Στιλάτα 400άρια που βγάζουν τα λεφτά τους

Η κατηγορία των GT Scooters 400 κυβικών ενσωματώνει άνεση, στυλ, αποθηκευτικούς χώρους, οικονομικούς κινητήρες αλλά και εξαιρετικές Cruising δυνατότητες.

YAMAHA: Tenere 700 με 700E δώρο Αξεσουάρ

SUZUKI: scooter κάνε το δικό σου .. εύκολα!

Kymco Xciting 400: 6.345 ευρώ (+ 239,49 Τ.Τ)
Suzuki Burgman 400: 7.495 ευρώ 
Yamaha XMAX 400: 7.300 ευρώ


Τα scooter της συγκεκριμένη κατηγορίας έρχονται να τοποθετηθούν ανάμεσα στους μικρούς κυβισμούς,
που έχουν περισσότερο αστικό χαρακτήρα και υπολείπονται σε επιδόσεις και ευρυχωρία και στην υπερβολή των mega scooter με τα πολλά κυβικά και την αυξημένη κατανάλωση. 

Σχεδίαση 
Και τα τρία scooter είναι δομημένα και σχεδιασμένα πάνω στις αρχές που προστάζει η κατηγορία GT. Η κλασική διάταξη της γόνδολας με το μεγάλο μπροστινό μέρος και την μεγάλη σε διάσταση ουρά είναι και εδώ παρούσα, δημιουργώντας μια άνετη θέση για τον οδηγό που ουσιαστικά τοποθετείται μέσα στο scooter. Από εκεί και πέρα υπάρχουν διαφοροποιήσεις στο κάθε μοντέλο. Το Xciting διακρίνεται για το σπορ σχεδιασμό του με τις πολύ γωνιώδεις και αιχμηρές γραμμές. Το ανανεωμένο Burgman δείχνει ένα πιο αθλητικό πρόσωπο, το οποίο είναι σε πιο ήπιο βαθμό σε σχέση με το Kymco. To πρόσφατα ανανεωμένο ΧΜΑΧ, διαθέτει εντυπωσιακή εμφάνιση, με μοντέρνα και κομψά χαρακτηριστικά. Σε κάθε περίπτωση και όπως έχουμε γράψει πολλές φορές, το να αποφανθεί κάποιος για το πιο είναι το ομορφότερο, είναι ένα καθαρά υποκειμενικό θέμα, οπότε νικητής στην συγκεκριμένη περίπτωση, δεν υπάρχει. 

Εργονομία – Χώροι 
Εξαιτίας της φύσης των GT, σε αυτή την κατηγορία όλες οι εταιρείες βάζουν τα δυνατά τους, προκειμένου να πετύχουν πολύ υψηλά επίπεδα άνεσης, καθώς αυτή αποτελεί ίσως την Νο1 προτεραιότητα για τους αγοραστές. Λίγο δύσκολο, λοιπόν, να υπάρχει κάτι που να ενοχλεί ή να αποτελεί εργονομικό φάουλ. Όλα τους, προσφέρουν τεράστιες και αναπαυτικές σέλες θρόνους και πολύ μεγάλους χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και για την αποθήκευση, κάτω από την σέλα. Η θέση οδήγησης είναι μέσα στο scooter, με αποτέλεσμα ο οδηγός να προστατεύεται πολύ αποτελεσματικά από τον αέρα και τα καιρικά στοιχεία, ενώ οι φαρδιές ποδιές, προστατεύουν με την σειρά τους τα κάτω άκρα από το κρύο και τα νερά τον χειμώνα. Μεγάλος είναι και ο χώρος για τα πόδια, ενώ η στάση του σώματος είναι πιο ξαμπλωτή. Παράπονο δεν θα έχει ούτε ο συνεπιβάτης, αφού οι το τμήμα της σέλας που του αντιστοιχεί και στα τρία scooter είναι πολύ μεγάλο και συνοδεύεται από χειρολαβές για στήριξη. 

Κινητήρες
Κινητήρες οικονομικοί που δεν προβληματίζουν στην κίνηση στην πόλη, ενώ είναι αρκετά δυνατοί για προσπεράσεις στον αυτοκινητόδρομο, σε διαδρομές εκτός των τειχών της πόλης. Η καρδιά του Burgman 400, είναι ο μονοκύλινδρος κινητήρας των 399 κυβικών εκατοστών, αναβαθμισμένος, με σκοπό να παράγει περισσότερη ροπή στην χαμηλό-μεσαία περιοχή. Η απόδοση του φτάνει τους 31 ίππους στις 6.300σαλ και 3,66 κιλά ροπής στις 4.800σαλ. Ο κινητήρας του Xciting αποδίδει 35,6 ίππους και 3,8 kg-m ροπής, τιμές που είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές για την κατηγορία, με αποτέλεσμα το scooter να εμφανίζει πολύ καλές επιδόσεις. Ακολούθως, το Χ-ΜΑΧ 400 αποδίδει 32.8 ίππους και 3,67 ροπής. Λειτουργεί πολιτισμένα, επιταχύνει εκλεπτυσμένα το X-MAX στα πρώτα μέτρα και έπειτα δείχνει τα δόντια του στέλνοντας τη βελόνα του ταχύμετρου εύκολα σε τριψήφια νούμερα. 

Πλαίσιο – Αναρτήσεις –Φρένα 
Και στα πλαίσια δεν υπάρχουν διαφορές με την έννοια του ότι όλα ακολουθούν την κλασσική διάταξη των GT scooter και είναι κατασκευασμένα από ατσάλι. Στα φρένα, το KYMCO εντυπωσιάζει με τα δυο δισκόφρενα μαργαρίτες μπροστά διαμέτρου 280 χλστ. Δυο δισκόφρενα 260 χλστ, και για το Burgman, ενώ η τριάδα συμπληρώνεται με τα φρένα του X-MAX, που έχουν διαμέτρου 267 χλστ. Όλα τα scooter φέρουν ABS στον standard εξοπλισμό τους.  Στις αναρτήσεις κανένα δεν έχει αυτό το κάτι που θα το κάνει να ξεχωρίσει. Συμβατικά τηλεσκοπικά πιρούνια μπροστά και διπλά αμορτισέρ πίσω είναι η πεπατημένη οδός που όλα ακολουθούν, με εξαίρεση το Burgman που διαθέτει μονό πίσω αμορτισέρ. 

Συμπέρασμα
Η έλευση του νέου Burgman δημιουργεί αναβρασμό στην κατηγορία. Αντιστοίχως και το πρόσφατα ανανεωμένο ΧΜΑΧ, που τοποθετεί τον πήχη ψηλότερα. Το KYMCO είναι αυτό με το περισσότερο γκάζι και με τα πιο sport χαρακτηριστικά, το Yamaha έχει την καλύτερη ποιότητα κύλισης και τον πιο Luxury χαρακτήρα. Μένει, λοιπόν, να δούμε τι θα φέρει το νέο Burgman στην κατηγορία, ώστε να βγουν τα συμπεράσματα μας.