Θα αντέξουν οι Ευρωπαίοι και οι Ιάπωνες απέναντι στην επέλαση των Κινέζων;
|
- Οι Κινέζοι κατασκευαστές έρχονται όλο και πιο δυναμικά, με πλούσιο εξοπλισμό και χαμηλές τιμές.
- Η ποιότητα των μοτοσυκλετών τους βελτιώνεται συνεχώς και πλέον η σύγκριση είναι άμεση.
- Οι Ιάπωνες έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη του κόσμου ανά τα χρόνια χάρη στην αξιοπιστία των κινητήρων τους.
- Οι Ευρωπαίοι στρέφονται στη λύση του Premium, πουλώντας λιγότερα αλλά πιο "δυνατά" μοντέλα.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές έρχονται όλο και πιο δυναμικά, με πλούσιο εξοπλισμό και χαμηλές τιμές
Όπως την δεκαετία του '60 οι Ιάπωνες κατασκευαστές έκαναν την είσοδό τους στην παγκόσμια αγορά και μέσα σε λίγα χρόνια κατέκλυσαν τον κόσμο, φαίνεται τώρα ότι οι Κινέζοι βρίσκονται σε μια παρόμοια πορεία. Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε όλο και περισσότερες εταιρείες να ξεπηδάνε και να φτάνουν στην Ευρώπη, πλέον με αξιώσεις, ενώ οι πιο "παλιοί" εξ αυτών έχουν αρχίσει να διεκδικούν σεβαστά μερίδια αγοράς. Η επιτυχία τους βασίζεται σε έναν απλό παράγοντα. Προσφέρουν μοτοσυκλέτες οι οποίες είναι φορτωμένες με εξοπλισμό και πολλά "καλούδια" στον στάνταρ εξοπλισμό, ενώ οι τιμές τους είναι ασυναγώνιστες σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους.
Η ποιότητα των μοτοσυκλετών τους βελτιώνεται συνεχώς και πλέον η σύγκριση είναι άμεση
Μέχρι τώρα η αντίρρηση των περισσότερων σε σχέση με την αγορά ενός μοντέλου από την Κίνα ήταν η ποιότητα των υλικών τους, καθώς και η (σύμφωνα με τους επικριτές τους) κατώτερη τεχνογνωσία τους. Αν κάποτε αυτά ίσχυαν, πλέον αυτό απέχει πλήρως από την πραγματικότητα. Η τεχνογνωσία ρέει από τους Ευρωπαίους και τους Ιάπωνες μέσω συμφωνιών που έχουν κάνει με τα κινέζικα εργοστάσια (που για πολλά χρόνια κατασκεύαζαν εξαρτήματα για αυτούς ή και ολόκληρα μοντέλα), ενώ η ποιότητα είναι σε μια συνεχώς ανοδική πορεία. Πλέον μάλιστα πολλοί Κινέζοι κατασκευαστές έχουν φτάσει στο σημείο που μπορούν να κοιτάξουν στα ίσια τον ανταγωνισμό και σε αυτό το κομμάτι, ενω δεν υπάρχει κανένα δείγμα ότι αυτή η ανοδική πορεία θα σταματήσει στο εγγύς μέλλον.
Οι Ιάπωνες έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη του κόσμου ανά τα χρόνια χάρη στην αξιοπιστία των κινητήρων τους
Πώς μπορούν λοιπόν να "αμυνθούν" σε αυτή την "επίθεση" οι Ιάπωνες και οι Ευρωπαίοι; Οι πρώτοι έχουν βασιστεί στο όνομα που έχουν χτίσει τις τελευταίες δεκαετίες, με την προσοχή τους στη λεπτομέρεια και - το βασικότερο - στην αξιοπιστία των κινητήρων τους. Υπάρχει λόγος που στο μυαλό των περισσότερων το "Made in Japan" σημαίνει αυτόματα και καλό και αυτός ο λόγος δεν είναι το marketing. Οι "4 μεγάλοι" (και δεν αναφερόμαστε στους Metallica, Megadeth, Anthrax και Slayer) πήραν τη σκυτάλη από τους Ευρωπαίους τη δεκαετία του '60 και πρακτικά δεν σταμάτησαν ποτέ να βελτιώνονται και να ηγούνται από ένα σημείο και μετά των τεχνολογικών εξελίξεων και αυτό (μαζί με το τεράστιο μερίδιο αγοράς που συνεχίζουν και κατέχουν) τους έχει επιτρέψει να διατηρούν μεγάλα κέντρα έρευνας και ανάπτυξης καθώς και έναν πολύ καλό ποιοτικό έλεγχο που ενισχύει την φήμη τους ως αξιόπιστοι.
Οι Ευρωπαίοι στρέφονται στη λύση του Premium, πουλώντας λιγότερα αλλά πιο
Από την άλλη οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές - γνωρίζοντας ότι δεν μπορούν να ανταγωνιστούν την Κίνα σε τιμές και σε όγκο παραγωγής - διάλεξαν έναν άλλο δρόμο. Πλέον σχεδόν όλοι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές κινούνται στο φάσμα του Premium. Αυτό σημαίνει ότι τα μοντέλα που κατασκευάζουν και διαθέτουν στις αγορές στοχεύουν σε μια πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, σε δυνατούς κινητήρες και μπόλικο εξοπλισμό, με την τιμή να ανεβαίνει αρκετά. Βεβαίως αν κάτι πλασάρεται ως Premium αλλά δεν είναι στην πραγματικότητα σύντομα θα καταρρεύσει και έτσι οι Ευρωπαίοι φροντίζουν τα μοντέλα τους να είναι όντως Premium, σε όλο το φάσμα. Μπορεί έτσι να πουλάνε λιγότερα μοντέλα από τους υπόλοιπους, όμως έχουν μεγαλύερο περιθώριο κέρδους και - πολύ βασικό - καλλιεργούν ένα αίσθημα περηφάνιας και Status στους ιδιοκτήτες τους, το οποίο όταν μιλάμε για μοτοσυκλέτες είναι εξίσου σημαντικό. ¶λλωστε ποιός δεν θέλει να είναι περήφανος για αυτό που καβαλάει;