Ευκολία χειρισμών, χαμηλή κατανάλωση, άνεση και προστασία από τον αέρα είναι τα συστατικά που κάνουν αυτές τις BMW G 310 GS, Daytona T310 και Voge 300DS, ιδανική επιλογή για να μπεις δυναμικά στο χώρο της μοτοσυκλέτας. Και το κυριότερο; Χωρίς να βάλεις βαθιά το χέρι στην τσέπη!
Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε την κατηγορία των μικρών adventure μοτοσυκλετών να αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς. Όλο και περισσότεροι κατασκευαστές μπαίνουν στο παιχνίδι παρουσιάζοντας νέα μοντέλα τα οποία μάλιστα «αγκαλιάζονται» από το μοτοσυκλετιστικό κοινό. Τι κάνει όμως τόσο δημοφιλή αυτές τις μοτοσυκλέτες και γιατί είναι η καλύτερη επιλογή; Η ευελιξία, το μικρό βάρος και η ευκολία χειρισμών, καθιστά τις BMWG 310 GS, DaytonaT310, και Voge 300DS ιδανικές για τις καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλης, ενώ λόγω ζελατίνας και φαίρινγκ κάνουν πιο εύκολη και άνετη τη μετακίνηση για όσους χρησιμοποιούν την Εθνική ή την Αττική Οδό, σε σχέση με μια γυμνή μοτοσυκλέτα. Επιπλέον, το χαμηλό κόστος απόκτησης και συντήρησης και το γεγονός ότι μπορούν να οδηγηθούν με Α2 δίπλωμα τις κάνει ιδιαίτερα ελκυστικές για όσους αναζητούν την πρώτη τους μοτοσυκλέτα.
Τα κάνουν όλα και συμφέρουν Για κάθε μέρα – Τσέκ Για Βόλτα – Τσέκ Για χώμα – Τσεκ Οικονομικά – Διπλό τσεκ Είναι οι πιο πετυχημένες – και όχι άδικα- Adventure μοτοσυκλέτες στην Ελλάδα
Η BMW εξέλιξε την πλατφόρμα του γυμνού G 310 R και δημιούργησε μια μικρού κυβισμού on-off μοτοσυκλέτα που κουβαλάει στις πλάτες τις τη βαριά κληρονομιά του ονόματος GS. Μάλιστα, με την αιχμηρή εμφάνισή του είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως παιδί της οικογένειας των GS θυμίζοντας τα best seller αδέρφια του. Από τον βασικό εξοπλισμό του G 310 GS ξεχωρίζουμε την προστατευτική ποδιά κινητήρα, τη μεγάλη σχάρα και το όμορφο ψηφιακό όργανο με το shift light που παρέχει όλη την απαραίτητη πληροφόρηση στον αναβάτη. Θα θέλαμε να έχει LED φώτα ή φλας που δίνουν έναν πιο premium αέρα που ταιριάζει γάντι στο όνoμα της BMW. Η θέση οδήγησης, με το ψηλά τοποθετημένο τιμόνι και την άνετη σέλα που απέχει 835 χιλιοστά από το έδαφος, δεν θα κουράσει ακόμα και μετά από πολύωρη οδήγηση.
Ο μονοκύλινδρος, υδρόψυκτος κινητήρας των 313 κυβικών αποδίδει 34 ίππους στις 9.500 σ.α.λ και 2,85 κιλά ροπής στις 7.500 σ.α.λ., ενώ είναι τοποθετημένος πιο μπροστά με την εισαγωγή να βρίσκεται στο εμπρός μέρος και την εξαγωγή στο πίσω. Η ανορθόδοξη αυτή διάταξη συμβάλει στη σωστή κατανομή και τη διατήρηση του κέντρου βάρους χαμηλά. Η μέση κατανάλωση των 4,3 λίτρων μπορεί να μειωθεί με πιο συντηρητική οδήγηση, ενώ το ρεζερβουάρ χωράει 11 λίτρα. Η λεπτή σιλουέτα , το μεγάλο κόψιμο τιμονιού και η άνεση που προσφέρει η θέση οδήγησης, θα σε κάνουν να την επιλέγεις τόσο για την καθημερινή σου ρουτίνα από τη δουλεία στο σπίτι, όσο και για διαδρομή μερικών τετραγώνων. Το μικρό βάρος και η ευελιξία της θα βοηθήσουν ιδιαίτερα ακόμα και τους αρχάριους αναβάτες, να έχουν την πρώτη επαφή τους με το χώμα και τον κόσμο των GS. Οι μαλακές αναρτήσεις φιλτράρουν αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και σε συνδυασμό με τις μεγάλες διαδρομές και τον 19αρη τροχό, θα επιτρέψουν ή καλύτερα θα προτρέψουν για εξερευνήσεις εκεί που τελειώνει η άσφαλτος.
Η σειρά των 310 της Daytona προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση μόλις παρουσιάστηκε και αγκαλιάστηκε από το μοτοσυκλετιστικό κοινό. Tο Τ310 έχιε διαμορφώσει τη δική του δυναμική στην κατηγορία μικρών τουριστικών μοτοσυκλετών. Η φουτουριστική και σπορ σχεδίασή του δύσκολα θα περάσει απαρατήρητη αλλά δεν μένει εκεί αφού είναι προικισμένη με πλούσιο εξοπλισμό. Αυτός περιλαμβάνει LED σε όλα τα φωτιστικά σώματα, χούφτες, σχάρα, προστατευτικά κάγκελα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, keyless σύστημα εκκίνησης, LCD οθόνη και φωτιζόμενους διακόπτες. Η σέλα είναι ευρύχωρη για δύο άτομα με αφρώδες μέτριας σκληρότητας, ενώ τα 840 χιλιοστά που απέχει από το έδαφος δεν πρόκειται να προβληματίσουν κανέναν αναβάτη, αφού σε συνδυασμό με το μικρό πλάτος της μοτοσυκλέτας επιτρέπει να πατήσεις εύκολα και με τα δύο πόδια κάτω.
Το T310 είναι εφοδιασμένο με μονοκύλινδρο υδρόψυκτο κινητήρα 312 κυβικών και τροφοδοσία από ηλεκτρονικό ψεκασμό. Η απόδοσή του αγγίζει τους 35,4 ίππους στις 9.500 και τα 3 κιλά ροπής στις 7.500 με μέση κατανάλωση 4,5 λίτρα / 100 χλμ, ενώ διαθέτει 2 χαρτογραφήσεις Sport και Eco που εναλλάσσονται εύκολα από το τιμόνι. Συνδέεται με 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων μέσω υγρού πολύδισκου συμπλέκτη και το ρεζερβουάρ του έχει χωρητικότητα 15,5 λίτρα. Το μικρό βάρος, η σωστή απόκριση του ψεκασμού και οι μαζεμένες διαστάσεις που έχει χωρίς να φαίνεται ¨μικρό¨, αποτελούν μια πρώτης τάξεως βοήθεια για αναβάτες κάθε οδηγικού επιπέδου επιτρέποντάς σου να ξεγλιστράς με ευκολία στην κίνηση. Ο κινητήρας είναι φιλικός και γραμμικός με συνεχή δύναμη μέχρι τον κόφτη και η τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 149 χλμ/ώρα, πράγμα που σημαίνει ότι δεν δυσκολεύεται καθόλου στον αυτοκινητόδρομο. Οι αναρτήσεις αποσβένουν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά δεν είναι ¨βούτυρο¨ ώστε να δημιουργούν πλεύσεις και αυτό το καταλαβαίνεις σε δρόμο με στροφές όπου το T310 αποδεικνύεται σταθερό και ευχάριστο ακόμα και σε ρυθμούς που κάνουν τα μαρσπιέ να ξύνουν την άσφαλτο.
Τo Voge 300DS είναι η Premium πρόταση της Voge στη δημοφιλή κατηγορία των μοντέλων StreetAdventureTouring και ο διττός του χαρακτήρας θα σας χαρίσει όλα όσα επιθυμείτε από μία μοτοσυκλέτα για διαδρομές μέσα και έξω από την πόλη. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει Full LED φωτισμό ο οποίος συμβάλει σε μια σύγχρονη και δυναμική εικόνα. Η LCDοθόνη του πίνακα οργάνων παρέχει πλήρεις ενδείξεις, ο ανεμοθώρακας ρυθμίζεται σε ύψος, ενώ υπάρχει θύρα USB για φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών. Η σέλα απέχει 810 χιλιοστά από το έδαφος και επιτρέπει στα πόδια να πατούν με ασφάλεια στο έδαφος, ακόμα κι αν ο αναβάτης δεν είναι πρώτο μπόι. Έχει πλούσιο και μαλακό αφρώδες υλικό δεν θα κούρασει ακόμα και μετά από πολύωρη διαδρομή.
Ο μονοκύλινδρος κινητήρας των 292,4 κυβικών δεν μας είναι άγνωστος, αφού τον φοράνε και τα γυμνά 300R και 300AC. Πρόκειται για ένα υδρόψυκτο, τετραβάλβιδο σύνολο με τροφοδοσία από ηλεκτρονικό ψεκασμό που αποδίδει 29 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 2,5 kgm ροπής στις 7.000. Το χαμηλό επίπεδο κραδασμών, χάρη στον αντικραδασμικό άξονα, είναι ένα πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό που θα εκτιμήσεις όταν βγεις στην εθνική με το μοτέρ να δουλεύει για αρκετή ώρα σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής. Τα 3,6 λίτρα καυσίμου που χρειάζεται το 300DS για να διανύσει 100 χιλιόμετρα είναι ένα απολύτως φυσιολογικό νούμερο για τα δεδομένα της κατηγορίας. Είτε κινείσαι εντός, είτε εκτός πόλης θα εκτιμήσεις ιδιαίτερα την όρθια θέση οδήγησης που σου επιτρέπει να έχεις καλό οπτικό πεδίο. Το μικρό βάρος και η ευελιξία του 300DSκάνουν παιχνιδάκι τις καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη, εκεί όπου επιτελεί άριστα τον ρόλο του commuter προσφέροντας οικονομία και ευκολία. Στο επαρχιακό στροφιλίκι η ευελιξία που προσφέρει το μικρό και σωστά κατανεμημένο βάρος κάνει τις καμπές απόλαυση, ενώ το σύνολο παραμένει ακλόνητο διαγράφοντας την τροχιά που έχεις επιλέξει, ακόμα και όταν το κοντέρ δείχνει τριψήφιο νούμερο.