
Απουσιολόγιο Assen
Επόμενος και τελευταίος γύρος προ της καλοκαιρινής διακοπής του MotoGP είναι αυτός στον «Καθεδρικό Ναό της Ταχύτητας» (όπως διεθνώς αποκαλείται λόγω της μακρόχρονης και εξαιρετικά ενδιαφέρουσας ιστορίας της), δηλαδή στην ολλανδική πίστα του Assen.
Προηγούνται οι καθιερωμένες δύο συνεντεύξεις τύπου το απόγευμα της Πέμπτης (Pecco Bagnaia, Jorge Martin, Marco Bezzecchi στην πρώτη, Johann Zarco, Jack Miller, Fabio Quartararo, Marc Marquez στην δεύτερη) και την Παρασκευή ξεκινούν τα όργανα.
Ο Marc Marquez ανακοίνωσε ότι επιστρέφει, αφήνοντας πίσω την δυσάρεστη εμπειρία του Sachsenring. Στόχος του, όπως δήλωσε, είναι η συλλογή πολύτιμων δεδομένων ούτως ώστε να εργασθούν οι μηχανολόγοι του πυρετωδώς κατά την διάρκεια της διακοπής. Όταν ρωτήθηκε εάν τίθεται θέμα αποχώρησής του το 2024 από την ομάδα, δήλωσε ότι έχει υπογράψει συμβόλαιο έως το τέλος της επόμενης χρονιάς και στόχος του είναι να βοηθήσει στην εξέλιξη της RCV. Δίπλα του, σε αντικατάσταση του τραυματία Joan Mir, θα συμμετάσχει ο Iker Lecuona, εμφανιζόμενος για δεύτερη φορά φέτος με τα χρώματα της Repsol Honda (η πρώτη ήταν στην Ισπανία, όπου τερμάτισε και στους δύο αγώνες). Σημειώνεται πως στο Assen, το 2022 ο Iker πέτυχε το πρώτο του podium στο WSBK.
Ο έτερος τραυματίας, ο Alex Rins, θα αντικατασταθεί από τον επίσημο tester του HRC, τον Γερμανό Stefan Bradl και θα αγωνιστεί με τα χρώματα της LCR, επιστρέφοντας μετά από χρόνια στην ομάδα με την οποίαν ξεκίνησε το ταξίδι του στο MotoGP.
Ο Pol Espargaro μάλλον θα είναι παρών ως φυσικό πρόσωπο στο box της Tech3, ενώ ο Jonas Folger θα συνεχίσει να τον αντικαθιστά μέχρι νεοτέρας. Ο δρόμος αποκατάστασης για τον Pol αποδεικνύεται μακρύς και επίπονος.
Ο Alvaro Bautista τα κατάφερε περίφημα στο διήμερο τεστ της Ducati στην πίστα του Misano. Υπενθυμίζεται ότι το τεστ αυτό ήταν εν μέρει το δώρο της εταιρείας προς αυτόν για την περσινή κατάκτηση του τίτλου στο παγκόσμιο πρωτάθλημα των superbikes.
Ο Ισπανός αναβάτης ολοκλήρωσε εκατό γύρους κατά την διάρκεια του διημέρου, ενδεικτικό της «τρέλας» του να οδηγήσει την GP23. Μηχανικοί και παράγοντες έμειναν έκπληκτοι με την γρήγορη προσαρμογή του στα τερτίπια της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτας και όχι μόνον. Εξεπλάγησαν και με το γεγονός ότι «γυρνούσε» σε ρυθμούς MotoGP, χωρίς να κυνηγά τους χρόνους. Στο τέταρτο stint της δεύτερης ημέρας, όταν δοκίμασε τις μαλακές γόμες, ήταν επτά μόλις δέκατα αργότερος του ταχύτερου γύρου στον περσινό αγώνα που είχε πετύχει ο Enea Bastianini.
Οι δηλώσεις των team managers υπήρξαν ενθουσιώδεις και κατά τα φαινόμενα ανοίγει ο δρόμος για μια wildcard εμφάνισή του μετά τη λήξη του πρωταθλήματος των superbikes (15 Οκτωβρίου).
Ιδιαίτερα ικανοποιημένος εμφανίστηκε και ο Gigi Dall`Igna με την απόδοση του Bautista. Ωστόσο, παραμένει απορίας άξιον γιατί ο κορυφαίος μηχανολόγος ήταν παρών στο «δώρο» αυτό, ενώ απουσίαζε από το κρίσιμο Sachsenring δύο ημέρες νωρίτερα. Προφανώς δεν ήταν τυχαία ούτε η παρουσία του Michele Pirro.
Ο ζεν Gigi
Ο Gigi DallΆIgna παραχώρησε συνέντευξη προχθές στην ιταλική καθημερινή εφημερίδα La Stampa. Δύο ήταν τα σημεία των δηλώσεών του που είναι βέβαιον ότι θα συζητηθούν: περί ιαπωνικών εργοστασιακών ομάδων και περί του «εσωτερικού ανταγωνισμού» μεταξύ των αναβατών που οδηγούν Ducati. «Το στρατηγικό λάθος των Honda και Yamaha είναι ότι βασίζουν την εξέλιξη της μοτοσυκλέτας τους στις παρατηρήσεις μόνον του πρωταγωνιστή αναβάτη τους. Δηλαδή του Marquez για την Honda και του Quartararo για την Yamaha. Συνήθως, αυτά που ισχυρίζεται ο κορυφαίος αναβάτης, ο πρωταθλητής, δεν αποτυπώνουν ολοκληρωμένη την αλήθεια, διότι το ταλέντο του συχνά καλύπτει τα προβλήματα από τα οποία πάσχει η μοτοσυκλέτα. Όλως παραδόξως, για να εξελίξεις σωστά ένα project, θα πρέπει να ακούς με προσοχή όλες τις φωνές, όλους τους αναβάτες».
Η λογική Dall`Igna είναι αυτή που έχει επιτύχει τέσσερεις αναβάτες με Ducati να προηγούνται στην βαθμολογία μετά από επτά γύρους και 14 αγώνες: Bagnaia – Martin – Bezzecchi – Zarco.
Εύλογο λοιπόν το επόμενο ερώτημα. Εάν έτσι προχωρήσει το πρωτάθλημα, προτίθεται να θέσει θέμα team orders προς όφελος της εργοστασιακής ομάδας;; «Αγαπώ όλους τους αναβάτες μου, όμως είναι ξεκάθαρο ότι στο τέλος της χρονιάς ένας θα είναι ο πρωταθλητής. Το σημαντικότερο για μένα και αυτό που πραγματικά με ενδιαφέρει είναι να έχουμε μια σωστή και δίκαιη μάχη. Εάν ένας από τους αναβάτες μας παλεύει για τον τίτλο με τον αναβάτη μιας άλλης εταιρείας, τότε θα πράξουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να τον βοηθήσουμε. Εάν, από την άλλη μεριά, φθάσουμε στο τέλος της αγωνιστικής χρονιάς με την κατάσταση ως έχει σήμερα, τότε όλοι οι αναβάτες με Ducati θα έχουν το ελεύθερο να παίξουν τα χαρτιά τους».