Eimca 2024: Συνέντευξη με τον General Manager της TAILG
|
Στα πλαίσια της έκθεσης μοτοσυκλέτας στο Μιλάνο είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον General Manager της ΤΑΙLG Κο Eric για την επικείμενη συνεργασία με την ESF Electromobility.
ESF: E-Fun Tiger με αυτονομία έως 130 χλμ
ESF και TAILG: Ηλεκτρική συμμαχία
Στα πλαίσια της έκθεσης μοτοσυκλέτας στο Μιλάνο είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με τον General Manager της ΤΑΙLG Κο Eric για την επικείμενη συνεργασία με την ESF Electromobility. Δύο σημαντικοί παίκτες στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης βαδίζουν πλέον μαζί στην επόμενη μέρα και σε μια συνέντευξη εφΆ όλης της ύλης, ο Κος Eric αποκαλύπτει τους στόχους και τα μελλοντικά σχέδια τους.
1. Τι σημαίνει η ηλεκτροκίνηση για εσάς και την TAILG? Τι στόχους έχετε για την Ελληνική αγορά και ποιες είναι οι προκλήσεις που περιμένετε να αντιμετωπίσετε;
Για εμάς ηλεκτροκίνηση σημαίνει χαμηλή περιβαλλοντική μόλυνση, με 2 λέξεις «Πράσινη Μετακίνηση». Η TAILG από το 1993 έχει εστιάσει ακριβώς στην οικολογική μετακίνηση και στόχος μας είναι στόχος μας για την Ελληνική αγορά είναι να καταστήσουμε την TAILG την νούμερο ένα εταιρεία που θα εμπιστεύεται το καταναλωτικό κοινό της ηλεκτροκίνησης.
2. Ποια είναι η κύρια μορφή συνεργασίας που εφαρμόζετε στην Ευρώπη με τους συνεργάτες σας, είναι η ίδια για όλες τις αγορές; Ποια τα κριτήρια επιλογής των συνεργατών σας;
Η μορφή συνεργασίας για την Ευρώπη και όλες τις αγορές είναι σταθερή και αφορά αποκλειστική συνεργασία με 1 αντιπρόσωπο. Σε πολύ μεγάλες αγορές όπως της Αμερικής, επιλέγουμε συνεργάτη ανάλογα με τις πολιτείες και το εύρος τους. Στην Ελλάδα, η αποκλειστική συνεργασία μας με την ΕSF ELECTROMOBILITY δεν ήταν τυχαία. Πέραν του αρχικού ενδιαφέροντος από πλευράς του Ομίλου ESF, είχαμε ήδη - μέσα από ενδελεχή έρευνα αγοράς - πληροφορίες για τις σημαντικές εταιρείες της Ελλάδας που δραστηριοποιούνται στην ηλεκτροκίνηση. Η οικογένεια Βερανούδη μας < κέρδισε > με τον επαγγελματισμό, τη δυναμική του Ομίλου, ενώ καταλυτική ήταν η προσήλωση και η αφοσίωση στην ηλεκτροκίνηση. Φυσικά υπάρχουν και άλλα κριτήρια που μας οδηγούν στην τελική επιλογή αποκλειστικού συνεργάτη, αλλά δεν μπορούμε να τα αποκαλύψουμε για ευνόητους λόγους.
3. Ποια κατεύθυνση πιστεύετε ότι θα πάρει η Ευρωπαϊκή αγορά όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση τα επόμενα χρόνια;
Τα επόμενα χρόνια, η Ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών σκούτερ/μοτοσυκλετών αναμένεται να αναπτυχθεί προς τις ακόλουθες κατευθύνσεις:
Ανάπτυξη της Αγοράς
Η αγορά είναι πιθανό να γνωρίσει σημαντική ανάπτυξη. Η P&S Intelligence προέβλεψε ότι το μέγεθος της αγοράς θα αυξηθεί από 284,2 εκατομμύρια δολάρια το 2019 σε 758,5 εκατομμύρια δολάρια έως το 2025, με CAGR 27,6% κατά την περίοδο 2020-2025. Αυτή η ανάπτυξη οφείλεται σε παράγοντες όπως η αυξανόμενη εστίαση στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και η εφαρμογή αυστηρών κανονισμών για τις εκπομπές.
Τεχνολογικές Προόδους
• Τεχνολογία μπαταρίας: Η τεχνολογία μπαταριών θα συνεχίσει να βελτιώνεται, οδηγώντας σε αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα, ταχύτερους χρόνους φόρτισης και μεγαλύτερες αποστάσεις. Αυτό θα κάνει τα ηλεκτρικά σκούτερ/μοτοσυκλέτες πιο πρακτικά και βολικά για τους χρήστες.
• Έξυπνες λειτουργίες: Η ενσωμάτωση έξυπνων τεχνολογιών όπως το IoT και η AI θα επιτρέψει λειτουργίες όπως η παρακολούθηση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, η έξυπνη ανάλυση και οι προσαρμοστικοί τρόποι οδήγησης, βελτιώνοντας την εμπειρία και την ασφάλεια του χρήστη.
Διαφοροποίηση προϊόντων
• Μοτοσικλέτες υψηλής ισχύος: Η ζήτηση για ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες υψηλής ισχύος αναμένεται να αυξηθεί καθώς οι κάτοικοι της Ευρώπης δείχνουν προτίμηση σε οχήματα με μεγαλύτερη ισχύ κινητήρα και μεγαλύτερη ταχύτητα.
• Αφαιρούμενες μπαταρίες: Τα ηλεκτρικά σκούτερ/μοτοσυκλέτες με αφαιρούμενες λειτουργίες φόρτισης μπαταριών είναι πιθανό να αποκτήσουν μεγαλύτερη δημοτικότητα λόγω της ευκολίας χρήσης και της οικονομικής τους αποδοτικότητας.
Επέκταση κοινής κινητικότητας
Η χρήση ηλεκτρικών σκούτερ για κοινή χρήση στόλων αναμένεται να αυξηθεί. Χώρες όπως η Γαλλία και η Ιταλία διαθέτουν ήδη σημαντικό αριθμό κοινών ηλεκτρικών σκούτερ και αυτή η τάση είναι πιθανό να συνεχιστεί, λόγω της άνεσης και των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων που προσφέρουν.
Αυστηρότεροι Κανονισμοί
Με την ανάπτυξη της αγοράς, πιθανότατα θα υπάρξουν αυστηρότεροι κανονισμοί σχετικά με την ασφάλεια, την ποιότητα και τα περιβαλλοντικά πρότυπα. Αυτό θα απαιτήσει από τους κατασκευαστές να διασφαλίσουν τη συμμόρφωση και μπορεί να οδηγήσει σε περαιτέρω καινοτομία στις διαδικασίες σχεδιασμού και κατασκευής προϊόντων.
Διαγωνισμός επωνυμίας
Η αγορά θα γίνει πιο ανταγωνιστική, με καθιερωμένες και νέες μάρκες να συναγωνίζονται για μερίδιο αγοράς. Οι μάρκες θα πρέπει να επικεντρωθούν στη διαφοροποίηση των προϊόντων, στην ποιότητα και στην εξυπηρέτηση πελατών για να ξεχωρίσουν. Οι κινεζικές μάρκες, ειδικότερα, κερδίζουν σταδιακά την αναγνώριση στην ευρωπαϊκή αγορά, ενισχύοντας το ανταγωνιστικό τοπίο.
4. Ποια είναι τα πιο σημαντικά προβλήματα που θα πρέπει να λυθούν στη διαδρομή της μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση; Υπάρχουν χώρες που διαπιστώσατε να υπάρχει ολοκληρωμένη, ομαλή μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση;
Τα προβλήματα που βλέπουμε να αντιμετωπίζουν όλες οι αγορές είναι κοινά, δηλ. η εύκολη φόρτιση σε πολλαπλά σημεία, το αξιόπιστο after sales και η νομοθεσία της εκάστοτε χώρας που θα μπορούσαν να ωθήσουν μεγαλύτερα κοινά στην ηλεκτροκίνηση. Δεν έχουμε διαπιστώσει μέσα από τις αγορές που έχει παρουσία η TAILG να υπάρχει μοτίβο εύκολης μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση.
5. Ποια θέματα θεωρείτε ότι απασχολούν τους χρήστες της ηλεκτροκίνησης προ και μετά της αγοράς ενός ηλεκτρικού scooter ή μοτοσυκλέτας, σύμφωνα με την εμπειρία σας;
Η συνεργασία μας σε διάφορες χώρες αλλά και οι ενημερώσεις που έχουμε γενικά δείχνουν ότι ο βασικός προβληματισμός του δυνητικού χρήστη ηλεκτρικού scooter ή μοτοσυκλέτας είναι η φόρτιση του οχήματος, η ποιότητα της μπαταρίας, η πραγματική διάρκεια ζωής της και η after sales εξυπηρέτησή του. Στα μικρά οχήματα είναι εύκολη η φόρτιση της μπαταρίας αλλά ανεβαίνοντας σε αυτονομία κ.λ.π. ο αναβάτης χρειάζεται και απαιτεί - όπως είναι φυσικό – εύκολες λύσεις. Γνωρίζοντας πόσο γρήγορο είναι να ανεφοδιάσεις ένα βενζινοκίνητο scooter / μοτοσυκλέτα σε ένα πρατήριο καυσίμων, αναμένουν μια ανάλογη λύση. Οι μπαταρίες θέλουν σωστή συντήρηση – βάσει προδιαγραφών και οι καταναλωτές χρειάζονται «εκπαίδευση» για να τις φορτίζουν σωστά κ.λ.π. γιατί οι λάθος κινήσεις δημιουργούν προβλήματα στις μπαταρίες. Αναφορικά με τις υπηρεσίες After Sales έχουμε διαπιστώσει ότι δεν υπάρχει πάντα το σωστό επίπεδο παροχής τους σε πολλές αγορές με αποτέλεσμα να δημιουργείται έλλειψη εμπιστοσύνης από πλευράς του καταναλωτή και σε κάποιες περιπτώσεις να αφήνει το ηλεκτρικό όχημα και να οδηγείται εκ νέου στη χρήση βενζινοκίνητου. Η ESF Electromobility γνωρίζω ότι δίνει πολύ μεγάλο βάρος στο κομμάτι της υψηλής διαθεσιμότητας ανταλλακτικών και της τεχνικής εκπαίδευσης των dealers που ανήκουν στο δίκτυο συνεργατών της, που αποτελεί για εμάς βασικό στοιχείο για την άρτια παρουσία της TAILG στην αγορά της Ελλάδας.
6. Γνωρίζοντας πολύ καλά και έχοντας μελετήσει το αποτύπωμα των ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους, πιστεύετε ότι η TAILG είναι η πραγματικά ECO FRIENDLY πρόταση για το μέλλον;
Όλες οι έρευνες και οι μελέτες της TAILG περιστρέφονται γύρω από τον πελάτη και την εύκολη εναρμόνιση του με την πράσινη μετακίνηση. Οι προτάσεις μας καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες του καταναλωτή για οικονομία, αξιοπιστία και προσιτή τεχνολογία.
7. Γνωρίζουμε ότι η TAILG είναι μια εταιρεία leader στη βιομηχανία της ηλεκτροκίνησης στην Κίνα. Ποιες είναι οι δυσκολίες που τυχόν συναντήσατε σε αυτή την πορεία και ποια η σημερινή θέση της;
Η TAILG είναι από τις γρηγορότερα αναπτυσσόμενες εταιρείες παγκόσμια στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Αυτή τη χρονική στιγμή κατέχουμε την 3η θέση στο αντίστοιχο βάθρο και πολύ σύντομα θα είμαστε στη θέση 2. Η εταιρεία μας έχει κατοχυρώσει πάνω από 2.000 πατέντες, έχει 8 εργοστάσια παραγωγής και γραφεία σε όλη την Κίνα, πρότυπο R&D Center, διεθνείς αναγνωρίσεις, συνεργασίες με κράτη για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης κ.λ.π. Τα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε ήταν τα νομοθετικά πλαίσια που δεν υποστήριζαν πλήρως τον κλάδο της ηλεκτροκίνησης σε κατασκευαστικό επίπεδο και άρα μας δυσκόλεψαν να προχωρήσουμε ακόμα πιο δυναμικά στην 20ετή πορεία μας. Παράλληλα, σημαντικό εμπόδιο ήταν ότι ο πελάτης δεν ήταν ενημερωμένος για την ηλεκτροκίνηση και αυτό δημιουργούσε καθυστερήσεις, απαιτούσε επιπλέον χρόνο για να προσεγγίσουμε τις αγορές, τους καταναλωτές κ.λ.π. Ήταν απόλυτα αναμενόμενο ότι μια τέτοια μετάβαση θα έχει δυσκολίες αλλά ο χρόνος πάντα είναι πολύτιμος και στο επιχειρείν πάντα αποτιμάται με πολλαπλάσια βαρύτητα.