Τελικά...είναι επικίνδυνη;

Μύθοι και αλήθειες για μια από τις σημαντικότερες ερωτήσεις στον χώρο της μοτοσυκλέτας!

Μύθοι και αλήθειες για μια από τις σημαντικότερες ερωτήσεις στον χώρο της μοτοσυκλέτας!

Ακούμε πολλές φορές άτομα από τον περίγυρο μας, φίλους και συγγενείς, να κάνουν λόγο για το πόσο επικίνδυνη είναι η οδήγηση μοτοσικλέτας, χαρακτηρίζοντας μας… τρελούς που αναβαίνουμε σε δίκυκλα.

Τελικά είναι όντως επικίνδυνη η οδήγηση σε δύο τροχούς σε σύγκριση με την οδήγηση ενός αυτοκινήτου; Η επικρατούσα άποψη είναι πως αδιαμφισβήτητα και πέρα από κάθε αμφιβολία, η μοτοσικλέτα είναι το πλέον επικίνδυνο όχημα για να κινείται κανείς. Υπάρχει όμως μια μεγάλη παρανόηση σε αυτό το θέμα! Τα όποια συμπεράσματα του κόσμου, προκύπτουν με βάση τον βαθμό έκθεσης ενός αναβάτη όταν το ατύχημα θεωρείται δεδομένο. Επί της ουσίας δηλαδή, οι περισσότεροι δίνουν μια απάντηση που δεν έχει σχέση με την ερώτηση. Η απάντηση τους αφορά στον βαθμό παθητικής ασφάλειας, όπου ναι, ένα αυτοκίνητο, ειδικά με τα σημερινά standards ασφάλειας, δεν συγκρίνεται με μια μοτοσικλέτα στο τομέα αυτό. 
 
Ωστόσο εμείς περιμένουμε ακόμη μια απάντηση στο –ρητορικό-ερώτημα που θέσαμε: Είναι επικίνδυνη η οδήγηση μοτοσικλέτας; Η απάντηση είναι «εξαρτάται»! Τι εννοούμε με αυτό; Εξαρτάται από την χρήση και από τον βαθμό επίγνωσης των δυνητικών απειλών που συναντάει κανείς κάθε μέρα στο δρόμο. Ας δώσουμε ένα παράδειγμα: Κανένα αυτοκίνητο δεν πετάγεται “ξαφνικά” από STOP. Τουλάχιστον όχι, αν ο οδηγός μια μοτοσικλέτας πλησιάσει μια διασταύρωση, έχοντας προετοιμαστεί για αυτό το ενδεχόμενο. Οφείλουμε λοιπόν, ακριβώς γιατί είμαστε πιο εκτεθειμένοι, να οδηγούμε αμυντικά. Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να κάτσουμε να εξετάσουμε το ποιος έχει δίκιο ή άδικο βάση του ΚΟΚ, ποιος έκανε παράβαση ή –αν το προεκτείνουμε ακόμη περισσότερο- αν είναι λογικό να πρέπει να φυλάμε τα νώτα μας (και όχι μόνο) από τον κάθε ανόητο που δεν έχει οδηγική παιδεία. Σε περίπτωση ατυχήματος, μαντέψετε ποιος θα υποστεί τις μεγαλύτερες υλικές ζημιές και τους πιο σοβαρούς τραυματισμούς… όλα τα υπόλοιπα, είναι «να χαμε να λέγαμε». 
 
Αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς ότι ένας αναβάτης που έχει σωστά συντηρημένη την μοτοσικλέτα του και οδηγεί –ειδικά μέσα στην πόλη- «βλέποντας» και προβλέποντας τους ενδεχόμενους κινδύνους, μειώνει σε πολύ μεγάλο βαθμό τα ποσοστά εμπλοκής του σε ένα ατύχημα,  συγκριτικά με έναν άλλο που θεωρεί δεδομένο ότι όλα τα αυτοκίνητα βγάζουν φλας για να αλλάξουν κατεύθυνση, που δεν σκέφτεται ότι μπορεί κάποιος να παραβιάσει κόκκινο σηματοδότη στην διασταύρωση που πάει να διασχίσει με πράσινο κ.ο.κ. Για να μην θεωρηθεί ότι βλέπουμε μόνο τα «στραβά» των άλλων όμως και η δική μας οδήγηση παίζει τεράστιο ρόλο. Πάμε ξανά με μια ερώτηση λοιπόν: Ποιος θεωρείται καλός οδηγός μοτοσικλέτας; Μην βιαστείτε να πείτε «ο Σάκης από την πλατεία που σηκώνει τον Δούκα και τον πάει 5 χιλιόμετρα πορεία στην μια ρόδα». Ικανότητες έχει ο Σάκης αλλά δεν είναι καλός οδηγός. Καλός οδηγός είναι αυτός που με ειλικρίνεια , χωρίς έπαρση  και ρεαλισμό, κρίνει το επίπεδο του και προσαρμόζει ανάλογα την οδήγηση του σε αυτό, ώστε να μη αποτελεί κίνδυνο για τον εαυτό του και τους  υπόλοιπους. 
 
Εσείς τι πιστεύετε; Μπορεί ένας αναβάτης να μειώσει το ποσοστό των κινδύνων στο δρόμο με αμυντικό τρόπο οδήγησης; Είναι εφικτή η οδήγηση που προλαμβάνει τους κινδύνους; 
 

  • Μάκης

    Η οδήγηση μοτοσικλέτας δεν είναι επικίνδυνη. Σαφώς η αμυντική οδήγηση είναι η απάντηση στο ερώτημά σας. Καλός οδηγός είναι αυτός που επιστρέφει πάντα στο σπίτι του. ΤΗΣ "ΑΜΥΝΗΣ" ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΟΔΗΓΟΥΝ ΜΟΤΟΣΑΚΑ.

      4
  • ΠΕΤΡΟΣ

    ειναι επικυνδινη εκ φυσε3ως η οδηγηση μοτοσυκλετας .το μονο που μπορουν να κανουν οι αναβατες ειναι να εχουν σε αψογη κατασταση την μοτοσυκλετα τους (λαστιχα,αμορτισερ,φρενα) να τηρουν τον κ.ο.κ και να φορουνε οπωσδηποτε οσοσ γινεται μεγαλυτερο εξοπλισμο ασφαλειας.

      2
  • Konstantinos

    "Τα όποια συμπεράσματα του κόσμου, προκύπτουν με βάση τον βαθμό έκθεσης ενός αναβάτη όταν το ατύχημα θεωρείται δεδομένο." Η παραπάνω πρόταση είναι και η ουσία του άρθρου. Ναι οταν υπάρχει ατύχημα, δεν υπάρχει συγκριση μεταξυ μηχανής και αυτοκινήτου. Αλλα, δεν ειναι η ιδια πιθανότητα να υπαρξει ατύχημα. Αφενός λόγω όγκου και ευελιξίας η μηχανή μπορεί να αποφυγει μια κατάσταση που ένα αυτοκίνητο δεν θα μπορούσε. Αφετέρου ο οδηγός μηχανής... οδηγάει. Δεν καπνίζει, δεν στριβει τσιγάρο, δεν πίνει καφέ, δεν μιλάει στο κινητό, δεν αλλάζει cd... Οδηγάει, τα στοιχεια της φυσης τον κρατάνε ξυπνό, και έχει πολύ μεγαλυτερη ορατότητα. Αν λοιπόν συνδυάσει τα πλεονεκτήματα που έχει, με στοιχειωδη λογική, και οδηγάει σαν να είναι αορατος και πάντα αμυντικά ενώ φοράει εξοπλισμό και έχει τη θέληση να μάθει κάποια πράγματα που δεν μαθαινονται μόνα τους λόγω πείρας, τότε ναι δεν είναι επικινδυνότερη από την οδήγηση αυτοκινήτου. Καλά και ασφαλή χιλιόμετρα σε όλους μας.

      8
  • Nikos

    οδηγώ μηχανάκι απο τα 16 και εδω και 3 χρόνια μοτοσυκλέτα ..(αυτόκίνητο 14 χρόνια) έχω πάνω απο 90000χλμ οδήγησης σε οχήματα μόνο δικά μου... Τελευταία σκέφτομαι να δόσω τη μοτοσυκλέτα που έχω , όχι γιατι την βαρέθηκα η επειδή έχει κάτι , αλλα επειδή κάθε μέρα βλέπω όλο και περισσότερη χαζομάρα στο δρόμο ..Με τη μηχανή εισαι εκτεθειμένος πάντα και το κυριότερο δεν σε σέβεται κανείς στο δρόμο και δεν είσαι υπολογήσιμος πουθενά!

      3
  • χρήστος

    όσο επικίνδυνο γίνεται το μαχαίρι στα χέρια ενός παιδιού, τόσο επικίνδυνη γίνεται και η μοτοσυκλέτα στα χέρια του "σίγουρου". Δεν σκοτώνουν τα αντικείμενα αλλά ΜΟΝΟ η απροσεξία!

      4
  • giannhs gio

    Οι μοτοσυκλέτες ενέχουν την επικινδυνότητά τους στην σχεδόν μηδενική παθητική ασφάλεια και στους 2 τροχούς, αντί τους 4 (μειωμένη πρόσφυση παντού). Αλλά μεγάλο μερίδιο της φήμης για την επικινδυνότητα της μοτοσυκλέτας φέρουν οι "σκοτώστρες" των 70s-80s (Που όντως ήταν) και η αθάνατη κουλτούρα του μή κράνους-εξοπλισμού (επίσης κατάλοιπο των 70s-80s). Από εκεί και πέρα, η συγκρατημένη οδήγηση και η σωστή εκμάθηση του οχήματος παίζουν ρόλο, όπως πολύ σωστά λέει ο αρθρογράφος. Αμυντική οδήγηση και τα μάτια μας 114.

      5
  • Αντώνης

    Η απάντηση είναι απλή κ αποδεικνύεται στατιστικά, δεν είναι θέμα γνώμης... Όσο αφορά τα "λάθη" των οδηγών αυτοκινήτων, υπάρχει π.χ. κανείς που να θεωρεί ότι το filtering δεν είναι επικίνδυνο αφού δοκιμάζει τα αντανακλαστικά τους στα όρια... αλλά μας βολεύει... άρα σε ποιο σημείο της στατιστικής καμπύλης βρίσκεσαι σαφώς εξαρτάται κ από την οδηγική συμπεριφορά σου. Κ για να μην παρεξηγηθώ, οδηγώ μηχανή κ αυτοκίνητο το ίδιο συχνά...

      2
  • Hayabusa

    Πουθενά αλλου στην ευρώπη η μοτοσυκλέτα δεν θεωρείται επικίνδυνη μόνο στην Ελλαδάρα και αυτό γιατί κανένας μας δεν έχει παιδεία στην οδήγηση . Θα συμφωνήσω και εγω πως η οδήγηση είναι επικίνδυνη, όσο προσεκτικοί και καλοί οδηγοί να είμαστε ... πάντα θα υπάρχει ένας που θα ξεπεράσει τις προσδοκίες μας και θα κάνει το αδιανόητο.

      5
  • Γρηγόρης

    Οδηγώ 2 χρόνια μέσα σε πόλη μηχανή και ελάχιστες φορές έχει παρουσιαστεί κάτι επικίνδυνο. Πολύ απλά σταματώ σε κάθε διασταύρωση και κρατάω αποστάσεις από τα αμάξια. Όποιος δεν θέλει να το κάνει αυτό, απλά παίζει με τις πιθανότητες! Και όπως είπατε πολύ σωστά το ποιος έχει δίκιο δεν έχει καμία σημασία!!!

      4
  • Γιαννης

    Φυσικα και ειναι επικινδυνη,ποιο επικινδυνοι ειναι ομως οι μοτοσυκλετιστες που απιτουν απο τους αλλους οδηγους να τους σεβοντε περισσοτερο απ οτι οι ιδιοι τον εαυτο τους.

      5
  • Giorgos

    Οδηγω μονο αυτοκινητο και απο την εμπειρια των 5χρονων εχω καταληξει οτι οι πιθανοτητες να φας το κεφαλι σου οδηγωντας μηχανη ειναι τραγικα μεγαλες εξαιτιας της χαμηλης παιδειας των υπολοιπων. Επομενως, τι κι αν θελω σαν τρελος μηχανη δεν σκοπευω να ρισκαρω την υγεια μου γιατι απαξ και πεσεις, ειτε στην καλυτερη θα σου μεινει καποιο κουσουρι ειτε ..

      5
  • σπυρος

    Οδηγώ 300 μέρες τον χρόνο μηχανή το μόνο κατα την γνώμη μου που θα έκανε τους πάντες να οδηγούν προσεκτικά και με σεβασμώ προς τους γύρω του θα ήταν η επιβολή όλων να βάλουν στο όχημά τους κάμερα να δω μετά πιος θα λέει σόρυ !

      10
  • Kostasking

    Mesa stin poli, einai polu epikindina ta pragmata, fantasmenoi odigoi autokinitwn den upologizoun tipota. Dustixws tin poulisa tin mixani mou afou den antexa na blepw odigoi autokinitwn na kanoun oti theloun kai na riskarw tin zwi mou korwna gramata.

      4
  • Τάκης

    Δεν είναι επικίνδυνη η μηχανή αλλα οι οδηγοί. Μερικές φορές αναρωτιέμαι αυτοί δεν έχουν οδηγήσει ποδήλατο? πως ένοιωθαν βεβαιώς ο άνθρωπος είναι ον με επιλεκτική μνήμη τα θυμάται μόνο όταν τον αφορούν ....

      10
  • GSXR1978

    Το ότι είμαστε καλύτεροι οδηγοι είναι γεγονός, το οτι πετάγετε ο κάθε κακομοίρης απο το stop χωρις να κοιτάξει ακόμα πιο σιγουράκι. Αυτό που δεν αντέχω είναι η ηλίθια φάτσα με το χέρι ψηλά και να λένε σόριιι. Τι σόρι ρε βλάκα? αν με σκοτώσεις τι να το κάνω?

      11