Στις αναπτυσσόμενες χώρες –αλλά όχι μόνο-, η νομοθεσία για την χρήση κράνους σε δίκυκλο είναι χαλαρή ή ακόμα και ανύπαρκτη.
Και όμως, τα δίκυκλα είναι πολλές φορές ο μόνος τρόπος μετακίνησης σε τέτοιες χώρες, ενώ από την άλλη τα ατυχήματα δίνουν και παίρνουν και μάλιστα με σοβαρές συνέπειες.
26 φορές πιο πιθανός ο θάνατος αναβάτη μοτοσυκλέτας από ότι οδηγού αυτοκινήτου
Σύμφωνα με δεδομένα που δημοσίευσαν τα Ηνωμένα Έθνη, ένας αναβάτης μοτοσυκλέτας είναι 26 φορές πιο πιθανό να τραυματιστεί θανάσιμα σε ατύχημα, από ότι ένας οδηγός αυτοκινήτου. Με στόχο την μείωση αυτών των θανάτων, που αποτελούν σημαντικό ποσοστό των 1,35 εκατομμυρίων θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων κάθε χρόνο, η FIA συνεργάστηκε με την ισπανική μάρκα κρανών NZI, για την κατασκευή ενός κράνους με ειδικά χαρακτηριστικά και συγκεκριμένη αποστολή .
Κοστίζει 10 ευρώ στην χονδρική, σχεδιασμένο να μην ζεσταίνει το κεφάλι
Το νέο κράνος, στο οποίο κατέληξαν οι άνθρωποι της FIA και της NZI, είναι ένα κράνος τύπου Jet, το οποίο έχει φτιαχτεί ώστε να συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές ασφάλειας ECER 22.05, ένα στάνταρ το οποίο ισχύει μέχρι και σήμερα. Το πρότυπο κράνους αυτό έχει σχεδιαστεί να παρέχει καλό εξαερισμό, ώστε να είναι άνετο στην χρήση σε χώρες με θερμά κλίματα χωρίς να προκαλεί δυσφορία. Σύμφωνα με την έρευνα της FIA, το 80% των αναβατών δικύκλων παγκοσμίως, βρίσκονται σε χώρες με θερμό και υγρό κλίμα, άρα η σημασία αυτού του χαρακτηριστικού στο κράνος είναι εμφανής.
Επόμενο βήμα οι δοκιμές, στόχος και η πίεση στις εταιρείες κρανών
Με το πρωτότυπο του κράνους να είναι έτοιμο, η επόμενη φάση αφορά την κατασκευή 3.000 κομματιών, ώστε να ξεκινήσουν οι δοκιμές. Αν και η FIA φυσικά δεν θα εμπλακεί στην κατασκευή τους (αυτό θα το αναλάβει η ΝΖΙ), ένας από τους στόχους του project είναι να ασκηθεί και η ανάλογη «πίεση» προς τις εταιρείες κατασκευής κρανών, ώστε να λαμβάνονται υπόψιν οι απαιτήσεις των αναβατών για πιο προσιτά κράνη και μεγαλύτερη άνεση αυτών στις ζεστές συνθήκες καιρού. Εσείς τι λέτε για αυτό;