Λέγοντας την λέξη «Triumph» σε μια μοτοκουβέντα στην Ελλάδα, πιθανόν η πρώτη απάντηση που θα πάρεις είναι η λέξη «Tiger».
Καθόλου παράξενο το παραπάνω συμβάν, αφού ο Τίγρης της αγγλικής εταιρείας, έχει γράψει την ιστορία του με χρυσά γράμματα στην αγορά μας. Ποια είναι όμως, η ιστορία και το Background του; Ας ρίξουμε μια συνοπτική ματιά σε ένα από τα πιο πετυχημένα «sport tourers» όλων των εποχών.
H Triumph είχε δημιουργήσει τον «Τίγρη» της, ήδη από το 1993. Τότε, επικρατούσε ακόμα ο απόηχος της τρομερής επίδρασης του Rally Dakar στην σχεδίαση μοτοσυκλετών, με αποτέλεσμα δεκάδες εταιρείες να διεκδικήσουν μερίδιο της πίτας. Η πρόταση της Triumph, ήταν το Tiger 900, μια μοτοσυκλέτα ιδιαίτερη σε κάθε περίπτωση, με ισχυρή προσωπικότητα που ξεχώριζε ούτως ή άλλως από τον ανταγωνισμό της. Με τρικύλινδρο μοτέρ ισχύος 85 ίππων, σκληροπυρηνική Dakar εμφάνιση, όχι και την γρηγορότερη γεωμετρία και ακτινωτούς τροχούς, η Tiger 900 απέκτησε το δικό της κοινό, ενώ ανανεώθηκε σε Tiger 955 το 2001. Ήδη, η εταιρεία είχε θέσει τις βάσεις για ένα επιτυχημένο «παντός δρόμου» τουριστικό μοντέλο, με το Tiger να σημειώνει επιτυχία σε πολλές αγορές. Όμως, το 2007, η ανανέωση του ήταν κεραυνός εν αιθρία…
Ριζική αλλαγή το 2007 – Μία νέα εποχή
Η Triumph παρουσίασε το Tiger 1050, πριν από 15 χρόνια. Η μοτοσυκλέτα, εκτός του ότι σηματοδοτούσε μια σημαντική αύξηση κυβισμού, έφερνε μια μεταμόρφωση στην προσωπικότητα του «Τίγρη» στοχεύοντας στην άσφαλτο. Πράγματι, η νέα μοτοσυκλέτα είχε τροχούς 17 ιντσών, χυτούς αλουμινένιους, ανεστραμμένο πιρούνι και γεωμετρία που την έφερναν πιο κοντά στα sportbikes. Στην καρδιά του χτυπούσε ο νέος τρικύλινδρος κινητήρας των 115 ίππων, με το μοντέλο να κερδίζει 11 άλογα από τον προκάτοχο του. Δεν ήταν όμως μόνο αυτή η βελτίωση, αφού το Tiger έχασε και 17 ολόκληρα κιλά, ενώ το εμφανισιακό του φρεσκάρισμα ήταν αδιαμφισβήτητο…Αύξησε την ισχύ του Triumph Tiger 1050 με φίλτρο DNA, το πρώτο ελληνικό προϊόν που χρησιμοποιήθηκε σε μαζική παραγωγή μοτοσυκλέτας.
Είχε όλα τα στοιχεία που την έκαναν ακαταμάχητη
Η Tiger 1050 ήταν μια επιτυχημένη «ανάμιξη» σπορ και τουριστικής μοτοσυκλέτας. Παρά το επίπεδο επιδόσεων για το οποίο ήταν ικανός ο κινητήρας του και το αξιοπρεπέστατο στήσιμο του, η Tiger 1050 είχε άνετη θέση οδήγησης, σχετικά χαμηλή σέλα, καλή προστασία από τον αέρα και αναρτήσεις με μεγάλες διαδρομές, που απορροφούσαν επιτυχώς τις ανωμαλίες των δρόμων. Ο ήχος από το τρικύλινδρο μοτέρ της αναδείχθηκε σε… φετίχ, με τους αναβάτες να βάζουν κυριολεκτικά ότι εξάτμιση μπορούσαν, προκειμένου να τον αναδείξουν. Ο επιθετικός της σχεδιασμός θύμιζε supersport, σε μια εποχή που τα τελευταία μεσουρανούσαν. Δεν ήθελε και πολύ, ώστε η Tiger να αναδειχθεί σε επιτυχία στην χώρα μας, ενώ πολλοί αναβάτες είδαν τον «διάδοχο» της Yamaha TDM, σε χαρακτήρα και πεδίο χρήσεων. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι η επιτυχία ενός τρικύλινδρου μοτέρ, σίγουρα δεν πέρασε απαρατήρητη, αφού η Yamaha τοποθέτησε το MT-09 Tracer στην ίδια κατηγορία, αλλά με… 8 χρόνια διαφορά! Σίγουρα, η Tiger 1050 δεν ήταν άριστη στην σπορ συμπεριφορά, όμως αφουγκράστηκε σωστά την επιθυμία για πολυχρηστικότητα σε αγορές όπως η δική μας…
Έδωσε το έναυσμα για μια ολόκληρη γκάμα
Η Tiger 1050 ήταν η μόνη επιλογή κυβισμού για το μοντέλο, μέχρι το 2011, όταν και παρουσιάστηκε η Tiger 800, ενώ το 2012 ακολούθησε και η Tiger 1200. Υπολογίζοντας και τις διαφορετικές εκδόσεις καθεμίας από τις Tiger, είναι σαφές ότι η Tiger 1050 αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της εταιρείας αλλά και της εποχής της.