Τελικά, έχει πραγματικά όρια η ταχύτητα των μοτοσυκλετών;

Τελικά, έχει πραγματικά όρια η ταχύτητα των μοτοσυκλετών;

Έχει πραγματικά όρια η ταχύτητα;

Πόσο γρήγορες μπορούν να γίνουν οι μοτοσυκλέτες; Όσο και οι μέγιστες ταχύτητες να αυξηθούν… έχει, αλήθεια, κανένα νόημα; Υπάρχει σημείο που το κοντέρ της λογικής σταματά;

Εμείς οι μοτοσυκλετιστές, έχουμε την τύχη να οδηγούμε ίσως το γρηγορότερο χερσαίο όχημα, ένα από τα πιο συναρπαστικά οχήματα σε γενικότερες γραμμές ανεξαρτήτως κατηγορίας. Και είναι πολύ γνωστές, σχεδόν θρυλικές, οι ταχύτητες τις οποίες οι γρηγορότερες μοτοσυκλέτες μπορούν να αναπτύξουν.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, το θέμα αυτό έχει προκαλέσει αναταραχές και ζητήματα, μεταξύ των κατασκευαστών. Όταν η Suzuki Hayabusa ήταν το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής που ξεπέρασε τα 300 χιλιόμετρα την ώρα, επήλθε μια ανεπίσημη συμφωνία ώστε κανένα μοντέλο –ακόμα και η ίδια η Hayabusa- που διατίθεται σε παραγωγή, να μην ξεπερνά τα 300. Σήμερα, αυτή η ανεπίσημη συμφωνία έχει καταρρεύσει… αλλά, ποιο είναι το «status quo» σχετικά με τις μέγιστες ταχύτητες των μοτοσυκλετών; Έχει όρια τελικά, η ταχύτητα;

Τα όρια ταχύτητας δεν καθορίστηκαν τυχαία

Για τους περισσότερους χρήστες στο δρόμο, οι τιμές τελικής που οι κατασκευαστές ανακοινώνουν, πρακτικά δεν έχουν καμία σημασία, από την στιγμή που υπάρχουν τα όρια ταχύτητας. Είναι σημαντικό να τονίσουμε εδώ, ότι κανένα όριο ταχύτητας δεν έχει οριστεί τυχαία, αυθαίρετα ή… σαδιστικά, αν θέλετε, από παράλογους νομοθέτες. Ένα όριο ταχύτητας δεν έχει να κάνει μόνο με την ομαλή κίνηση στον εκάστοτε δρόμο, αλλά και τα περιθώρια ασφαλείας αυτού, αν γίνει η «στραβή». Παρά λοιπόν το γεγονός ότι εμείς οι Έλληνες αρεσκόμαστε να χλευάζουμε τα όρια σχεδόν… παντού, ας σκεφτούμε και αυτή την παράμετρο, προτού τρέξουμε –αρκετά- πάνω από τα όρια. Στις περισσότερες χώρες, τα όρια ταχύτητας των δρόμων είναι πολύ κάτω από τα 300+ χλμ/ώρα που οι σύγχρονες μοτοσυκλέτες υπόσχονται. Γιατί λοιπόν, οι μοτοσυκλέτες να είναι τόσο γρήγορες;

Οι τελικές αντικατοπτρίζουν την τεχνολογία των κατασκευαστών

Ας δούμε ρεαλιστικά την κατάσταση. Τα περισσότερα, αν όχι όλα, τα μοντέλα που δηλώνουν ότι πλησιάζουν οι ξεπερνούν τα 300, είναι μοτοσυκλέτες ειδικής χρήσης, πολύ ισχυρές και φτιαγμένες πολλές φορές μόνο για την πίστα. Εκεί, τα πάντα επιτρέπονται και όχι μόνο αυτό, αλλά ο ταχύτερος κερδίζει. Ωστόσο, η πραγματικότητα της πίστας είναι πολύ διαφορετική από αυτή του δρόμου. Εκεί δεν υπάρχουν απρόβλεπτοι κίνδυνοι, αντίθετο ρεύμα, μπαριέρες. Τα βλέπουμε πάρα πολλές φορές, από τα Moto GP, όπου αναβάτες πέφτουν με ταχύτητες πάνω από 200 χιλιόμετρα την ώρα. Ποιος μπορεί να ξεχάσει την πτώση του Loris Baz το 2016, που έφυγε με 290 χιλιόμετρα την ώρα; Σε συνθήκες δρόμου, μόνο με εξαιρετική τύχη ένας αναβάτης θα την είχε σκαπουλάρει. Οπότε, εδώ ερχόμαστε στο επόμενό μας point…

Πάνω από τα 200, κανένας δεν είναι απολύτως ασφαλής

Οδηγώντας μοτοσυκλέτα, ο καλύτερός μας σύμμαχος είναι η λογική. Αμεση συνέπεια αυτής είναι η ορθή αξιολόγηση των καταστάσεων. Σε δημόσιο δρόμο, οποιαδήποτε ταχύτητα πάνω από τα 200 είναι άκρως επικίνδυνη σε περίπτωση που κάτι συμβεί και αυτό δεν έχει να κάνει με τα όρια του αναβάτη ή της μοτοσυκλέτας αλλά, όπως είπαμε πιο πάνω, από το περιβάλλον. Θα μου πείτε, υπάρχει ο προστατευτικός εξοπλισμός. Σαφέστατα, θα απαντήσω εγώ, και είναι απολύτως απαραίτητο και ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ όλοι οι αναβάτες να τον φέρουν. Ωστόσο… ποια είναι τα όριά του; Ακόμα και οι αγωνιζόμενοι, στις ακραίες συνθήκες που αγωνίζονται, δεν την βγάζουν πάντα καθαρή από τραυματισμούς. Πιστεύετε αλήθεια ότι ένας αναβάτης μπορεί να τη γλιτώσει από οτιδήποτε, επειδή φορά τον εξοπλισμό του; Αυτό δεν ισχύει, σε καμία περίπτωση! Για αυτό, μην ξεχνάτε: κοινή λογική και υπακοή στα όρια ταχύτητας…

Αν οι μοτοσυκλέτες φτάσουν τα 400 χιλιόμετρα την ώρα, τότε τι;

Αν δεν αλλάξουν αρκετά πράγματα… μάλλον τίποτα. Και πάλι, η τελική ταχύτητα θα είναι ένας αριθμός σε πίνακες, που θα εξυπηρετεί τις ειδικές συνθήκες και… το γόητρο. Ακόμα, θα πρέπει να εξελιχθεί περισσότερο και ο προστατευτικός εξοπλισμός. Δεν είναι όμως τυχαίο που στη μοτοσυκλέτα, οι μέγιστες ταχύτητες που έχουν επιτευχθεί γενικά δεν ξεφεύγουν πολύ, όπως γίνεται με τα αυτοκίνητα. Υπάρχει ένας πολύ σημαντικός λόγος για αυτό: Ένας αναβάτης ήταν, είναι και θα είναι πάντα εκτεθειμένος. Ας μην τα βλέπουμε όμως όλα μαύρα! Όλοι ξέρουμε ότι η οδηγική απόλαυση στη μοτοσυκλέτα, πολύ σπάνια εξαρτάται από την ταχύτητά της και μόνο!

Τι πιστεύετε εσείς; Έχει όρια η ταχύτητα στις μοτοσυκλέτες; Μέχρι πόσα χιλιόμετρα την ώρα «αντέχουμε»; Πόσο γρήγορες μπορούν να φτάσουν να είναι οι μοτοσυκλέτες; Με τα όρια ταχύτητας, συμφωνείτε;  
 

  • ΜΙΧΑΗΛ

    ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΒΑΖΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ.