Μηχανές ονείρων για τους νέους της εποχής! Ένα μικρό αφιέρωμα στα δύο αυτά παπιά-μοτοσυκλέτες, που ξεχώρισαν στην εποχή τους για τον χαρακτήρα και τις επιδόσεις τους.
Η τρέλα των super παπιών, η οποία αυτή την στιγμή μεσουρανεί σε χώρες της Ασίας, είχε περάσει φευγαλέα και από την Ελλάδα! Σε μια εποχή πριν την εξάπλωση των μικρών μοτοσυκλετών κάτω από 250 κυβικά αλλά και πριν τα scooters κυριαρχήσουν στην αγορά, τα παπιά έπαιζαν κυρίαρχο ρόλο στους δρόμους.
Το 1998 λοιπόν, ήταν μια χρονιά στην οποία δύο υπερ-παπιά έκαναν την εμφάνισή τους στην Ελλάδα ταράζοντας τα νερά και χτυπώντας κατευθείαν στο «ψαχνό» την νεανική κουλτούρα αναβατών στην Ελλάδα, που ανέκαθεν αρέσκεται στην βελτίωση! Μιλάμε φυσικά για τα Suzuki FX125 και Yamaha 125Z.
Suzuki FX125: Πρωτοποριακό μοτοσυκλετάκι
Το FX 125 της Suzuki ήρθε με φόρα στην Ελλάδα το 1998, φέρνοντας μαζί του την τρέλα των μικρών παπιών επιδόσεων της Νοτιοανατολικής Ασίας. Σε βάθος χρόνου, κατάφερε να αφήσει εποχή στην Ελλάδα και όχι άδικα. Αρχικά, το FX 125 ήταν ένα πολύ εξελιγμένο παπί, αν μπορούμε φυσικά να το λέμε έτσι. Έφερε πλαίσιο διπλής ραχοκοκαλιάς από ατσάλι και πίσω ανάρτηση μονού αμορτισέρ, στοιχεία που κάναμε πολύ καιρό να τα ξαναδούμε σε «παπί». Ο κινητήρας των 125 κυβικών ήταν ένα «θηριάκι» ισχύος και αξιοπιστίας, με 4 βαλβίδες και 2 εκκεντροφόρους, ελαιόψυξη, χειροκίνητο συμπλέκτη και κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων. Ήταν πραγματικά ένα υβρίδιο μοτοσυκλέτας και παπιού, που σημείωσε την μεγάλη του επιτυχία για αυτό τον λόγο: Στους μεν νέους αναβάτες, διότι ήταν σχετικά προσιτό και άνοιγε την πόρτα στην οδήγηση μοτοσυκλέτας, στους δε μεγαλύτερους ως μια πρόταση καθημερινής χρήσης με μοτό στοιχεία. Φυσικά όμως δεν πέτυχε μόνο σε εκείνους τους τομείς…
Yamaha 125Z: O διαβολάκος της ταχύτητας
Το αντίπαλον δέος του FX125 ήταν το Yamaha 125Z, ένα μοτοσυκλετάκι που σημείωσε ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία. Βλέπετε, υπήρχε μια βασική διαφορά που έδινε πλεονέκτημα στο 125Ζ σε κάποια κοινά. Το FX125 ήταν τετράχρονο, ενώ το 125Ζ δίχρονο, σαφώς πιο… θυμωμένο τόσο στο μοτέρ, όσο και στην εμφάνιση. Όπως και το FX, και το Ζ χαρακτηριζόταν από πλαίσιο διπλής ραχοκοκαλιάς και ανάρτηση με μονό αμορτισέρ πίσω, όμως έφερε δύο δισκόφρενα και ο κινητήρας του είχε 6 ταχύτητες. Το 125Ζ ήταν το πρώτο δίχρονο «παπί» με καταλύτη στην εξάτμιση και ένα από τα τελευταία δίχρονα μοντέλα μαζικής κυκλοφορίας γενικότερα. Ο απροκάλυπτα νεανικός του χαρακτήρας έκανε το 125Ζ ένα μοτοσυκλετάκι φετίχ για τους νέους της εποχής, όπως θα διαβάσετε και παρακάτω.
Το εργαλείο επιλογής των νέων των early 00s
To πιο διαδεδομένο «πρώτο δίκυκλο» στην Ελλάδα είναι ξεκάθαρα το παπί και τα FX και Z αποτελούσαν, απλά, τις κορυφαίες επιλογές της εποχής. Δεν ήταν λοιπόν δύσκολο να «πιάσουν» άμεσα στην αγορά, κοσμώντας τα γκαράζ πολυάριθμων νέων των αρχών της δεκαετίας του 2000. Στις παρέες της εποχής, ήσουν ο αναμφισβήτητα ο σταρ, αν εμφανιζόσουν σε συνάντηση καβαλώντας ένα από αυτά τα δύο μοντέλα! Επίσης, όπως είπαμε και πιο πάνω, ο συμπλέκτης και το «α λα μοτοσυκλέτα» κιβώτιο ταχυτήτων των μοντέλων έμαθαν σε πολλούς νεαρούς τον χειρισμό της μετάδοσης μιας μοτοσυκλέτας, κάνοντας παράλληλα τα δύο μοντέλα επιλογές πολλών σχολών οδηγών –κυρίως το FX, λόγω του τετράχρονου μοτέρ.
Βελτιώθηκαν σαν να μην υπάρχει αύριο!
Τα FX και Ζ αποτελούσαν δύο εξαιρετικές βάσεις για βελτιώσεις, πολλές φορές μάλιστα… πέρα από κάθε λογική! Εκτός από τα «συνηθισμένα» πειράγματα που βελτίωναν την εμφάνιση, τον ήχο τους και τις επιδόσεις τους, τα δύο μοτοσυκλετάκια συμμετείχαν με μεγάλη επιτυχία και σε συναντήσεις dragster, νόμιμες αλλά και… παράνομες, πολλές φορές σχεδόν μεταλλαγμένα από την βελτίωση! Μάλιστα, στις πιο προχωρημένες περιπτώσεις, ο εργοστασιακός τους κινητήρας έβλεπε την… πόρτα της εξόδου για να αντικατασταθεί από μονάδες πολύ μεγαλύτερου κυβισμού! Μπορεί πλέον τα μοντέλα αυτά να μην διατίθενται στην Ελλάδα, έχουν αφήσει όμως την δικιά τους ιστορία, ενώ το να βρει κανείς «απείραχτα» και καλοσυντηρημένα παραδείγματα, είναι μάλλον…τυχερό!