Συνέντευξη Minoru Kato: «Η Honda δουλεύει πάνω στην καινούργια CB»

Συνέντευξη Minoru Kato: «Η Honda δουλεύει πάνω στην καινούργια CB»
4 Φωτογραφίες »

Η σημασία των CB και η μελλοντική ανάπτυξη της οικογένειας
Καινοτομίες στον τομέα των ICE με το νέο κινητήρα V3 με υπερσυμπιεστή
Επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης με 30 ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030
Διατήρηση ηγετικής θέσης και στα βενζινοκίνητα και στα ηλεκτρικά

Η σημασία των CB και η μελλοντική ανάπτυξη της οικογένειας

Ο Minoru Kato σε συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό Young Machine αναγνώρισε και δήλωσε χωρίς περιστροφές πως η οικογένεια CB παραμένει κομβική για την ταυτότητα της Honda. Παρά την ανάγκη προσαρμογής στις αυστηρότερες περιβαλλοντικές ρυθμίσεις, η εταιρεία διατηρεί την πρόθεση να εξελίξει μοντέλα με μεγάλο κυβισμό, όπως το CB1300, και να δημιουργήσει νέες προτάσεις για τη διεθνή αγορά. Επιπλέον αναγνωρίζει πως το ενδιαφέρον για τετρακύλινδρους κινητήρες δείχνει να αναζωπυρώνεται, καθώς οι αναβάτες παγκοσμίως εκτιμούν την άφθονη ισχύ σε συνδυασμό με τη μηχανική αρτιότητα που προσφέρουν. Έτσι η Honda σκοπεύει να συνδυάσει τη διαχρονικότητα των μοντέλων CB με τις απαιτήσεις της παγκόσμιας αγοράς. Σημαίνει άραγε αυτό ότι θα δούμε ένα νέο CB; Σίγουρα, μιας που η Honda έχει δεδομένα για ένα σεβαστό αγοραστικό κοινό, αλλά το πιθανότερο είναι πως μέσα στο 2025 κάτι τέτοιο δεν θα πραγματοποιηθεί.

Καινοτομίες στον τομέα των ICE με το νέο κινητήρα V3 με υπερσυμπιεστή

Αίσθηση προκάλεσε η Honda στην EICMA του περασμένου Νοεμβρίου με την παρουσίαση του νέου τρικύλινδρου κινητήρα σε διάταξη V, ο οποίος αποτελεί παγκόσμια πρωτοπορία χάρη αφενός στη διάταξή του (με δύο κυλίνδρους μπροστά και έναν πίσω και περιεχόμενη μεταξύ τους γωνία 75°) και αφετέρου στον ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή του (που ενισχύει τη ροή του αέρα ανεξάρτητα από τις στροφές του κινητήρα). Αυτός ο κινητήρας προσφέρει υψηλές επιδόσεις με μειωμένο μέγεθος και βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου, καθιστώντας τον ιδανικό για μεγάλες μοτοσυκλέτες. Επιπλέον, οι επιτυχίες μοντέλων όπως το CB750 Hornet και το XL750 Transalp συνεχίζουν να ενισχύουν την παρουσία της εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά. Ωστόσο, η Honda αναγνωρίζει τις προκλήσεις από ανερχόμενους Κινέζους ανταγωνιστές, οι οποίοι επενδύουν σε κινητήρες πολλαπλών κυλίνδρων και νέες τεχνολογίες, απειλώντας την παραδοσιακή της θέση.
 

Επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης με 30 ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030

Η στρατηγική της Honda για τα EV ενισχύεται με την παρουσίαση δύο νέων μοντέλων, τα CUV e: και ICON e:, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης δέσμευσης για την κυκλοφορία 30 ηλεκτρικών μοντέλων έως το 2030. Επίσης, το πρωτότυπο EV FUN Concept εισάγει μια νέα εμπειρία οδήγησης με έμφαση στην ευκολία και τη διαισθητική σύνδεση του χρήστη με το όχημα. Παρά τα άλματα της τεχνολογικής προόδου, η Honda επιμένει σε αυστηρούς ελέγχους ποιότητας και δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες, αποφεύγοντας την πρακτική των Κινέζων ανταγωνιστών που δοκιμάζουν άμεσα νέα προϊόντα κατευθείαν στην αγορά. Ταυτόχρονα η εταιρεία φαίνεται πως μπήκε στο χωρό των ηλεκτρικών χωρίς τον υπέρμετρο ενθουσιασμό που διακατέχει πολλούς από τους ανταγωνιστές της, αλλά με το σωστό ...προστατευτικό εξοπλισμό της, δηλαδή με μελέτη, ανάλυση και προσεκτική ανάπτυξη.
 

Επιμένει στα βενζινοκίνητα, αλλά ανοίγεται σταθερά και στα ηλεκτρικά

Η Honda εισέρχεται σε μια κρίσιμη περίοδο στρατηγικής αναπροσαρμογής. Ο Minoru Kato ξεκαθάρισε και έδωσε περισσότερες πληροφορίες για το διττό όραμα της Honda: τη διατήρηση της ηγετικής θέσης τόσο στις μοτοσυκλέτες με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) όσο και στα ηλεκτρικά οχήματα (EV). Με έμφαση στις καινοτομίες, η εταιρεία παρουσίασε στην EICMA νέες προτάσεις, δείχνοντας ότι η στρατηγική της δεν εξαντλείται σε έναν μόνο τομέα τεχνολογίας. Η ισορροπία ανάμεσα στις παραδοσιακές αξίες και τις νέες τάσεις αποτελεί το θεμέλιο της στρατηγικής της, καθώς ανταποκρίνεται στις προκλήσεις της αγοράς και τις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών.