Με όλο και περισσότερες εταιρείες να αναπτύσσουν δικά τους συστήματα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, ήταν η σειρά της Piaggio να παρουσιάσει το δικό της σύστημα, το οποίο έρχεται με μια βασική καινοτομία.
Το σχέδιο της Piaggio, που αποκαλύφθηκε μέσω μιας λεπτομερούς αίτησης για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, έχει ως στόχο την αλλαγή χρονισμού στην εισαγωγή των μονοκύλινδρων κινητήρων με έναν εκκεντροφόρο άξονα, όπως αυτοί που χρησιμοποιούνται στα σκούτερ. Αυτό μεταφέρει μεγάλη πίεση στα τμήματα σχεδιασμού, καθώς τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ μικρά σε αυτή την κατηγορία, κάνοντας την απλότητα και τη χρήση όσο λιγότερων εξαρτημάτων είναι δυνατό ζωτικής σημασίας.
Με μια πρώτη ματιά, το σύστημα της Piaggio μοιάζει με το VVA (Variable Valve Actuation) της Yamaha, που βρίσκουμε σε μοντέλα όπως το YZF-R 125 και το MT 125, όμως υπάρχει μια βασική διαφορά, η οποία δίνει στο σύστημα της Piaggio ένα πλεονέκτημα.
Αρχικά, όπως και το σύστημα της Yamaha, έτσι και το σχέδιο της Piaggio έχει δύο προφίλ για τα έκκεντρα που χειρίζονται τις βαλβίδες εισαγωγής, με καθένα να αλλάζει την κίνηση των έκκεντρων. Κοινό στοιχείο είναι επίσης η ύπαρξη ενός πείρου πάνω από το βραχίονα που ελέγχει αυτή την κίνηση.
Εκεί που υπάρχει η διαφορά – και το πλεονέκτημα του συστήματος της Piaggio – είναι στο ότι το σύστημα χρονισμού βαλβίδων των Ιταλών αποτελείται από 3 διαφορετικά μέρη (στην περίπτωση της Yamaha έχουμε δύο) και με αυτό τον τρόπο, ελέγχεται όχι μόνο ποιες βαλβίδες θα βυθιστούν, αλλά και η διάρκεια και ο βαθμός βύθισης, επιτρέποντας έτσι την καλύτερη ρύθμιση ακριβείας από το σύστημα της Yamaha (το οποίο κάνει την επιλογή μεταξύ δύο λειτουργιών, της χαμηλής και σύντομης βύθισης και της υψηλής και με μεγαλύτερη διάρκεια βύθισης).
Τα έγγραφα της πατέντας φαίνεται να αφορούν τον κινητήρα 300 HPE (High Performance Engine), ο οποίος χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων στην Vespa GTS 300 και στο Beverly 300 HPE.