LIVE: κίνηση στους δρόμους

Kawasaki ZX-10R Ninja.

Kawasaki

Mια κεντρική μονάδα της Bosch, στην οποία συνδέονται όλα τα επί μέρους ηλεκτρονικά βοηθήματα, λαμβάνει σε real time χρόνο δεδομένα για την κινητική κατάσταση της μοτοσικλέτας σε 6 συνολικά άξονες. Οι αισθητήρες του κάθε συστήματος ασφαλείας, στέλνουν επίσης τα δεδομένα που συλλέγουν στην μονάδα αυτή, π.χ. ταχύτητα περιστροφής τροχών, έτσι ώστε να συνυπολογιστούν όλα μαζί και να είναι δυνατή η επέμβαση με ακρίβεια, έχοντας “επίγνωση” συνολικά της κινητικής κατάστασης και όχι μεμονωμένα για κάθε τμήμα της μοτοσικλέτας. 
Επί της ουσίας, όλα τα ηλεκτρονικά της Kawasaki “συνεργάζονται” μεταξύ τους έχοντας ως κεντρικό “βρόγχο επικοινωνίας”την IMU μονάδα της Bosch. 

S-KTRC (Sport-Kawasaki Traction Control) 
Traction Control ρυθμιζόμενο σε 5 επίπεδα (και Off φυσικά), με το Mode1 να είναι κατάλληλο για την πίστα και το Mode 5, διαμετρικά αντίθετο, για χρήση σε βρεγμένο δημόσιο δρόμο. Πρόκειται για ένα από τα πιο εξελιγμένα και “σοφιστικέ” συστήματα Traction Control, το όποιο όχι μόνο συνυπολογίζει ρυθμό περιστροφής των τροχών, στροφές κινητήρα, άνοιγμα γκαζιού καθώς και ολίσθηση και επιτάχυνση αλλά έχει και την δυνατότητα να “προβλέψει” το τι έπεται βάση όλων αυτών των δεδομένων και να επέμβει αναλόγως. Το S-KTRC δεν “κόβει” απλά την τροφοδοσία προκειμένου να αποφευχθεί ή να μειωθεί η υπερστροφή του πίσω τροχού, αλλά την... ρυθμίζει αναλόγως του Mode που έχει επιλεχθεί.

KIBS (Kawasaki Intelligent Anti-Lock Brake System)
Όπως και με το S-KRCT, έτσι και σε αυτή την περίπτωση δεν πρόκειται απλά για ένα ABS που μόλις εντοπίσει μπλοκάρισμα μειώνει την πίεση στο σύστημα πέδησης. Συνυπολογίζονται και εδώ πολλοί άλλοι παράμετροι, προκείμενου το φρενάρισμα να είναι όσο τον δυνατόν πιο αποτελεσματικό, ακόμα και σε sport χρήση. 

Cornering Management Function
Πρόκειται για μια λειτουργία στην οποία χρησιμοποιούνται τα δεδομένα της IMU, το S-KTRC και το KIBS. Οι μονάδες αυτές συνεργάζονται μεταξύ τους, έτσι ώστε να διατηρηθεί η γραμμή που έχει επιλέξει ο αναβάτης για την εκάστοτε στροφή, επιτρέποντας ακόμη και φρένα στην καρδιά της στροφής, χωρίς η μοτοσικλέτα να βγαίνει από την γραμμή της.

KEBC (Kawasaki Engine Brake Control) 
Με την ενεργοποίηση του, το KEBC ουσιαστικά μειώνει το φρένο του κινητήρα στο κλείσιμο του γκαζιού. Χρήσιμο για οδήγηση στην πίστα όπου δεν είναι επιθυμητή η απότομη και έντονη πίεση του μπροστινού από την μετατόπιση του βάρους που συνεπάγεται το κλείσιμο του γκαζιού. 

Electronic Steering Damper 
Hλεκτρονικά ρυθμιζόμενο σταπιλιζατέρ, το οποίο μεταβάλει τα χαρακτηριστικά του αναλόγως της ταχύτητας και της επιβράδυνσης ή επιτάχυνσης. Σε χαμηλές ταχύτητες είναι “μαλακό” ενώ σε πιο ψηλές αναλογικά πιο “σφιχτό” ώστε να αποτρέπονται / απορροφούνται οι ταλαντώσεις του μπροστινού συστήματος.

KLCM (Kawasaki Launch Control Mode) 
To σύστημα αποτρέπει το “σπινάρισμα” του πίσω τροχού κατά τις εκκινήσεις από στάση με τέρμα γκάζι, ελέγχοντας την τροφοδοσία του κινητήρα. 

 

?????????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ