Στο ίδιο έργο θεατές με το ιταλικό δίδυμο Bagnaia – Bezzecchi να επικρατεί και την Ducati να σέρνει τον χορό...
Η είκοσι έξι γύρων μάχη για τη νίκη ταλαιπώρησε έως εξουθένωσης τους είκοσι δύο αναβάτες και τις μοτοσυκλέτες τους, αφού η θερμοκρασία του ασφαλτοτάπητα ήταν 50+ βαθμοί Κελσίου. Ίσως αυτό αποτέλεσε κι έναν επιπρόσθετο λόγο που ο Marc Marquez διαγνώσθηκε unfit από το ιατρικό επιτελείο της οργάνωσης, δεδομένης της ιατρικής του εικόνας.
Εξ` αρχής ξεχώρισε η τριάδα των Bagnaia – Binder – Bezzecchi που δημιούργησαν μια σχετική απόσταση από τους ακολουθούντες Espargaro, Marini, Vinales και Oliveira. Στον δεύτερο γύρο ο Pecco πέρασε μπροστά και έμεινε εκεί ελέγχοντας την κορυφή καθ` όλη την διάρκεια του αγώνα. Είναι ενδεικτικό ότι, όταν μερικούς γύρους προ του τέλους ο Bezzecchi άρχισε να μειώνει την διαφορά του, αμέσως ο εργοστασιακός αναβάτης του ιταλικού κατασκευαστή αντέδρασε, αποκαθιστώντας την διαφορά έως ότου ο διεκδικητής να παραιτηθεί της προσπάθειας.
Ουσιαστικώς, ο Bezzecchi εξαντλήθηκε κυνηγώντας έναν εξ` αρχής πολύ επιθετικό Binder, τον οποίον τον βοήθησε πολύ το ίσως πιο αποτελεσματικό σύστημα εκκίνησης της ΚΤΜ στο grid, που τον εκτόξευσε στην πρώτη θέση της Κ1. Και ναι μεν του Bagnaia με την GP23 του πήρε μόλις δύο γύρους για να περάσει μπροστά, όμως το GP22 του Marco έδωσε μάχη δέκα πέντε γύρων για να υποσκελίσει τον Νοτιοαφρικάνο αναβάτη. Κι ενώ φαινόταν ότι ο Binder είχε εξασφαλίσει την τρίτη θέση, διέπραξε το ίδιο ακριβώς λάθος με αυτό του αγώνα sprint της προηγουμένης ημέρας. «Πάτησε πράσινο» και πάλι στον τελευταίο γύρο, στην ίδια στροφή και του επεβλήθη η ίδια ποινή των τριών δευτερολέπτων, παραχωρώντας την τρίτη θέση του βάθρου στον μεγάλο μαχητή του grid, τον Aleix Espargaro, ο οποίος, ειρήσθω εν παρόδω, από τον πρώτο γύρο, κατόπιν επαφής του με τον Marini στην Κ1 έχασε την δεξιά εμπρός αεροτομή που φυσικά δημιούργησε σημαντική αεροδυναμική αστάθεια στο μπροστινό σύστημα.
Σημειώνεται δε ότι ο Aleix πήρε εκκίνηση από την έκτη θέση, έκλεισε τον πρώτο γύρο στην τέταρτη και παρέμεινε στην ίδια θέση έως το τέλος του αγώνα, παρ` όλες τις ανελέητες επιθέσεις του Martin επί είκοσι γύρους. Ο Jorge αντιμετώπισε τις γνωστές δυσκολίες του αναβάτη που εκκινεί από τις πίσω θέσεις. Το εκρηκτικό του ταλέντο και η εργοστασιακή GP23 τον βοήθησαν σε τέσσερεις γύρους να βρεθεί στην πέμπτη θέση πίσω από τον Aleix πριν «κάψει» το μπροστινό ελαστικό. Εκεί και τερμάτισε. Παραμένει βεβαίως απορίας άξιον γιατί στο ίδιο σημείο που επεβλήθη ποινή στον Binder δεν συνέβη το ίδιο και για τον Ισπανό αναβάτη, ο οποίος «πάτησε» πολύ περισσότερο «πράσινο». Η εξήγηση της διεύθυνσης αγώνα ότι δεν θα επηρέαζε την τελική κατάταξη, δεδομένου ότι ο ακολουθών Alex Marquez ήταν 12,5 δευτερόλεπτα πίσω του, κρίνεται ανεπαρκής και περίεργη. Οι ποινές επιβάλλονται για παραπτώματα και (πρέπει να) είναι άσχετες διαμόρφωσης αποτελέσματος.
Γεγονός άξιο αναφοράς το πλήθος εγκαταλείψεων. Τη γραμμή του νήματος έκοψαν δέκα τέσσερεις αναβάτες (που φυσικά βαθμολογούνται όλοι). Πρώτος και νωρίς – νωρίς έπεσε ο φουριόζος Jack Miller στην Κ1 του δεύτερου γύρου. Ο Taramasso είχε προειδοποιήσει ότι οι συγκεκριμένες γόμες θα λειτουργούσαν σωστά μετά τον τρίτο γύρο και ο Jack μάλλον το παρέκαμψε. Στον τρίτο γύρο ο Quartararo έχασε ακαριαία το μπροστινό στην Κ7, συμπαρασύροντας και τον συμπατριώτη του Johann Zarco. Στον τέταρτο γύρο, επόμενο θύμα ο Maverick Vinales και τρεις γύρους αργότερα ο Bastianini στην Κ5. Εννέα λεπτά αργότερα ο Oliveira κάνει λάθος στην Κ15 και αποσύρεται εξουθενωμένος στο box του, μη έχοντας άλλες δυνάμεις. Aλλωστε εξ` αρχής είχε ο ίδιος αναρωτηθεί εάν θα άντεχε την συνολική διάρκεια του αγώνα, αφού δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αποθεραπείας του ώμου του. Επίσης, τρία λεπτά αργότερα απεσύρθη και ο Iker Lecuona. Τελευταία πτώση ήταν αυτή του Fabio Di Giannantonio στον δέκατο ένατο γύρο.
Ο Pecco Bagnaia αυξάνει την βαθμολογική του διαφορά από τον Jorge Martin κατά 35 βαθμούς, με τον Bezzecchi ένα βαθμό πίσω.
Ακολουθεί η θερινή διακοπή του πρωταθλήματος με επόμενο αγώνα στην πίστα του Silverstone στις 6 Αυγούστου.