Μία Yamaha Virago 750 του 1981. Η αρχή της Ιαπωνικής Cruiser είναι εδώ.

Μία Yamaha Virago 750 του 1981. Η αρχή της Ιαπωνικής Cruiser είναι εδώ.

Yamaha Virago: Μια «Αμερικάνα» από την Ιαπωνία!

Στην δεκαετία του 1980, οι Ιάπωνες κατασκευαστές είχαν ήδη δείξει τα δόντια τους, στην παγκόσμια αγορά μοτοσυκλέτας, καθώς πρακτικά είχαν αναδειχθεί στους κορυφαίους της βιομηχανίας.

YAMAHA: NΜΑΧ με δώρο 200 ευρώ Αξεσουάρ

Αντιθέτως, οι Αμερικανοί κατασκευαστές ή ακριβέστερα, η Harley-Davidson, τα έβρισκαν σκούρα. Οι μοτοσυκλέτες τους θεωρούνταν ήδη απαρχαιωμένες και η φάση είχε ήδη περάσει στην «αγορά της νοσταλγίας», με τις μοτοσυκλέτες της να πουλάν χαρακτήρα και ταυτότητα, περισσότερο από επιδόσεις. Και κάπου εδώ, ήρθε η απόφαση της Yamaha να ξαφνιάσει τον κόσμο της μοτοσυκλέτας και να κουνήσει «κόκκινο πανί», στους Αμερικανούς κατασκευαστές.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

 

«Θέλετε V-Twin; Θα τον έχετε»

Σύμφωνα με μελέτη που έκανε η Yamaha την εποχή εκείνη, οι custom διασκευές μοτοσυκλετών με κινητήρα V2 ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένες, ενώ ο χαρακτήρας του εν λόγω μοτέρ ήταν και παραμένει αδιαμφισβήτητος. Η Yamaha αποφάσισε να ρισκάρει, παρουσιάζοντας το XV750 Virago το 1981.
Η μοτοσυκλέτα ήταν ιδιαίτερα μοντέρνα σε τεχνικό επίπεδο. Αρχικά, ο κινητήρας της ήταν αερόψυκτος, αλλά με εκκεντροφόρους επικεφαλής, ενώ ο στροφαλοφόρος ήταν μονοκόμματος. Οι ιδιαιτερότητες του κινητήρα στο εσωτερικό του απαιτούσαν την χρήση δύο αντλιών λαδιού –μία χαμηλής και μία υψηλής πίεσης-, ενώ η τελική μετάδοση γινόταν με άξονα. Ακόμα πιο εντυπωσιακή τεχνική επιλογή, είναι η χρήση ανάρτησης monoshock στο πίσω σύστημα και η XV750 Virago ήταν μία από τις πρώτες μοτοσυκλέτες παγκοσμίως, που το έκαναν αυτό. Η επιτυχία της μοτοσυκλέτας ήταν σημαντική και, μετά από ένα χρόνο, ήρθε και η έκδοση της στα 900 κυβικά, ακόμα ισχυρότερη (από 55 σε 65 ίππους). Η τολμηρή Virago όχι απλά δημιούργησε μια νέα κατηγορία για τις Ιαπωνικές μοτοσυκλέτες, αλλά πιθανώς προκάλεσε και την… επιβολή φόρων στις εισαγόμενες μοτοσυκλέτες άνω των 700 κ.εκ, το 1984!
 

Η απειλή της φορολόγησης και τα 700 κυβικά

Γκάμα από 125 μέχρι… 1.100 κυβικά!

Αποστολή Custom-Cruiser, επιτυχής!

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »