Σέλα: Ύψος VS σχήμα
Διάβασε εδώ γιατί δεν πρέπει να βγάζεις συμπεράσματα μόνο από το απόλυτο νούμερο της απόστασης της σέλας από το έδαφος.
Οι σέλες διατίθενται σε μεγάλη ποικιλία σχημάτων και μεγεθών
Σχετικά με τη σέλα της μοτοσυκλέτας, για τους περισσότερους αναβάτες ισχύει το «όσο πιο χαμηλό τόσο πιο καλά». Όμως υπάρχουν κι άλλα πράγματα που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας. Οι σέλες διατίθενται σε μεγάλη ποικιλία σχημάτων, μεγεθών και απόστασης από το έδαφος, επειδή κάθε τύπος μοτοσικλέτας έχει διαφορετικό πεδίο χρήσης. Ως άμεσο αποτέλεσμα της σχεδίασης της κάθε μοτοσυκλέτας αλλά και του styling, οι σέλες διαφέρουν σημαντικά. Τα cruisers, για παράδειγμα τείνουν να έχουν τις πιο χαμηλές σέλες καθώς οι κινητήρες τους είναι συνήθως στενοί V-2, τοποθετημένοι μπροστά από τον αναβάτη. Αυτό αφήνει αρκετό χώρο ώστε να τοποθετηθεί η σέλα πιο κοντά στο έδαφος.
Μη βγάζεις συμπεράσματα μόνο από το ύψος της σέλας
Τα adventure μοντέλα μεικτής χρήσης και τα motocross / enduro έχουν αυξημένες διαδρομές αναρτήσεων, οι οποίες μπορούν να κάνουν φοβερή δουλειά στην εξομάλυνση των επιφανειακών ανωμαλιών. Οι μεγαλύτερες διαδρομές όμως, αυξάνουν επίσης το συνολικό ύψος της μοτοσυκλέτας και, φυσικά, την απόσταση της σέλας από το έδαφος. Όμως, δεν θα πρέπει να βγάζετε συμπεράσματα για την άνεση ή την ευκολία χειρισμού της μοτοσυκλέτας, μόνο από το απόλυτο νούμερο των χιλιοστών που απέχει η σέλα από το έδαφος.
Οι motocross έχουν πιο ψηλές και πιο στενές σέλες
Οι κατασκευαστές μοτοσικλετών χρησιμοποιούν συχνά τους αριθμούς αυτούς ως τακτική πωλήσεων, καθώς οι χαμηλότεροι αριθμοί ανοίγουν την πόρτα για περισσότερους πιθανούς αγοραστές. Κάποιες φορές όμως, ο αριθμός αυτός λέει μόνο τη μισή αλήθεια. Οι off-road μοτοσυκλέτες έχουν στενές σέλες, οι οποίες επιτρέπουν μεγαλύτερη επέκταση των ποδιών. Αν και οι σέλες τους είναι ψηλά τοποθετημένες, τα νούμερα ύψους μπορεί να είναι κάπως παραπλανητικά, επειδή οι στενές σέλες καθιστούν ευκολότερο το να πατήσετε κάτω. Από την άλλη πλευρά, οι σπορ μοτοσυκλέτες έχουν συχνά πιο πλατιές σέλες επειδή ο αναβάτης κάθεται πάνω σε έναν εγκάρσια τοποθετημένο, πολυκύλινδρο κινητήρα. Το πλάτος συνήθως καθιστά πιο δύσκολο να φτάσετε στο έδαφος, επειδή τα πόδια του αναβάτη πρέπει να περάσουν γύρω από τον φαρδύ κινητήρα.
Ποιό είναι το συμπέρασμα εδώ; Μην μένετε μόνο στα απόλυτα στοιχεία ύψους για τις σέλες των μοτοσυκλετών, καθώς μόνο μια πραγματική δοκιμή θα σας δείξει τόσο εύκολο ή δύσκολο είναι το να πατήσετε στο έδαφος.
Συνέχεια του άρθρου >>>