Τίτλοι τέλους, όπως φαίνεται, για μία από τις πιο ελπιδοφόρες εταιρίες στο χώρο των ηλεκτρικών μοτοσικλετών, τη Mission Motorcycles. Η εταιρία κατέθεσε πρόσφατα αίτηση για χρεωκοπία στις Η.Π.Α.
Η αμερικάνικη Mission Motorcycles ήταν στην αιχμή της ηλεκτρικής τεχνολογίας τα τελευταία πέντε χρόνια. Κατέρριψε πολλά παγκόσμια ρεκόρ με τις μοτοσικλέτες της, συνεργάστηκε με τις Harley-Davidson και Mugen στον τομείς εξέλιξης μπαταριών, ηλεκτρικών κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης (με δικό της κινητήρα-μετάδοση η γνωστή ιαπωνική εταιρία κέρδισε και την ηλεκτρική κατηγορία στο θρυλικό Isle of Man) και φυσικά μας άφησε να περιμένουμε πολλά με τα εκπληκτικά ηλεκτρικά superbikes Mission R και Mission RS που παρουσίασε πριν από δύο χρόνια.
Ωστόσο, τα πράγματα από την αρχή σχεδόν, ενώ πήγαιναν καλά όσον αφορά τις μοτοσικλέτες και την προηγμένη τεχνολογία της Mission Motorcycles, δεν ήταν τόσο ρόδινα στο εμπορικό κομμάτι. Τα προβλήματα ήρθαν στην επιφάνεια όταν τα αφεντικά της (Vincent Ip, Mark Seeger και Andrew Ng) άρχισαν να τσακώνονται μεταξύ τους και να αλληλομηνύονται.
Μετά τα πρώτα προβλήματα και την απομάκρυνση του Ip από την εταιρία, τα πράγματα έδειχναν ότι παίρνουν τον δρόμο τους. Η εταιρία ανακοίνωσε ότι διευρύνει τις δραστηριότητές της και σε άλλους τομείς της βιομηχανίας με τον Mark Seeger, να υποστηρίζει ότι έχει βρει τα απαιτούμενα κεφάλαια για να προχωρήσει σε ένα τόσο μεγάλο βήμα. Αυτό παρά το γεγονός ότι οι εκπληκτικές μοτοσικλέτες της Mission αν και έτοιμες για παραγωγή δεν είχαν βρει ακόμη τους αγοραστές τους, οι οποίοι είχαν καταβάλλει και προκαταβολές. Οι πρώτες παραδώσεις μεταφέρθηκαν από τον Σεπτέβρη του 2014 που έγιναν οι δηλώσεις για το δεύτερο ή τρίτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς και σύμφωνα με τα τελευταία νέα για την εταιρία, αυτό δεν θα γίνει ποτέ.
Τελικά, όπως διαφαίνεται, το μεγαλύτερο πρόβλημα για τους Αμερικάνους ήταν η εξεύρεση πόρων γι αυτό και δεν έφτασαν οι μοτοσικλέτες τους ποτέ στην παραγωγή. Παράλληλα ανεπίσημες πληροφορίες κάνουν λόγο και για ακαταλληλότητα των μοντέλων για χρήση στο δρόμο. Ενώ ήταν εξαιρετικές ως αγωνιστικές υπήρχαν φόβοι ότι δεν θα άντεχαν για χρήση σε δημόσιους δρόμους και ότι οι κινητήρες τους θα έπρεπε να σχεδιαστούν από την αρχή, ένα κόστος που φαντάζει τεράστιο, ειδικά για μια εταιρία που δεν έχει καταφέρει να πουλήσει ούτε μια μοτοσικλέτα.
Πλέον η Mission βρίσκεται υπό καθεστώς ρευστοποίησης για να πληρωθούν οι πιστωτές της. Ας ελπίσουμε τουλάχιστον ότι η τεχνογνωσία της δεν θα πάει χαμένη και ότι όλο και κάποια μεγάλη εταιρία θα βρεθεί για να αγοράσει τις πατέντες της ώστε να δούμε σύντομα παρόμοια μοντέλα στην παραγωγή.