Το νέο R1, δίχως να χάνει μέρος της δυνατής του προσωπικότητας, παρουσιάζεται με ένα νέο προφίλ ικανό να εντυπωσιάσει σε ένα ευρύτερο πεδίο δράσης. ¶γριο και όμορφο, αποτελεί ίσως και μια νέα εναλλακτική πρόταση στην κατηγορία.
Σε μία εποχή που κάθε καινούργια μοτοσικλέτα Supersport προσανατολίζεται για την εξειδικευμένη χρήση στην πίστα, το νέο R1 του 2007 είναι η μοτοσικλέτα που επαναφέρει τον όρο χρήση στο δρόμο στο προσκήνιο.
Το νέο R1, ειδικά στο μαύρο χρώμα, δείχνει ίδιο με το περσινό μοντέλο, αλλά μια προσεκτική ματιά και μια εκτεταμένη ανάλυση στο Press Kit της Yamaha αρκούν για να εντοπιστούν οι μεγάλες τους διαφορές. Κινητήρας, πλαίσιο, αναρτήσεις και φρένα είναι καινούργια αλλά το σημαντικότερο είναι η χρήση πολλών ηλεκτρονικών συστημάτων. Η ιστορία έχει δείξει πως μέχρι σήμερα η Yamaha ήταν επιφυλακτική στη χρήση ηλεκτρονικών συστημάτων στο συγκεκριμένο μοντέλο. Σχετικά αργά αντικατέστησε τα μηχανικά καρμπιρατέρ με ψεκασμό, σχεδόν αδιαφορούσε για το θέμα του ram air (τοποθετήθηκε στο μοντέλο του 2004) και έδειχνε αποστασιοποιημένη στη χρήση ηλεκτρονικών και μηχανικών βοηθημάτων (Sliper συμπλέκτη μόνο στην έκδοση SP πέρσι). Φέτος η μοτοσικλέτα όμως παρουσιάζει ένα νέο προφίλ και ένα διαφορετικό χαρακτήρα, ξεχωρίζοντας και από τα προγενέστερα μοντέλα αλλά και από τον ανταγωνισμό. Διαφορές στα σημεία υπάρχουν και στον τομέα της αισθητικής, κάτι που έκανε τη μοτοσικλέτα του λίτρου της Yamaha για άλλη μια φορά εντυπωσιακή και επιθετική.