LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Aποστολή

Aποστολή
Παπί 850 κυβικών εκατοστών
Η νέα εποχή στα CVT
Διαβάστηκε από 60067 αναγνώστες
Το σημείο του κινητήρα και γενικότερα της μοτοσικλέτας στο οποίο επικεντρώνεται όλο το ενδιαφέρον είναι η μετάδοσή της. Το γνωστό CVT, που αποτελεί την μετάδοση των σκούτερ, έχει αντικαταστήσει το ζεύγος γραναζιών που διαθέτουν οι μεταδόσεις των μοτοσικλετών μέχρι σήμερα. Η Aprilia όμως το εξέλιξε και για καλύτερη απόδοση αλλά και για να θυμίζει σε λειτουργία το κανονικό κιβώτιο ταχυτήτων. Η εξωτερική καμπάνα του CVT είναι συνδεδεμένη έμμεσα με ένα ηλεκτρικό μοτέρ που αλλάζει τη διάμετρό της σε 7 θέσεις, αλλάζοντας αντίστοιχα και την κλιμάκωση της μετάδοσης. Με λίγα λόγια, το CVT του ΝΑ κάνει ό,τι και ένα κοινό κιβώτιο ταχυτήτων με γρανάζια. Η χρήση του είναι ιδιαίτερα εύκολη και αφού κατανοήσει κάποιος τις λειτουργίες του είναι εύκολο να εκμεταλλευτεί και τις ιδιότητές του. Από ένα μπουτόν στο δεξί χειριστήριο αρχικά ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ αυτόματης και manual μετάδοσης. Η αυτόματη μετάδοση διαμορφώνεται με τρεις επιλογές. Sport, όπου η μετάδοση εκμεταλλεύεται την καλή περιοχή του κινητήρα και φροντίζει οι στροφές του να είναι ψηλά. Επίσης, στο κλείσιμο του γκαζιού η μετάδοση είναι περισσότερο ευαίσθητη αλλάζοντας την κλιμάκωσή της τόσο ώστε να έχει φρένο ο κινητήρας αλλά και ιδανική απόδοση στο άνοιγμα του γκαζιού. Η επόμενη λειτουργία είναι η Touring, όπου η μετάδοση λειτουργεί με λιγότερη ευαισθησία στην αλλαγή της διαμέτρου της καμπάνας του CVT, τόσο καθώς οι στροφές ανεβαίνουν, όσο και όταν πέφτουν. Τέλος, η τελευταία επιλογή στην αυτόματη λειτουργία είναι η επιλογή Rain, όπου η μετάδοση είναι ρυθμισμένη ώστε να είναι υψηλή συνέχεια και η απόδοση του κινητήρα να εμφανίζεται περισσότερο εξασθενημένη. Στο κλείσιμο του γκαζιού επίσης η μετάδοση ‘‘συστέλλεται‘’ με καθυστέρηση ώστε ο κινητήρας να μην έχει φρένο. Στη λειτουργία Rain η μοτοσικλέτα διαθέτει και άλλη χαρτογράφηση για ομαλότερη απόδοση του κινητήρα. Έχοντας επιλέξει οποιαδήποτε από τις τρεις λειτουργίες της αυτόματης μετάδοσης, ο οδηγός μπορεί να επέμβει μονάχα στο κατέβασμα των σχέσεων ώστε ο κινητήρας να αποκτήσει φρένο. Η λειτουργία της manual μετάδοσης, όπου και η πιο διασκεδαστική σαν λειτουργία, επιτρέπει στον οδηγό, είτε από το κλασικό πεντάλ ταχυτήτων είτε από δύο εύχρηστα μπουτόν στο αριστερό γκριπ, να επιλέγει την αλλαγή της κλιμάκωσης της μετάδοσης.

 
 Αποστολή Τορίνο Aprilia ΝΑ 850 Mana
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Αναρτήσεις- Φρένα: Με σπορ διάθεση
Η νέα εποχή στα CVT
Οδηγώντας: Επαναπρογραμματισμός
Σχεδίαση: Αντιφατικό και ασύμμετρο
Κινητήρας: Δικύλινδρος και V 90 μοιρών
Πλαίσιο- Ψαλίδι: Ό,τι καλύτερο
Συμπέρασμα: Νέα εποχή


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ