VOGE RR660S: Με 100 ίππους, ανοίγει ξανά το δρόμο των μεσαίων τετρακύλινδρων
|
Με τετρακύλινδρο κινητήρα 663 κ.εκ. και 100 ίππους
Επανέρχονται στην κυκλοφορία οι μεσαίου κυβισμού τετρακύλινδροι;
Γκάζια για πίστα από «λίγα» κυβικά: Το παράδειγμα της Kawasaki ZX-4RR
Οικονομικοί Κινέζοι απέναντι σε ιστορικούς Ιάπωνες και Ευρωπαίους
VOGE: 300DS Με δώρο top case αλουμινίου.
Με τετρακύλινδρο κινητήρα 663 κ.εκ. και 100 ίππους
Το Voge RR660S αποτελεί ένα από τα πιο πρόσφατα παραδείγματα της τάσης των κατασκευαστών να επαναφέρουν τους τετρακύλινδρους κινητήρες στη μεσαία κατηγορία. Ο κινητήρας του έχει χωρητικότητα 663 κ.εκ. και αποδίδει περίπου 100 ίππους, επιδόσεις που το φέρνουν κοντά σε κλασικά μοντέλα όπως το Honda CBR650R. Η ισχύς αυτή συνδυάζεται με τεχνολογικά χαρακτηριστικά που περιλαμβάνουν προηγμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα και αναρτήσεις που υπόσχονται σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες. Με στόχο την ευρωπαϊκή αγορά, η Voge επιχειρεί να προσφέρει μια εναλλακτική επιλογή για αναβάτες που αναζητούν την εμπειρία ενός πολύστροφου τετρακύλινδρου κινητήρα χωρίς υψηλό κόστος.
Επανέρχονται στην κυκλοφορία οι μεσαίου κυβισμού τετρακύλινδροι;
Για αρκετά χρόνια, οι τετρακύλινδροι κινητήρες κυριαρχούσαν στις σπορ μοτοσυκλέτες μεσαίου κυβισμού, ωστόσο, η τάση αυτή λόγω κόστους και προδιαγραφών ρύπων σταδιακά περιορίστηκε, με τις περισσότερες εταιρείες να στρέφονται προς δικύλινδρες ή τρικύλινδρες διατάξεις. Η επανεμφάνιση μοντέλων όπως η Voge RR660S και η QJ Motor SRK 800 θέτει το ερώτημα αν οι τετρακύλινδροι κινητήρες μπορούν να επιστρέψουν δυναμικά σε αυτή την κατηγορία. Παρότι οι περισσότεροι κατασκευαστές προτιμούν τις απλούστερες και πιο αποδοτικές δικύλινδρες λύσεις, κάποιοι φαίνεται να ποντάρουν στην τετρακύλινδρη διάταξη ως τρόπο διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό. Η ομαλή λειτουργία, οι επιδόσεις και ο χαρακτηριστικός ήχος των τετρακύλινδρων μοτοσυκλετών εξακολουθούν να γοητεύουν τους λάτρεις των σπορ μοτοσυκλετών, καθιστώντας πιθανό το ενδεχόμενο μιας νέας εποχής για τις μεσαίου κυβισμού τετρακύλινδρες μοτοσυκλέτες.
Γκάζια για πίστα από «λίγα» κυβικά: Το παράδειγμα της Kawasaki ZX-4RR
Η Kawasaki ZX-4RR είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα σύγχρονων τετρακύλινδρων μοτοσυκλετών μικρού κυβισμού, αποδεικνύοντας ότι οι επιδόσεις δεν εξαρτώνται αποκλειστικά από τη χωρητικότητα του κινητήρα. Με μόλις 399 κ.εκ., η ZX-4RR αποδίδει περίπου 80 ίππους, αξιοποιώντας την υψηλή απόδοση του τετρακύλινδρου συνόλου σε υψηλές στροφές. Αυτό το μοντέλο, ενώ είναι φιλικό στο δρόμο, είναι εντούτοις προσανατολισμένο στη χρήση μέσα σε πίστα, προσφέροντας κορυφαίο χειρισμό και αίσθηση για όσους αναζητούν αγωνιστικές επιδόσεις σε συμπαγείς διαστάσεις. Η ύπαρξη της ZX-4RR δείχνει ότι η τετρακύλινδρη διάταξη μπορεί να έχει θέση ακόμα και σε μικρότερους κυβισμούς, προσφέροντας μια μοναδική οδηγική εμπειρία που δεν μπορούν να προσφέρουν οι δικύλινδροι κινητήρες. Το αν αυτή η τάση θα επεκταθεί και σε άλλους κατασκευαστές, παραμένει ανοιχτό ερώτημα.
Οικονομικοί Κινέζοι απέναντι σε ιστορικούς Ιάπωνες και Ευρωπαίους
Η επέκταση των κατασκευαστών στις σπορ μοτοσυκλέτες φέρνει έντονο ανταγωνισμό απέναντι στους καθιερωμένους Ιάπωνες και Ευρωπαίους κατασκευαστές. Οι ιαπωνικές μάρκες, όπως η Honda, η Yamaha και η Kawasaki, έχουν μακρά παράδοση στους τετρακύλινδρους κινητήρες και συνεχίζουν να προσφέρουν μοντέλα με υψηλή απόδοση και αξιοπιστία. Από την άλλη, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές, όπως η BMW και η Ducati, επικεντρώνονται σε πιο premium επιλογές με προηγμένη τεχνολογία. Οι Κινέζοι, ωστόσο, υιοθετούν μια διαφορετική στρατηγική, προσφέροντας τετρακύλινδρα μοντέλα με προσιτή τιμή, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία που αποκτούν από τις συνεργασίες τους με ευρωπαϊκές εταιρείες. Η επιτυχία αυτών των μοντέλων θα εξαρτηθεί από την ποιότητα κατασκευής, την αξιοπιστία και τη δυνατότητα να ανταγωνιστούν τις καταξιωμένες προτάσεις της αγοράς, ήδη όμως φαίνονται τα πρώτα θετικά δείγματα της πορείας αυτής.