Ο τετρακύλινδρος εν σειρά κινητήρας του Versys 1000 αποδίδει επισήμως 2PS (1,97Hp) περισσότερα από τον προηγούμενο, στις ίδιες 9.000 στροφές, και 10,4 Kgm ροπής, 200 σαλ. Χαμηλότερα από πριν, στις 7.500. Σύμφωνα με την Kawasaki η έξτρα δύναμη προέρχεται από τους 2 έξτρα αυλούς εισαγωγής. Αρκετές ακόμα μικρό-αλλαγές βελτιώνουν την αποδοτικότητα του κινητήρα, και καθαρίζουν ακόμα περισσότερο τα καυσαέρια, για τις προδιαγραφές ρύπων. Οι εγχυτήρες καυσίμου διαθέτουν 12 τρύπες αντί για τις 8 του προηγούμενου μοντέλου, με νέο, κωνικό σχήμα, ενώ νέος είναι και ο χρονισμός της ανάφλεξης. Αυξημένη είναι και η απόδοση της γεννήτριας (από 12,3 A στα 15,3 Α), για να μην έχετε πρόβλημα να φορτώσετε το σύστημα με αρκετά αξεσουάρ που απαιτούν ηλεκτρικό ρεύμα. Η σημαντικότερη αλλαγή εδώ είναι η προσθήκη συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση, που τον κάνει ελαφρύτερο στο τράβηγμα κατά 30%! Και φυσικά διαθέτει όλα τα πλεονεκτήματα της περιορισμένης ολίσθησης στα πολλά και γρήγορα κατεβάσματα ταχυτήτων, όπου δεν αφήνει τον πίσω τροχό να μπλοκάρει εύκολα και να χάσει τον έλεγχο. Ο κινητήρας έρχεται κομπλέ με 2 επιλογές στους χάρτες ανάφλεξης, Full Power & Low Power. Στην επιλογή Low Power το μοτέρ αποδίδει το 75% της δύναμης του, ενώ παράλληλα ομαλότερη είναι και η απόκριση του γκαζιού. Το στάνταρ Traction Control (KTRC) διαθέτει 3 επίπεδα, με το 1 να είναι το λιγότερο παρεμβατικό, και το 3 το περισσότερο περιοριστικό, όπου συν τοις άλλοις κόβει και όλες τις σούζες -τα επίπεδα 1&2 επιτρέπουν τις ομαλές σούζες ισχύος. Στα θετικά το γεγονός πως ο αναβάτης μπορεί εύκολα να απενεργοποιήσει το σύστημα αν θέλει.