Στην σύγχρονη εποχή, οι αγώνες έχουν αποβάλλει πολλά από τα πιο… «μπρουτάλ» στοιχεία του παρελθόντος.
Οι αθλητές πρέπει να είναι «τύπος και υπογραμμός» εντός και εκτός πίστας, άγραφοι και γραπτοί κανόνες συμπεριφοράς και ασφαλών πρακτικών υπάρχουν παντού και, εν γένει, υπάρχει μια ορατή αποστείρωση του αθλήματος, στην αναζήτηση για την απόλυτη απόδοση. Όταν λοιπόν οι αγώνες ταλανίζονται από «δράμα», προκαλούν μεγάλες συζητήσεις και η αναταραχή συνδέεται άμεσα, με πρόσωπα. Ένα από αυτά τα πρόσωπα, για τα τελευταία έτη, είναι ο Romano Fenati, ένας αθλητής που συνδέθηκε με μερικές από τις χειρότερες εικόνες για το άθλημα…
Σε ηλικία μόνο 16 ετών, ο Romano Fenati ξεκίνησε την καριέρα του στην κατηγορία της Moto3, με την ομάδα Team Italia FMI οδηγώντας μοτοσυκλέτα FTR Honda. Ο νεαρός Fenati τερμάτισε 2ος στον πρώτο του αγώνα και νίκησε στον δεύτερο του! Έτσι, έγινε ο πρώτος αναβάτης μετά το 1991 και τον Noboru Ueda, που πήρε 2 βάθρα στους πρώτους του 2 αγώνες. Αν και τερμάτισε 6ος στη βαθμολογία την πρώτη σεζόν, ο Fenati απέτυχε να επαναλάβει επιτυχίες στην 2η χρονιά του, καθώς το καλύτερο αποτέλεσμα του ήταν η 5η θέση. Το 2014, ο Fenati μπήκε στην ομάδα Moto3 του Valentino Rossi, Sky VR46. Εκείνη την χρονιά, κατάφερε 4 νίκες, τις περισσότερες της καριέρας του, ενώ για το 2014 και 2015 μάζεψε από 176 βαθμούς στο πρωτάθλημα. Δυστυχώς, το 2015 έδειξε και το άλλο, σκοτεινό του πρόσωπο.
Στην πίστα της Αργεντινής το 2015, ο Fenati τσακώθηκε κατά την διάρκεια της προθέρμανσης με τον Niklas Ajo, κλωτσώντας τον μέσα στην πίστα και σβήνοντας του τον κινητήρα από το Kill Switch. Ο Fenati τιμωρήθηκε, με εκκίνηση από την τελευταία θέση. Το 2016, ο Ιταλός αποβλήθηκε από την ομάδα του Valentino Rossi, στην μέση της σεζόν, με την ομάδα να επικαλείται «θέματα συμπεριφοράς».
Ωστόσο, ο Fenati θα συνέχιζε την καριέρα του στην Moto3 για μια ακόμα χρονιά, στην ομάδα Marinelli Rivacold Snipers κάνοντας μάλιστα την καλύτερη σεζόν της καριέρας του, το 2017. Πέτυχε 3 νίκες, 5 δεύτερες θέσεις και 248 βαθμούς στο πρωτάθλημα.
Η στιγμή της απίστευτης πράξης του Romano Fenati, το 2018 στο Misano.
Ο θυμός είναι κάκιστος σύμβουλος και όσοι έχουν «καεί» από ξεσπάσματα τυφλής οργής, σχεδόν πάντα το μετανιώνουν. Έτσι έμελλε να πάθει και ο Romano Fenati, το 2018, την πρώτη του σεζόν στην Moto2. Στον αγώνα του Misano, μετά από αψιμαχία με τον Stefano Manzi κατά την διάρκεια του αγώνα, ο Fenati τον πρόλαβε στην ευθεία και του πάτησε την μανέτα του μπροστινού φρένου. Η αντίδραση των αγωνοδικών ήταν άμεση: Ο Fenati αποβλήθηκε από τον αγώνα με μαύρη σημαία, ενώ τόσο η ομάδα του, όσο και η μελλοντική του ομάδα Forward Racing MV Agusta, τον άδειασαν τερματίζοντας τα συμβόλαια μαζί του. Ο κόσμος της μοτοσυκλέτας τον εξοστράκισε ως «εν δυνάμει δολοφόνο» κατηγορώντας τον μέχρι και για απόπειρα ανθρωποκτονίας, ενώ το θέμα του έφτασε στα ιταλικά δικαστήρια. Ο ίδιος ο Fenati, ζήτησε δημόσια συγγνώμη και αποσύρθηκε από τις πίστες για το υπόλοιπο του 2018, ενώ του αφαιρέθηκε και η αγωνιστική άδεια. Να σημειώσουμε ότι, το 2018, ο Fenati αγωνιζόταν με το «γρουσούζικο» νούμερο 13… Τυχαίο;
Το 2019, έγινε γνωστό ότι ο Romano θα είχε μια ευκαιρία εξιλέωσης. Θα επέστρεφε στην ενεργό αγωνιστική δράση, στην ομάδα Snipers οδηγώντας μοτοσυκλέτα Honda. Ο 23χρονος πλέον Ιταλός πέτυχε μία νίκη και μάζεψε 76 βαθμούς. Το 2020, στην ίδια πίστα του γεγονότος που τον ώθησε εκτός αγώνων, στο Misano, ο Fenati πέτυχε μια νίκη στον τελευταίο γύρο και έγινε ο πιο πετυχημένος αναβάτης Moto3 στην ιστορία. Το 2021, έκανε 1 ακόμα νίκη και συνολικά 4 βάθρα, ενώ συγκέντρωσε 160 βαθμούς, πετυχαίνοντας έτσι την δεύτερη καλύτερη αγωνιστική του χρονιά.