Ταξίδι στο εξωτερικό: Που και πότε δεν ισχύει το δίπλωμά μας

Ταξίδι στο εξωτερικό: Που και πότε δεν ισχύει το δίπλωμά μας

- Τα διπλώματα μας ισχύουν εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε συγκεκριμένες χώρες εκτός.
- Το παλαιό δίπλωμα (ροζ) πολύ πιθανό να μην περάσει λόγω μη λατινικών χαρακτήρων, ενώ το νέου τύπου (κάρτας) αρκεί.
- Το διεθνές δίπλωμα οδήγησης είναι συμπληρωματικό του διπλώματος και δεν το αντικαθιστά.
- Κοστίζει 60 ή 110 ευρώ ανάλογα τη διάρκεια και βγαίνει αυθημερόν.

Τα διπλώματα μας ισχύουν εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε συγκεκριμένες χώρες εκτός

Τα ταξίδια στο εξωτερικό είναι μια πολυεπίπεδη εμπειρία για έναν μοτοσυκλετιστή, καθώς σε αντίθεση με ένα ταξίδι με αεροπλάνο – όπου θα φτάσεις στον προορισμό σου και θα δεις εκείνο το μέρος μόνο – ο μοτοσυκλετιστής θα δει όλα τα ενδιάμεσα μέρη, από το σημείο εκκίνησης μέχρι το σημείο άφιξης. Aλλωστε λένε ότι σημασία δεν έχει τόσο ο προορισμός όσο το ταξίδι. Και έχουν δίκιο.
Βγαίνοντας λοιπόν εκτός συνόρων, ένα από τα διαδικαστικά που πρέπει να γνωρίζεις είναι τι γίνεται με το δίπλωμά σου. Το δίπλωμα που βγάζουμε στην Ελλάδα μας καλύπτει επαρκώς για όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου μπορείς να ταξιδέψεις χωρίς καμία δυσκολία, καθώς είναι ίσης αναγνώρισης (και όσον αφορά τις κατηγορίες).
Ακόμα και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπάρχουν χώρες που το δίπλωμα αναγνωρίζεται κανονικά, καθώς έχουν υπογραφεί οι αντίστοιχες διμερείς συμφωνίες. Σε χώρες όπως η Νορβηγία, η Ελβετία, η Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, η Αλβανία, η Σερβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα μπορείς να οδηγήσεις με το ελληνικό δίπλωμα, χωρίς να χρειάζεσαι άλλο έγγραφο πιστοποίησης οδηγικής ικανότητας.

Το παλαιό δίπλωμα (ροζ) πολύ πιθανό να μην περάσει λόγω μη λατινικών χαρακτήρων, ενώ το νέου τύπου (κάρτας) αρκεί

Παρόλα αυτά υπάρχει ένα… γκρίζο σημείο. Το παλαιού τύπου δίπλωμα (ροζ τρίπτυχο), ενώ έχει ακόμα ισχύ στη χώρα μας – και κανονικά σε όλη την Ε.Ε., λόγω της απουσίας λατινικών χαρακτήρων μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα και στην Ε.Ε. έχουν ήδη αρχίσει να… ζορίζονται να το δεχθούν. Αλλωστε, η όλη φιλοσοφία πίσω από τον εναρμονισμό των διπλωμάτων στην Ε.Ε. ήταν να είναι πιο δύσκολες οι περιπτώσεις απάτης ή πλαστογραφίας. Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι εφόσον ο αντίστοιχος κρατικός υπάλληλος σε μια άλλη χώρα δεν μπορεί καν να καταλάβει τι περίπου γράφει το δίπλωμα που χρησιμοποιεί το ελληνικό αλφάβητο δεν μπορεί να προβεί σε έλεγχο.
Από την άλλη, το νέου τύπου δίπλωμα (η κάρτα), πέρα από τους λατινικούς χαρακτήρες που περιέχει, έχει και την μορφή στην οποία είναι και τα διπλώματα των άλλων χωρών, κάνοντας τη διαδικασία ελέγχου πολύ πιο εύκολη.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Το διεθνές δίπλωμα οδήγησης είναι συμπληρωματικό του διπλώματος και δεν το αντικαθιστά

Τι γίνεται όμως… έξω από το χορό; Αν το ταξίδι σου περιλαμβάνει εξορμήσεις σε άλλες χώρες, εκτός αυτών που αναφέρονταν στην πρώτη παράγραφο, θα χρειαστεί να έχεις το διεθνές δίπλωμα οδήγησης μαζί σου. Αυτό ουσιαστικά έχει παγκόσμια ισχύ και μπορεί να σε συνοδεύσει σε κάθε σου ταξίδι. Όμως δεν υποκαθιστά την άδεια οδήγησης που ήδη έχεις, αλλά αποτελεί ένα συμπληρωματικό έγγραφο, οπότε ουσιαστικά πρέπει να έχεις και τα 2 πάνω σου. Για τις περιπτώσεις των παλαιού τύπου διπλωμάτων, το διεθνές δίπλωμα οδήγησης είναι απαραίτητο και για τα ταξίδια εντός της Ε.Ε.

Κοστίζει 60 ή 110 ευρώ ανάλογα τη διάρκεια και βγαίνει αυθημερόν

Η διαδικασία της έκδοσης του διεθνούς διπλώματος οδήγησης είναι αρκετά απλή. Υπεύθυνη για αυτό είναι η Ε.Λ.Π.Α. και δίνει τα έγγραφα αυτά αποκλειστικά μέσω των γραφείων της. Τα δικαιολογητικά που χρειάζεται κάποιος είναι η πρωτότυπη και ισχύουσα Ελληνική άδεια οδήγησης, το διαβατήριο ή η νέου τύπου ταυτότητα (εξαρτάται τι θα χρησιμοποιηθεί στο ταξίδι) και μια έγχρωμη φωτογραφία τύπου διαβατηρίου. Με αυτά μόνο τα δικαιολογητικά, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να έχει το διεθνές δίπλωμα αυθημερόν, ενώ το κόστος ανέρχεται στα 60 ευρώ για το δίπλωμα με τη μονοετή ισχύ και σε 110 ευρώ για το δίπλωμα με την τριετή ισχύ.