LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ

Βελτιωμένες μοτοσικλέτες
Yamaha FJ 1314 Turbo
Τουρμπάτος…γερόλυκος!
Διαβάστηκε από 6702 αναγνώστες
yamaha fj - Αρκετοί είναι εκείνοι οι οποίοι θεωρούν τη σειρά FJ της Yamaha σαν την καλύτερη σειρά μοτοσικλετών σπορ τουρισμού που κυκλοφόρησε ποτέ και όσοι έχουν αποκτήσει μία από αυτές, πίνουν στην κυριολεξία
Αρκετοί είναι εκείνοι οι οποίοι θεωρούν τη σειρά FJ της Yamaha σαν την καλύτερη σειρά μοτοσικλετών σπορ τουρισμού που κυκλοφόρησε ποτέ και όσοι έχουν αποκτήσει μία από αυτές, πίνουν στην κυριολεξία "νερό στο όνομά τους"! Εκμεταλλευόμενοι μάλιστα την αξιοπιστία του μοτέρ, προχωρούν και σε βελτιώσεις…τρίτου τύπου!
"Λύκος"…21 χρονών
¶μα υπάρχει αξιοπιστία… Ο Bob Shammas από το Μίτσιγκαν έχει λατρεία με τα FJ 1100. Έχει φτιάξει ήδη δύο (και τα δύο μοντέλα του 1985), ένα τουρμπισμένο και ένα απλά βελτιωμένο με big bore κιτ, το οποίο βελτίωσε για ένα φίλο, ο οποίος άλλαξε γνώμη και του το έδωσε πίσω. Έτσι τώρα έχει δύο στη συλλογή του. Η επιλογή της υπερτροφοδότησης στο δικό του FJ έγινε με σκοπό να γίνει η μοτοσικλέτα περισσότερο ανταγωνιστική μέσα στην παρέα του Bob, η οποία απαρτίζεται από σπορ τουρισμού μοντέλα τελευταίας τεχνολογίας. Να είστε σίγουροι ότι τώρα οι υπόλοιποι φίλοι του βλέπουν το 20+ χρονών μοντέλο και τρίβουν τα μάτια τους, καθώς οι βελτιώσεις δεν έμειναν μόνο στο μοτέρ!
Κινητήρας
Κυβικά και τούρμπο
Το πρώτο πράγμα που έγινε ήταν να μεγαλώσει η χωρητικότητα του μοτέρ, η οποία με ένα big bore κιτ, έφτασε τα 1314 κυβικά, ενώ το επόμενο βήμα περιλάμβανε μία τουρμπίνα της ATP, η οποία στα 20psi δίνει στο FJ μία απόδοση 238 ίππων μόλις στις 8.800 στροφές! Είπατε κάτι; Ο συμπλέκτης φυσικά για να αντέξει έπρεπε να αντικατασταθεί. Καταλληλότερο κρίθηκε ένα σετ μονόδρομου συμπλέκτη της MRE με ελατήρια της Barnett. Ένα φίλτρο της K&N ήταν απαραίτητο, ενώ φυσικά τα πιστόνια έχουν αντικατασταθεί με ένα σετ της Wiseco. Τα καρμπιρατέρ αντικαταστάθηκαν με μία τετράδα Mikuni 42 χιλιοστών, ενώ το κιβώτιο στάλθηκε στην R&D για να κοντύνουν οι σχέσεις και ιδιαίτερα η πρώτη και η δευτέρα. Το επόμενο βήμα ήταν μία ιδιοκατασκευή έκχυσης αλκοόλης κατευθείαν στο καρμπιρατέρ, η οποία ανέβασε την ιπποδύναμη στα 255 αλογάκια! Με αυτή την απόδοση το ψαλίδι δε θα άντεχε για πολύ καιρό, έτσι ο Bob επισκέφθηκε την τοπική T&A Custom cycles, η οποία και κατασκεύασε ένα παχύτερο και πιο μακρύ ψαλίδι, σε μία προσπάθεια να μπουν οι σούζες υπό…έλεγχο! Όλα αυτά βέβαια χρειάζονται και την κατάλληλη ψύξη και έτσι ο Bob τοποθέτησε άλλο ένα στοκ ψυγείο από ένα ίδιο FJ, το οποίο και σύνδεσε παράλληλα με το ήδη υπάρχον, ρίχνοντας έτσι τη θερμοκρασία του λαδιού κατά περίπου 5 βαθμούς.
Οι επιδόσεις
Τρέμετε Hayabusa!
Με τέτοια ιπποδύναμη το "τέρας" του Bob Shammas βγάζει 270 χιλιομετράκια στο κοντέρ μόνο με την τετάρτη κουμπωμένη στο κιβώτιο και δε χρειάζεται να πούμε ότι αφήνει τα πάντα…πίσω του! Οι σούζες με 3η ή ακόμα και με 4η είναι αρκετά εφικτές ακόμα και με χρήση του συμπλέκτη, ενώ με δευτέρα είναι απλά…θέμα ρουτίνας! Με πρώτη στο κιβώτιο τα πράγματα περνάνε απλά σε άλλο επίπεδο. Α, να μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε ότι στην "παρέα" του Bob συγκαταλέγεται και η σύζυγός του με ένα ZX-9R! Εμ, βέβαια, πώς αλλιώς…
yamaha fj - Αρκετοί είναι εκείνοι οι οποίοι θεωρούν τη σειρά FJ της Yamaha σαν την καλύτερη σειρά μοτοσικλετών σπορ τουρισμού που κυκλοφόρησε ποτέ και όσοι έχουν αποκτήσει μία από αυτές, πίνουν στην κυριολεξία
Μα πού πήγαν εκείνα τα ωραία διπλά τελικά εξατμίσεων της Yamaha;
yamaha fj - Αρκετοί είναι εκείνοι οι οποίοι θεωρούν τη σειρά FJ της Yamaha σαν την καλύτερη σειρά μοτοσικλετών σπορ τουρισμού που κυκλοφόρησε ποτέ και όσοι έχουν αποκτήσει μία από αυτές, πίνουν στην κυριολεξία
Το τεράστιο φίλτρο της K&N από κάπου έπρεπε να βγει! Μικροαλλαγές στο υποπλαίσιο ήταν απαραίτητες.



ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ