Ανακάλυψε πως γίνεται τι στην μοτοσικλέτα μόνος σου.
Αλλαγή λάμπας
Γιατί χωρίς φώτα δε γίνεται…
Βρίσκεστε 300χλμ. μακριά από το σπίτι σας, χαμένοι μέσα στις φιδίσιες στροφές ενός άγνωστου βουνού, μόλις άρχισε να νυχτώνει και είστε ακόμα πολύ μακριά από τον προορισμό σας. Μια χαρά ακούγεται. Ένα όμορφο βραδινό ταξιδάκι με την αγαπημένη σας μοτοσικλέτα. Και ξαφνικά…τσουφ… όλα σβήνουν, όλα χάνονται. Μα τι έγινε; Πολύ απλά, μόλις κάηκε η λαμπίτσα της αγαπημένης σας. Η μέγιστη γκαντεμιά σε όλο της το μεγαλείο. Μπορεί βέβαια η μοτοσικλέτα σας να έχει δύο λάμπες, ή να έχει καεί μόνο η σκάλα πορείας και να σας έχει απομείνει η μεγάλη (δηλαδή οι προβολείς), ή ακόμα και το αντίστροφο. Μπορεί βέβαια, από την άλλη, να έχει σπάσει και η λάμπα. Ό,τι και να έχει γίνει όμως, δε θα ήταν πολύ βολικό να μπορούσατε να αποκαταστήσετε τη βλάβη, μόνοι σας, επί τόπου και μέσα σε λίγα λεπτά;
Και αυτή είναι η καινούργια μας λάμπα, 60/55W, 12V. Η καινούργια λάμπα, θα πρέπει να έχει τα ίδια χαρακτηριστικά, γιατί αλλιώς μπορεί να προκληθεί ζημιά στο ηλεκτρικό κύκλωμα της μοτοσικλέτας.
Αυτή η μονόφθαλμη μουτσούνα ανήκει σε ένα Fazer 600 (Yamaha FZS 600). Η μεσαία σκάλα της δεξιάς λυχνίας (και βέβαια αριστερή όπως τη βλέπουμε) είναι καμένη.
Αυτό είναι το ντουί της δεξιάς λάμπας που είναι καμένη. Το στρογγυλό εξάρτημα που βρίσκεται γύρω του είναι το ελαστικό κάλυμμα που στεγανοποιεί το φανάρι.
Με λίγη δύναμη και χωρίς καμία ιδιαίτερη τεχνική, το ντουί πολύ εύκολα αποσυνδέεται από τους πόλους της λάμπας. Τα τρία καλώδια δηλώνουν ότι η λάμπα έχει δύο σκάλες. Μεσαία σκάλα, μεγάλη σκάλα και γείωση.
Στη συνέχεια αφαιρούμε και το ελαστικό στεγανοποιητικό κάλυμμα. Αμέσως εμφανίζεται η λάμπα και η εγκατάσταση που τη συγκρατεί μέσα στο φανάρι…
…δηλαδή ακριβώς αυτό. Το FZS 600 είναι από τις λίγες μοτοσικλέτες όπου για τη στήριξη της λάμπας χρησιμοποιείται και βίδα. Συνήθως υπάρχει μόνο το σύρμα που φαίνεται στη φωτογραφία.
Ξεβιδώνουμε τη βίδα προσεκτικά, με ένα απλό σταυροκατσάβιδο, και στη συνέχεια αφαιρούμε το σύρμα και μετά τη λάμπα. Μην ξεχνάτε ότι δεν πρέπει να πιάσετε τη λάμπα με γυμνά χέρια.
Αυτό είναι το σύρμα που συγκρατεί τη λάμπα πάνω στο φανάρι. Είναι κατασκευασμένο από σχετικά σκληρό μέταλλο, για να μπορεί να λυγίζει, χωρίς όμως να στραβώνει.
Ακολουθώντας αντίστροφα τα προηγούμενα βήματα, το Fazer βρίσκει και πάλι τα φώτα του. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η συναρμολόγηση είναι σχετικά δύσκολη.
Προσοχή:
Μην πιάνετε τη λάμπα με γυμνά χέρια, γιατί από τη λιπαρότητα της επιδερμίδας μπορεί να δημιουργηθούν εστίες μεγάλης θερμοκρασίας πάνω στη γυάλινη επιφάνεια της λάμπας, με αποτέλεσμα να σπάσει.
Ποτέ μην τραβάτε τα ντουί μόνο από τα καλώδια.
Χρησιμοποιείτε πάντα λάμπες με ίδια χαρακτηριστικά με αυτά που συστήνει ο κατασκευαστής.
Τι θα πρέπει να ξέρετε:
Αν η λάμπα που μόλις βάλατε καεί και πάλι σε σύντομο χρονικό διάστημα, κατά πάσα πιθανότητα το ηλεκτρικό κύκλωμα της μοτοσικλέτας σας έχει πρόβλημα και ο μόνος που μπορεί να σας το λύσει είναι ο ηλεκτρολόγος.
Όταν η ισχύς της λάμπας είναι μεγαλύτερη (περισσότερα Watt) από αυτή που προτείνει ο κατασκευαστής δημιουργείται υπερφόρτωση του κυκλώματος. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μεγαλύτερη λάμπα μόνο εάν η γεννήτρια (τα πηνία) της μοτοσικλέτας δίνει το περιθώριο. Με μικρότερες λάμπες (λιγότερα Watt) δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα.
Τι θα χρειαστείτε:
Συνήθως τίποτα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ένα σταυροκατσάβιδο.