Βλέπετε, η αδιανόητη επιτυχία της Ducati 916 οδήγησε τις μεγάλες εταιρείες να αντιγράψουν την φιλοσοφία της, φυσικά με ανάμικτα αποτελέσματα. Μία από τις εταιρείες που προσπάθησε να προσφέρει μια δυναμική σπορ μοτοσυκλέτα, με βλέψεις κορυφής, ήταν η Suzuki. Το δημιούργημα της, το TL1000S, ήρθε με μεγάλες βλέψεις και πολλά υποσχόμενα χαρακτηριστικά, όμως δεν κατάφερε να γίνει επιτυχία στην αγορά, ενώ συνδέθηκε με επικίνδυνα σχεδιαστικά ατοπήματα.
Μοναδική για την εποχή, πίσω ανάρτηση περιστροφικού αμορτισέρ
Το TL1000S παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1997. Η μοτοσυκλέτα ήταν πολλά υποσχόμενη σα σπορ κατασκεύασμα και όποιος την παρατηρούσε, αυτό γινόταν σαφές. Ένας ολοκαίνουργιος, θηριώδης V2 στα 1.000 κυβικά απέδιδε 125 ίππους, ενώ το αλουμινένιο πλαίσιο της είχε trellis φιλοσοφία. Η γεωμετρία του ήταν ιδιαίτερα γρήγορη (γωνία κάστερ στις 23,7 μοίρες, με το ίχνος στα 94,5 χιλιοστά). Το εμπρός ανεστραμμένο πιρούνι δεν ήταν κάτι το σπέσιαλ, όμως το μοντέλο είχε μια πρωτοποριακή πίσω ανάρτηση. Αντί για συμβατικό αμορτισέρ, το TL1000S χρησιμοποιούσε περιστροφικό αμορτισέρ εμπνευσμένο από την Formula 1, το οποίο επέτρεπε μείωση των διαστάσεων της μοτοσυκλέτας και ευελιξία στην τοποθέτηση του. Δυστυχώς, αυτό το αμορτισέρ ήταν ένα από τα κύρια σημεία της αμφιλεγόμενης φήμης του TL…
Αναφορές για επικίνδυνη συμπεριφορά, με το «καλημέρα σας»
Η TL1000S συνάρπασε πολλούς αναβάτες αλλά και δοκιμαστές, για την εποχή της, αφού αν μη τι άλλο, η Suzuki είχε πετύχει να δημιουργήσει μια ιδιαίτερα ζωηρή σπορ μοτοσυκλέτα. Όμως, οι έντονες διαμαρτυρίες δεν άργησαν να έρθουν. Το περιστροφικό πίσω αμορτισέρ «ψηνόταν» από την εξάτμιση του πίσω κυλίνδρου, με αποτέλεσμα τα χαρακτηριστικά απόσβεσης του να αλλοιώνονται σοβαρότατα. Παράλληλα, η επιθετική γεωμετρία έκαναν το μπροστινό μέρος πολύ ζωηρό, φέρνοντας tankslap. Αρκετά ατυχήματα λέγεται ότι αναφέρθηκαν την εποχή εκείνη, ωθώντας την Suzuki στην ανάκληση μοτοσυκλετών, για τοποθέτηση αμορτισέρ τιμονιού. Πολλοί ιδιοκτήτες αντικατέστησαν το πίσω αμορτισέρ με συμβατικές μονάδες, ενώ με τον καιρό δημιουργήθηκε και η απαραίτητη τεχνογνωσία, για το κατάλληλο σετάρισμα του περιστροφικού αμορτισέρ.
Ο κινητήρας του οδήγησε στα SV και V-Strom 1000
Φυσικά, δεν ήταν όλα λάθος στο TL1000S. Ο δικύλινδρος κινητήρας του, αποδείχθηκε έναν από τους πλέον αειθαλής στην βιομηχανία της μοτοσυκλέτας, αφού αργότερα τοποθετήθηκε στο SV1000, αλλά και στο V-Strom 1000, το οποίο φυσικά είναι σε παραγωγή ακόμα και σήμερα. Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του είναι το υβριδικό σύστημα κίνησης των εκκεντροφόρων, με χρήση τόσο 2 καδενών όσο και γραναζιών, που διευκόλυνε την πρόσβαση για συντήρηση και μείωνε το μέγεθος των κεφαλών. Ο ιδιαίτερος ήχος των V-Strom 1000 και των SV, που σίγουρα έχετε προσέξει, οφείλεται σε αυτό το σύστημα.
Έχει cult status 25 χρόνια μετά την παρουσίαση του
Το TL1000S προσέλκυσε πολλούς απαιτητικούς αναβάτες, οι οποίοι δεν πτοήθηκαν από τις φήμες που το στιγμάτισαν. Μάλιστα, για πολλούς, αυτή είναι και η γοητεία του μοντέλου: Μια μοτοσυκλέτα για λίγους και ψαγμένους. Για τον λόγο αυτό, σήμερα το μοντέλο έχει ακόμα fans και η ανεύρεση ενός πλήρως εργοστασιακού, σε καλή κατάσταση TL, μπορεί να είναι γρίφος για δυνατούς λύτες.