Η Piaggio προσφέρει υποβοήθηση με 4D ραντάρ ανεπτυγμένη από ρομπότ
|
Rider Assistance Solution με ραντάρ υψηλής ανάλυσης εμπρός και πίσω
Λογισμικό που σχεδιάζει την κίνηση του οχήματος και αναγνωρίζει τους στόχους
Moto Guzzi Stelvio και Piaggio MP3 τα πρώτα μοντέλα που το ενσωματώνουν
Επιπλέον αισθητήρες και λειτουργίες μέχρι το τέλος του 2026
Rider Assistance Solution με ραντάρ υψηλής ανάλυσης εμπρός και πίσω
Η Piaggio παρουσιάζει τη νέα τεχνολογία Rider Assistance Solution (RAS), αξιοποιώντας ραντάρ υψηλής ευκρίνειας τόσο εμπρός όσο και πίσω, με στόχο τη μείωση των ατυχημάτων. Το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες τέταρτης διάστασης (4D radar), οι οποίοι σαρώνουν το περιβάλλον του οχήματος πολλές φορές το δευτερόλεπτο, αναλύοντας δεδομένα σε πραγματικό χρόνο. Μέσω σύνθετων αλγορίθμων, αναγνωρίζονται επικίνδυνες καταστάσεις και αποστέλλονται έγκαιρες ειδοποιήσεις στον αναβάτη. Ο εμπρός αισθητήρας μπορεί να εντοπίσει οχήματα στην πορεία της μοτοσυκλέτας και να προβλέψει πιθανή σύγκρουση, ενώ ο πίσω αισθητήρας προειδοποιεί για οχήματα που πλησιάζουν τυφλά σημεία ή κατά την αλλαγή λωρίδας. Το σύστημα ενσωματώνεται στον πίνακα οργάνων και στους καθρέφτες, προσφέροντας συνεχή πληροφόρηση, χωρίς να αποσπά την προσοχή του αναβάτη.
Λογισμικό που σχεδιάζει την κίνηση του οχήματος και αναγνωρίζει τους στόχους
Η τεχνολογία RAS της Piaggio Fast Forward δεν περιορίζεται μόνο στην ανίχνευση εμποδίων. Το λογισμικό σχεδιάζει δυναμικά την πορεία της μοτοσυκλέτας δημιουργώντας ένα «διάδρομο» κίνησης, μέσα στον οποίο αναλύει την παρουσία και την κίνηση άλλων οχημάτων. Αν κάποιο όχημα κινηθεί εντός αυτής της ζώνης, τότε αξιολογείται η πιθανότητα σύγκρουσης και προβάλλεται προειδοποίηση. Το σύστημα είναι σε θέση να διακρίνει αν ένα αντικείμενο είναι στατικό ή κινείται, αυξάνοντας την ακρίβεια των προβλέψεων. Σύμφωνα με την Piaggio, το RAS είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί σε πραγματικό χρόνο και να λαμβάνει αποφάσεις χωρίς να παρεμβαίνει στην ελευθερία οδήγησης του χρήστη, δίνοντας έμφαση στην υποστήριξη και όχι στον αυτόματο έλεγχο.
Moto Guzzi Stelvio και Piaggio MP3 τα πρώτα μοντέλα που το ενσωματώνουν
Τα πρώτα οχήματα που εξοπλίζονται με το νέο σύστημα RAS είναι το Piaggio MP3 και η Moto Guzzi Stelvio. Στο MP3 το σύστημα ενσωματώθηκε αρχικά μόνο με πίσω αισθητήρα, παρέχοντας βασικές ειδοποιήσεις για τυφλά σημεία. Η πλήρης εφαρμογή όμως έγινε στο νέο Stelvio, όπου το RAS περιλαμβάνει εμπρός και πίσω ραντάρ και παρέχει λειτουργίες όπως προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, έλεγχο τυφλών σημείων, υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας και προσαρμοζόμενο cruise control. Η υιοθέτηση του συστήματος από τις δύο αυτές πλατφόρμες δείχνει τη στρατηγική της Piaggio να ενισχύσει την ασφάλεια σε μοντέλα με τουριστικό και αστικό προσανατολισμό. Επιπλέον, αφήνεται ανοικτό το ενδεχόμενο να εφαρμοστεί στο μέλλον και σε άλλα μοντέλα των Aprilia και Moto Guzzi.
Επιπλέον αισθητήρες και λειτουργίες μέχρι το τέλος του 2026
Η Piaggio Fast Forward σχεδιάζει την περαιτέρω εξέλιξη του RAS μέχρι το τέλος του 2026, με προσθήκη νέων αισθητήρων και λειτουργιών. Στις μελλοντικές δυνατότητες περιλαμβάνεται η πρόβλεψη οπίσθιας σύγκρουσης με στατικό όχημα και η υποστήριξη κατά την κίνηση με την όπισθεν, μέσω αντίστοιχων αισθητήρων. Οι νέες αυτές λειτουργίες θα βασίζονται στην ήδη υπάρχουσα πλατφόρμα με συνδυασμό εμπρόσθιων και οπίσθιων ραντάρ, ενισχύοντας την προστασία του αναβάτη και σε χαμηλές ταχύτητες ή κατά τους ελιγμούς. Το σύστημα θα συνεχίσει να λειτουργεί σε συνδυασμό με τον πίνακα οργάνων και τους καθρέφτες της μοτοσυκλέτας για την παροχή οπτικών ειδοποιήσεων. Στόχος του PFF είναι να καταστήσει το RAS μια πλήρως ολοκληρωμένη λύση ασφάλειας, προσφέροντας στους αναβάτες υποστήριξη ανεξαρτήτως συνθηκών οδήγησης.