Aν και η Γερμανία έχει να επιδείξει πολλές και ιδιαίτερα σημαντικές κατασκευάστριες μοτοσικλέτων στην σύγχρονη ιστορία της, η “βασίλισσα”, η πιο επιτυχημένη εξ αυτών και αυτή που συνεχίζει την πορεία της με τον πιο εντυπωσιακό τρόπο σήμερα, είναι αδιαμφισβήτητα η BMW. Και αν υπάρχει κάτι που να αποτελεί το σήμα κατατεθέν της BMW, πέρα από τον κυανόλευκο έλικα, είναι ο boxer κινητήρας!
Μηχανικό “τέκνο” του εμπνευσμένου Max Fritz, o boxer ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1920 σαν universal βιομηχανικός κινητήρας ελαφριάς κατηγορίας για... σχεδόν όλες τις χρήσεις και στις πρώτες του μοτο-εφαρμογές, ήταν τοποθετημένος με τους κυλίνδρους στον διαμήκη άξονα! Το 1923 η ΒΜW παρουσίασε την R32, την πρώτη μοτοσικλέτα με boxer κινητήρα εγκάρσια τοποθετημένο, ο οποίος είχε “ενσωματωμένo” και το κιβώτιο σε μια ενιαία, σχεδόν “μονομπλόκ”μονάδα. Ο θρύλος της BMW μόλις είχε γεννηθεί, ο boxer κινητήρας δοκιμάστηκε σε πολέμους, έτρεξε σε αγώνες ταχύτητας, enudrance αλλά και στο Paris – Dakar και στελέχωσε δεκάδες μοντέλα της Βαυαρικής εταιρείας, από naked μέχρι sport touring και από mega on-off μέχρι cruisers.
Μπορεί η BMW να έχει δοκιμάσει πολλές επίσης διατάξεις και αριθμούς κυλίνδρων στην ιστορία της, αλλά στην συνείδηση του κόσμου, ο επίπεδος κινητήρας είναι αυτός που την χαρακτηρίζει και θα την χαρακτηρίζει. Για αυτό άλλωστε και έχει καταβάλει πολλές προσπάθειες ώστε παρά τις ολοένα αυστηρότερες προδιαγραφές και νόρμες, ο boxer, έστω και με μερική υγρόψυξη πλέον, να παραμείνει στην παραγωγή.