Στην δεκαετία του 1980, οι Ιάπωνες κατασκευαστές είχαν ήδη δείξει τα δόντια τους, στην παγκόσμια αγορά μοτοσυκλέτας, καθώς πρακτικά είχαν αναδειχθεί στους κορυφαίους της βιομηχανίας.
Αντιθέτως, οι Αμερικανοί κατασκευαστές ή ακριβέστερα, η Harley-Davidson, τα έβρισκαν σκούρα. Οι μοτοσυκλέτες τους θεωρούνταν ήδη απαρχαιωμένες και η φάση είχε ήδη περάσει στην «αγορά της νοσταλγίας», με τις μοτοσυκλέτες της να πουλάν χαρακτήρα και ταυτότητα, περισσότερο από επιδόσεις. Και κάπου εδώ, ήρθε η απόφαση της Yamaha να ξαφνιάσει τον κόσμο της μοτοσυκλέτας και να κουνήσει «κόκκινο πανί», στους Αμερικανούς κατασκευαστές.
Σύμφωνα με μελέτη που έκανε η Yamaha την εποχή εκείνη, οι custom διασκευές μοτοσυκλετών με κινητήρα V2 ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένες, ενώ ο χαρακτήρας του εν λόγω μοτέρ ήταν και παραμένει αδιαμφισβήτητος. Η Yamaha αποφάσισε να ρισκάρει, παρουσιάζοντας το XV750 Virago το 1981. Η μοτοσυκλέτα ήταν ιδιαίτερα μοντέρνα σε τεχνικό επίπεδο. Αρχικά, ο κινητήρας της ήταν αερόψυκτος, αλλά με εκκεντροφόρους επικεφαλής, ενώ ο στροφαλοφόρος ήταν μονοκόμματος. Οι ιδιαιτερότητες του κινητήρα στο εσωτερικό του απαιτούσαν την χρήση δύο αντλιών λαδιού –μία χαμηλής και μία υψηλής πίεσης-, ενώ η τελική μετάδοση γινόταν με άξονα. Ακόμα πιο εντυπωσιακή τεχνική επιλογή, είναι η χρήση ανάρτησης monoshock στο πίσω σύστημα και η XV750 Virago ήταν μία από τις πρώτες μοτοσυκλέτες παγκοσμίως, που το έκαναν αυτό. Η επιτυχία της μοτοσυκλέτας ήταν σημαντική και, μετά από ένα χρόνο, ήρθε και η έκδοση της στα 900 κυβικά, ακόμα ισχυρότερη (από 55 σε 65 ίππους). Η τολμηρή Virago όχι απλά δημιούργησε μια νέα κατηγορία για τις Ιαπωνικές μοτοσυκλέτες, αλλά πιθανώς προκάλεσε και την… επιβολή φόρων στις εισαγόμενες μοτοσυκλέτες άνω των 700 κ.εκ, το 1984!
Το αμερικανικό κατασκευαστικό λόμπι ήταν ανέκαθεν περήφανο και δεν… ανέχεται πολλά-πολλά, στην διεκδίκηση μεριδίου της αγοράς. Το 1984, πέρασε διάταξη η οποία προέβλεπε φορολόγηση των μοτοσυκλετών εισαγωγής, με κινητήρα πάνω από 700 κυβικά! Η Yamaha αντέδρασε πολύ έγκαιρα, παρουσιάζοντας μια έκδοση της Virago με… 699 κυβικά! Κάπως έτσι, απέφυγε την επιβολή του φόρου. Αργότερα το τέλος αυτό έπαψε να επιβάλλεται και η Yamaha επανέφερε το μοτέρ των 750 κυβικών στην διαθεσιμότητα.
Είναι τρομερό το πόσο πολύ απλώθηκε η γκάμα των Virago στα χρόνια! Από την αρχέτυπη έκδοση των 750 κυβικών και την «παρένθεση» των 700, η Yamaha έφτασε να διαθέτει Virago
στα 125 κυβικά, από το 1997 μέχρι το 2002 (και μάλιστα με δικύλινδρο V!),
στα 250 κυβικά, από το 1989 μέχρι και το 2008 (μία από τις πιο πετυχημένες μοτοσυκλέτες στην Ελλάδα που πρακτικά κυκλοφορεί ακόμα ευρέως)
στα 400 κυβικά, από το 1984 μέχρι και το 1993
Στα 500 και 535 κυβικά, από το 1983 μέχρι και το 2003
Στα 920 κυβικά (1982)
Στα 1.000 και 1.100 κυβικά, από το 1984 μέχρι και το 2000
Δεν χρειάζεται να κάνουμε ιδιαίτερη μνεία, στην επιτυχία της Virago ως βάση για customάρισμα, αφού το μοντέλο της Yamaha αναδείχθηκε σε σημαντική επιτυχία. Το ότι ακόμα υπάρχουν, κυκλοφορούν και τροποποιούνται Virago, αποτελεί μια πρώτης τάξης απόδειξη, της ποιότητας του μοντέλου από την Yamaha, αλλά και της διαχρονικότητας του στυλιστικού ρεύματος των cruisers. Ένα ρεύμα εξ Αμερικής, που όμως χρειάστηκε και την… Ιαπωνική του ένεση!