Δεν υπάρχει λόγος για περισσότερα άλογα, καθώς ο χαρακτήρας της μοτοσικλέτας δεν θα τα χρειαστεί. Τα 110 είναι αρκετά, ενώ τα περίπου 12 κιλά ροπής διαθέτουν όλο το "τράβηγμα" που θα χρειαστείτε ποτέ.
Ο κινητήρας του R1200ST είναι μία ελαφρώς επαναρυθμισμένη έκδοση του ίδιου boxer που έκανε το ντεμπούτο του πέρυσι επάνω στο GS. Η 1200άρα έκδοση του boxer της BMW έρχεται πλέον εξοπλισμένη με νέο αντικραδασμικό άξονα, ο οποίος εκτός του ότι κάνει τον κινητήρα πιο "απαλό" από ποτέ, δίνει πλέον τη δυνατότητα στις στροφές να ανέβουν αβίαστα μέχρι το κόκκινο. Η πιο νέα έκδοση αυτού του κινητήρα χρησιμοποιεί δύο μπουζί ανά κύλινδρο, διπλούς αισθητήρες οξυγόνου, καθώς και μία νέα μονάδα διαχείρισης, η οποία φροντίζει για τον τέλειο συνδυασμό καυσίμου και σπινθήρα για κάθε κύλινδρο. Αλλο ένα στοιχείο της νέας τεχνολογίας στο ST είναι το ηλεκτρικό σύστημα, το οποίο μειώνει κατά πολύ τον αριθμό των καλωδίων. Δύο ηλεκτρονικοί διαχειριστές φροντίζουν για τα πάντα, από τα ηλεκτρικά του κινητήρα μέχρι τα φώτα. Ασφάλειες δεν υπάρχουν, αν προκύψει κάποια βλάβη, απλά οι διαχειριστές κόβουν την παροχή στο συγκεκριμένο εξάρτημα ή σύστημα.
Το σύνολο παρουσιάζεται να αποδίδει 110 άλογα στις 7.500 σ.α.λ. και κάτι λιγότερο από 12 κιλά ροπής 1.500 στροφές χαμηλότερα. Μην απατάστε, τα νούμερα μπορεί ναι μεν να είναι χαμηλότερα από αυτά που έχετε συνηθίσει για τέτοιου κυβισμού κινητήρες, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το ST είναι αργό. Κάθε άλλο μάλιστα! Η κατανάλωση είναι άλλο ένα σημείο όπου πρέπει να σταθούμε. Κινούμενο στα στάνταρ της γερμανικής εταιρείας, το ST χρειάζεται μόλις ελάχιστες ποσότητες… “φαγητού” για να αποδώσει μέχρι και τα μέγιστα, κάτι το οποίο θα εκτιμήσει ιδιαιτέρως η τσέπη σας!