Test e-Bike: RKS CR5
Ευελιξία, ασφάλεια και γρήγορη μετακίνηση... ή αλλιώς, το μέλλον είναι εδώ.
ESF: Νέες επιλογές για αστική e-μετακίνηση
Το ηλεκτρικό ποδήλατο διακρίνεται για την ποιοτική κατασκευή του, αλλά και την άνεση στο δρόμο χάρη στους μεγάλους τροχούς 28 ιντσών
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Η μετακίνηση με ηλεκτρικό ποδήλατο δεν αποτελεί μόνο μια ευχάριστη ενασχόληση, αλλά ειδικά μέσα στην πόλη μπορεί να αποτελεί κάτι απαραίτητο, για αποφυγή του μποτιλιαρίσματος, της ρύπανσης και της δυσκολίας στην εύρεση χώρου στάθμευσης. Επιπλέον, αποτελεί έναν ασφαλή τρόπο μετακίνησης, εφόσον βέβαια τηρούνται από τον αναβάτη όλοι οι κανόνες του Κ.Ο.Κ. και λαμβάνονται τα μέτρα προσωπικής ασφάλειας. Δηλαδή, η χρήση κράνους, το άναμμα των φώτων σε σκοτεινές συνθήκες και η χρήση φωσφοριζέ γιλέκου. Χάρη στην ηλεκτρική υποβοήθηση, η ανάβαση σε ανηφόρες και η γρήγορη εκκίνηση σε ένα πράσινο φανάρι παύουν να αποτελούν πλέον πρόβλημα.
Ποιότητα και άνεση
Οι διαθέσιμες ταχύτητες είναι 7, με αντίστοιχα γρανάζια στον πίσω τροχό.
Αν και το ποδήλατο δεν διαθέτει αναρτήσεις, η σέλα του είναι εξαιρετικά άνετη. Σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς 28 ιντσών, κάνει απόσβεση του μεγαλύτερου μέρους των κραδασμών στους δρόμους. Δεν εξαλείφονται πλήρως τα ταρακουνήματα, γίνονται όμως πολύ πιο ανεκτά και δεν θα ταλαιπωρήσουν το σώμα σας.
Στο δρόμο
Το ποδήλατο στο δρόμο μας άφησε απόλυτα ευχαριστημένους, προσφέροντας χάρη στο δυνατό μοτέρ του, ταχύτατη εκκίνηση, σταθερή κίνηση με ομαλή επιτάχυνση κι επιβράδυνση και κάλυψη μεγάλων αποστάσεων σε άκρως ικανοποιητικό χρόνο. Σε πολλές περιπτώσεις ξεφύγαμε από το μποτιλιάρισμα των αυτοκινήτων αφήνοντάς τα πολύ πίσω μας και φτάνοντας στον προορισμό μας γρήγορα και ακούραστα.
Όσον αφορά το μοτέρ, σύμφωνα με τον νόμο που ισχύει στην Ελλάδα και την υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση, θεωρούνται νόμιμα και δεν απαιτούν δίπλωμα και ασφάλιση για κίνηση στο δημόσιο οδικό δίκτυο τα ηλεκτρικά ποδήλατα με μοτέρ 250W, το οποίο ενεργοποιείται μόνο όση ώρα ο αναβάτης κάνει πετάλι και σταματάει να λειτουργεί όταν σταματήσει να κάνει πετάλι ή όταν η ταχύτητα του ποδηλάτου φτάσει στο μέγιστο τα 25 χιλιόμετρα την ώρα. Στην κατηγορία αυτή υπάγεται και το ηλεκτρικό ποδήλατο της δοκιμής μας, τηρώντας τον νόμο κατά γράμμα.
Τα παραπάνω σημαίνουν ότι κατά την κίνησή σας στο δρόμο το μοτέρ δεν είναι συνεχώς σε λειτουργία, παρά μόνο όταν κάνετε πετάλι. Παρόλα αυτά, αρκεί η απλή περιστροφή των πεταλιών, χωρίς να καταβάλλετε ιδιαίτερη δύναμη, ώστε το ηλεκτρικό ποδήλατο να ωθείται με το μοτέρ. Είναι σαν ένα αόρατο χέρι να σας σπρώχνει κι εσείς απλά να γυρίζετε τα πετάλια... "στον αέρα" χωρίς αντίσταση.
Έχει 3 επίπεδα υποβοήθησης, με το 1 να δίνει την ελάχιστη και το 3 τη μέγιστη ισχύ (250W) στον κινητήρα. Το ιδανικό επίπεδο εξαρτάται από τη φόρμα, τις δυνάμεις και τις αντοχές του αναβάτη. Κάποιος που έχει συνηθίσει να κάνει κλασικό ποδήλατο για πολλά χρόνια, θα βρει την ηλεκτρική υποβοήθηση στο επίπεδο 1 υπεραρκετή, ακόμα και για μεγάλες ανηφόρες. Με αυτή, καταφέραμε να ανέβουμε γρήγορα μεγάλες ανηφόρες ένα ζεστό μεσημέρι του καλοκαιριού με 37 βαθμούς θερμοκρασία, χωρίς να ιδρώσουμε ούτε στο ελάχιστο.
Σε όλα τα επίπεδα υποβοήθησης, αυτή απενεργοποιείται όταν φτάσετε την ταχύτητα των 25 χιλιομέτρων την ώρα, στα πλαίσια του υφιστάμενου νόμου. Αν ο δρόμος το επιτρέπει και θέλετε να τρέξετε παραπάνω μπορείτε, αλλά θα πρέπει πλέον να βασιστείτε στις δικές σας δυνάμεις, δηλαδή να κάνετε πετάλι πιο γρήγορα και με όλη σας τη δύναμη.
Όταν δεν βιάζεστε να πάτε στον προορισμό σας, αλλά θέλετε απλά να βγείτε για να γυμναστείτε χωρίς πίεση χρόνου, μπορείτε να απενεργοποιήσετε τελείως την υποβοήθηση, θέτοντάς τη στο 0. Έτσι, λειτουργεί σαν ένα κλασικό ποδήλατο. Φυσικά έτσι εξοικονομείτε και μπαταρία.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »