LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Θέματα αγοράς

Θέματα αγοράς
Αγοραστικό μεσαία on-off
On-off, οn-οff ή… οn-Οff;
Διαβάστηκε από 9993 αναγνώστες
«Ποιο ταιριάζει στη δική σας προσωπικότητα;». Να μια ερώτηση που σηκώνει πολλή κουβέντα. ¶λλωστε, δεν είναι λίγες οι φορές που παρασυρόμενοι από τις διαφημίσεις, αλλά και τον ενθουσιασμό ή ακόμη και τη… ζήλια του περίγυρού μας, καταλήγουμε με το λάθος μοντέλο για τα πράγματα που εμείς θέλουμε και ζητάμε.
Το θέμα, όπως καταλαβαίνετε, δεν μπορεί να καλυφθεί μέσα σε λίγες σελίδες ούτε και έχουμε τέτοιο σκοπό. Αυτό που κάναμε στις επόμενες σελίδες είναι να πάρουμε τα πράγματα από την αντίθετη πλευρά και να ταιριάξουμε μία μοτοσικλέτα σε ένα συγκεκριμένο χαρακτήρα! Και για να μη χαθεί η μπάλα και φτάσουμε σε σημείο… σχιζοφρένειας, περιοριστήκαμε σε τρεις μοτοσικλέτες που προέρχονται όλες από την ίδια κατηγορία, αυτή των μεσαίων on-off. Και οι τρεις έχουν ένα ακόμη κοινό χαρακτηριστικό: οι κινητήρες που φέρουν είναι όλοι 2κύλινδροι. Κάπου εδώ όμως τελειώνουν οι ομοιότητές τους και αρχίζουν οι διαφορές, οι οποίες τελικά είναι τόσες που τις κάνουν να καλύπτουν τα δύο άκρα της κατηγορίας (άσφαλτος, χώμα), αλλά και το μέσο όρο. Για να το κάνουμε πιο εύκολο για εσάς ετοιμάσαμε ένα… μίνι τεστ προσωπικότητας. Μην τρέξετε στις επόμενες σελίδες για να δείτε τις μοτοσικλέτες, δεν έχει πλάκα έτσι!
Οι τρεις on-off χαρακτήρες μας
Και οι τρεις δηλώνουν πιστοί φίλοι των on-off, οι οποίοι έχουν καταλάβει ότι οι μοτοσικλέτες της συγκεκριμένης κατηγορίας είναι αυτές που ταιριάζουν καλύτερα στις ελληνικές συνθήκες, οπότε και εσείς θα πρέπει να είστε ένας από αυτούς. Μην προσπαθήσετε να τους πείσετε να αλλάξουν γνώμη γιατί αυτό πολύ απλά δεν γίνεται, με τις ιστορίες του στιλ «αν δεν είχα εγώ on-off, ακόμη εκεί θα ήμασταν» ή «δεν θα φτάναμε ποτέ χωρίς το on-off» να παίρνουν και να δίνουν κάθε φορά που πάτε να τους μεταπείσετε. Ωστόσο, όπως σε όλες τις κοινωνικές ομάδες, έτσι και με τους «on-offάκηδες», οι υποομάδες δεν παύουν να υπάρχουν στις τάξεις τους. Προσπαθήστε λοιπόν να διαλέξετε όσο πιο ειλικρινά μπορείτε την απάντηση που αρμόζει περισσότερο με το χαρακτήρα σας και δείτε μετά ποιο μοντέλο σας ταιριάζει καλύτερα.
Μίνι ερωτηματολόγιο: Πώς φαντάζεστε τη δική σας on-off:
1) Στην πόλη

A)
Η δική μου on-off θέλω να είναι χαμηλή ώστε να φτάνω εύκολα κάτω. Επίσης, θέλω να έχει άνετη σέλα ώστε να μην κουράζομαι πάνω της γρήγορα. Είμαι και καλομαθημένος, πώς να το κάνουμε! Επίσης, θέλω να μην έχει βαριά αίσθηση για να ελίσσομαι με άνεση ανάμεσα από τα αυτοκίνητα, να έχει σπιρτόζικο μοτέρ για γρήγορες προσπεράσεις και να μπορεί να καβαλά τα πεζοδρόμια εύκολα και χωρίς το φόβο ότι θα βρει κάτω. Όχι ότι θα το προσπαθήσω πολλές φορές, αλλά είναι καλό να ξέρω ότι κάποια στιγμή μπορεί να μου χρειαστεί.
Β)
Θέλω μία on-off που να συμπεριφέρεται χωρίς πρόβλημα στους πηγμένους δρόμους της πόλης, ζητάω πολλά; Ο κινητήρας της για το δικό μου χαρακτήρα πρέπει να είναι ήπιος και να μη με φοβίζει στο άνοιγμα του γκαζιού, στέλνοντας την ουρά από ’δω και από ’κει. Από την άλλη, όμως, και το πεζοδρομιάκι μου θέλω να το ανεβαίνω με ευκολία και να το κατεβαίνω κάνοντας και κάνα μίνι αλματάκι. Αυτά δεν τα φοβάμαι! Α, και ο συνεπιβάτης θέλω να κάθεται με άνεση πάνω της, όπως και εγώ άλλωστε, και να μη με ζαλίζει μετά από κάνα μισάωρο.
Γ)
Κίνηση; Ποια κίνηση; Αυτό θέλω να σκέφτομαι κάθε φορά που κατεβαίνω στο κέντρο της πόλης για δουλειές. Η μοτοσικλέτα μου θέλω να είναι δυνατή για να κάνει εύκολα σούζες (υπάρχει άλλος τρόπος για να περάσεις ανάμεσα από τα αυτοκίνητα;) και να με κάνει να βλέπω τα πάντα σαν χωμάτινη διαδρομή enduro: τα πεζοδρόμια σαν μπερμ και τα αυτοκίνητα σαν τραπέζια! Εντάξει, δεν θα περάσω και από πάνω τους, αλλά αυτή την αίσθηση θέλω να έχω. Το ύψος της σέλας δεν με νοιάζει ιδιαίτερα ούτε και η άνεση. Αν δεν με κουράζει, πάντως, ακόμη καλύτερα!
2) Στο ταξίδι

Α)
Στην εθνική μου αρέσει να ταξιδεύω γρήγορα με τη μοτοσικλέτα μου και να διατηρώ υψηλή μέση ωριαία, κοντά στα 180 χλμ./ώρα, οπότε έχω αρκετές απαιτήσεις από τον κινητήρα της, αλλά και από την προστασία από τον αέρα. Θέλω επίσης να έχει δυνατά φρένα γιατί είναι σίγουρο ότι κάποια στιγμή θα μου χρειαστούν! Και ο συνεπιβάτης θέλω να μένει ξεκούραστος, ενώ όσον αφορά στην αυτονομία της, καλά θα κάνει να είναι μεγάλη, γιατί δεν μπορώ τις πολλές στάσεις και ας παραπονιέται ο πίσω.
Β)
Σημασία για μένα στο ταξίδι δεν έχει ο προορισμός, αλλά η ίδια η διαδρομή. Όποτε δεν με ενδιαφέρει και ιδιαίτερα να κρατά η μοτοσικλέτα μου μεγάλες ταχύτητες. Αν αυτές είναι κοντά στα 140 χλμ./ώρα, έχει καλώς. Από την άλλη, όμως, θέλω να έχει μαλακές αναρτήσεις που θα με κρατήσουν ξεκούραστο, χωρίς όμως να την κάνουν να πλέει αν ανοίξω το γκάζι λίγο παραπάνω. Θέλω επίσης να είναι άνετη και για το συνεπιβάτη και να μπορώ να την φορτώσω και με κάποια πραγματάκια χωρίς να χρειάζεται να τις βάλω βαλίτσες.
Γ)
Το γρήγορο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο δεν με απασχολεί ιδιαίτερα. Αλλού είναι τα καλά… Από την άλλη, όμως, αν χρειαστεί, θέλω να μπορώ να ανοίξω το γκάζι τέρμα και να πιάσω υψηλή μέση ωριαία χωρίς δεύτερη κουβέντα και ας μην έχω την απαραίτητη προστασία από τον αέρα. Εξάλλου, μία ψηλή ζελατίνα μπορεί να σου…καρφωθεί στο λαιμό στη εντουροβόλτα που θα ακολουθήσει, οπότε μάλλον αχρείαστη είναι για μένα!
3) Στις στροφές

Α)
Όλα κι όλα! Όταν τελειώσουν οι ευθείες και αρχίσουν οι στροφές, θέλω η μοτοσικλέτα μου να είναι ευχάριστη και αποτελεσματική. Θέλω να θυμίζει κάτι μεταξύ supermoto και street και να έχει λίγο από την αίσθηση και των δύο. Γι’ αυτό θέλω να έχει και καλά φρένα που να μην κουράζονται εύκολα, αλλά και αναρτήσεις που να κρατάνε τους τροχούς της στο έδαφος ακόμη και υπό πίεση. Όσο για τον κινητήρα, σίγουρα θα πρέπει να είναι ελαστικός και ροπάτος στην απόδοσή του, καθώς δεν μου αρέσει να αλλάζω και πολλές ταχύτητες.
Β)
Μου αρέσει να κινούμαι σβέλτα στον επαρχιακό, αλλά προπάντων θέλω η μοτοσικλέτα μου να έχει φιλική και προβλέψιμη συμπεριφορά και να με πληροφορεί για κάθε της κίνηση. Αυτό που μετράει πιο πολύ για εμένα είναι τα δύο τελευταία και όχι οι ακραίες κλίσεις και η μέγιστη ταχύτητα μέσα στη στροφή. Ούτως ή άλλως, ποτέ δεν θα κινηθώ σε αυτούς τους ρυθμούς. Από την άλλη, όμως, μου αρέσει να έχω το αίσθημα ότι την φτάνω εύκολα στα όριά της και είμαι ο κυρίαρχος του παιχνιδιού.
Γ)
Για μένα οι στροφές είναι πηγή απόλαυσης και θέλω τη μοτοσικλέτα μου να συμπεριφέρεται καλά και σε αυτές τις συνθήκες. Μου αρέσει ο τρόπος που στρίβουν τα on-off με καλές αναρτήσεις θυμίζοντας αρκετά τα supermoto και αυτό περιμένω από αυτή! Και το μοτέρ της θέλω να είναι δυνατό για να μπορώ να κυνηγάω με ευκολία τα ss και να τους κάνω πλάκα εκεί που ο δρόμος είναι πολύ σφιχτός ή έχει κακής ποιότητας οδόστρωμα. Υπάρχει κανείς που πιστεύει ότι τα on-off δεν μπορούν να το κάνουν αυτό;
4) Στο χώμα

Α)
Η σχέση μου με το χώμα είναι περιορισμένη και ζήτημα είναι αν θα βρω χωματόδρομο μπροστά μου δύο-τρεις φορές το χρόνο. Σίγουρα μου αρέσει η αίσθηση που δίνει μία on-off μοτοσικλέτα στο δρόμο, λόγω όρθιας και «αρχοντικής» θέσης οδήγησης, αλλά πέρα από την απλή διάσχιση ενός χωματόδρομου και μάλιστα πατημένου, δεν με ενδιαφέρει να κάνει κάτι παραπάνω. ¶σε που και εγώ ο ίδιος, από τη μία δεν το κατέχω, από την άλλη βρίσκω τις πιο χωματερές on-off απαιτητικές για τα δικά μου τα γούστα.
Β)
Μου αρέσει να οδηγώ στο χώμα. Στα ταξίδια μου δεν κάνω αναστροφή στον πρώτο χωματόδρομο που θα συναντήσω. Από τη μοτοσικλέτα μου περιμένω μία ισορροπημένη συμπεριφορά σε αυτό το τερέν, τέτοια ώστε να μη με φοβίζει. Δεν με ενδιαφέρει να μπορεί να σκαρφαλώσει και στο πιο ψηλό βουνό. Αυτό που θέλω από αυτή είναι να μην κωλώσει στην πρώτη δυσκολία, όταν δηλαδή ο δρόμος γίνει πιο κακοτράχαλος, ακόμη και αν στη σέλα της βρίσκομαι όχι μόνο εγώ, αλλά και η κυρά και τα μπαγκάζια μας.
Γ)
Το χώμα έχει τον πρώτο λόγο για μένα! Στις διακοπές μου, είτε είμαι μόνος είτε σέρνω και κάποιον άλλο μαζί μου, το μικρόβιο που κόλλησα στη σέλα του «καθαρού» όταν ήμουν μικρός παραμένει ζωντανό, οπότε η καλή θέση οδήγησης όταν είμαι όρθιος επάνω της είναι απαραίτητη. Λοιπόν, από την on-off μοτοσικλέτα μου θέλω ελάχιστους συμβιβασμούς, μεγάλες διαδρομές στις αναρτήσεις γιατί όλο και κάποιο άλμα θα προκύψει στην πορεία και με λίγα λόγια, γνήσια χωμάτινη συμπεριφορά.
On-off το… ασφάλτινο
Περισσότερα Α: Kawasaki Versys
Μην σας ξεγελά η όρθια θέση οδήγησης και η σχετικά μεγάλη διαδρομή των αναρτήσεών του. To Versys μπορεί να μοιάζει με on-off, στην ουσία όμως πρόκειται για μία street μοτοσικλέτα που νιώθει λίγο καλύτερα στο χώμα από τις άλλες, λόγω όρθιας θέσης οδήγησης και ελαφρώς αυξημένης διαδρομής στις αναρτήσεις.
Στην πόλη
Σύγχρονης αισθητικής και μαζεμένα τα όργανα του Versys, παρέχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον αναβάτη της μοτοσικλέτας.
Σε αυτές τις συνθήκες, το μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα. Το βάρος του κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα, η συγκέντρωση των μαζών είναι αρκετά καλή και οι αναρτήσεις απορροφούν ικανοποιητικά τις ανωμαλίες των αστικών δρόμων. Ωστόσο, τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης έχουν αρκετά σκληρή γόμα και σε συνδυασμό με τα δυνατά φρένα που υπολείπονται ελαφρώς σε αίσθηση, απαιτούν περισσότερη προσοχή από τη μεριά του αναβάτη (το μοντέλο βέβαια διατίθεται και σε έκδοση με ABS). Από την άλλη, το μοτέρ εμφανίζει ικανά αποθέματα ροπής στο χαμηλό φάσμα λειτουργίας του, κάτι που κάνει το ελαφρώς σκληρό κιβώτιο ταχυτήτων να χρησιμοποιείται σε αραιά χρονικά διαστήματα.
Στο ταξίδι
Ο εν σειρά ιαπωνικός δικύλινδρος αποδίδει αρκετή δύναμη και μπόλικη ροπή από τις χαμηλές ήδη σ.α.λ., ενώ ψηλά η δύναμη και ο ήχος συνδυάζονται… ευχάριστα.
Ο ισχυρός δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας με τα πλούσια αποθέματα ροπής και η άνετη σέλα και για τους δύο, καθιστούν το ταξίδι μία απλή διαδικασία για το Versys, αρκεί να έχετε προσθέσει στον εξοπλισμό του την έξτρα μικρή και ρυθμιζόμενη ζελατίνα, η οποία τοποθετείται πάνω στη στάνταρτ. Έτσι, το Versys αποκτά επαρκή κάλυψη από τον αέρα και η μέση ταχύτητα ταξιδιού μπορεί άνετα να φτάσει τα 160-180 χλμ./ώρα, χωρίς να κουράζεται ο αναβάτη του. Ο συνεπιβάτης έχει μικρότερη σέλα στη διάθεσή του και αν είναι καλομαθημένος, θα κουραστεί γρηγορότερα από τον οδηγό. Σε γενικές γραμμές, πάντως, δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα, πέρα από μερικούς κραδασμούς που θα νιώσει στις πατούσες του από το δικύλινδρο μοτέρ όταν το στροφόμετρο δείχνει 6.000-6.500 σ.α.λ.
Στις στροφές
Σε αυτό το πεδίο, το Versys τα καταφέρνει ιδιαίτερα καλά, προσφέροντας αρκετή ευχαρίστηση στον αναβάτη του. Μπορεί να κινηθεί γρήγορα χωρίς να προβληματίζει, με το κοντό μεταξόνιο και τη σχετικά γρήγορη γεωμετρία του στιβαρού πλαισίου του να συμβάλλουν στη γρήγορη εναλλαγή κλίσης και κατεύθυνσης. Οι αναρτήσεις καταφέρνουν να κρατούν και τους δύο τροχούς στο έδαφος όταν ο δρόμος δεν έχει έντονα σαμαράκια. Σε αντίθετη περίπτωση, σε έντονο φρενάρισμα, ο πίσω θα χάσει την επαφή του, ελλείψει προοδευτικότητας του παράκεντρα τοποθετημένου πίσω αμορτισέρ, το οποίο δεν φέρει μοχλικό. Τέλος, αυτό που βάζει τα όρια για το κάτι παραπάνω είναι τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, τα οποία έχουν πολύ σκληρή γόμα, με αποτέλεσμα να μην επιτρέπουν πολύ μεγάλες κλίσεις σε δρόμο με μέτριας ποιότητας άσφαλτο και να μην αφήνουν τα δυνατά φρένα να δείξουν τα «δόντια» τους.
Στο χώμα
Σαφώς streetάδικη η φιλοσοφία των αναρτήσεων του Kawasaki, το οποίο θα τα βρει σκούρα όταν ο χωματόδρομος αποκτήσει ανωμαλίες.
Σε πατημένο χώμα, το μοντέλο της Kawasaki δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα, αρκεί να μην αρχίσετε τους… ηρωισμούς, γιατί τα ασφάλτινα ελαστικά, οι 17άρες αλουμινένιες ζάντες και το σφιχτό set up των -ρυθμιζόμενων όμως- αναρτήσεων δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν σε τέτοιες συνθήκες, δείχνοντας αμέσως τη δυσαρέσκειά τους για αυτό το τερέν. Επίσης, άλλο ένα σημείο που δείχνει τις ασφάλτινες προτεραιότητες της ιαπωνικής δημιουργίας είναι η θέση οδήγησης, η οποία δεν εμπνέει για να κινηθείτε όρθιοι πάνω στη μοτοσικλέτα, λόγω σχήματος του ρεζερβουάρ και της σέλας που δεν επιτρέπει στα γόνατα να σφίγγουν το τελευταίο σωστά.
Πού κερδίζει
Η προστασία από τον αέρα στο ταξίδι και το ισχυρό μοτέρ που επιτρέπει υψηλές μουαγιέν είναι δύο από τα δυνατά χαρτιά του ιαπωνικού συνόλου. Στις στροφές, το μοντέλο της Kawasaki επιδεικνύει την καλύτερη πτυχή του χαρακτήρα του, κερδίζοντας την εκτίμηση του αναβάτη του. Η συμπεριφορά του, πέρα από ασφαλής, είναι και ευχάριστη και με το φαρδύ και στη σωστή απόσταση τοποθετημένο τιμόνι, μπορεί να αλλάξει γρήγορα κλίση και να κινηθεί με άνεση σε σφιχτή διαδρομή.
Πού χάνει
Όπως καταλαβαίνετε, το αδύνατο σημείο του Versys, για on-off μοτοσικλέτα, είναι η κίνηση στο χώμα. Από βατούς χωματόδρομους θα περάσει χωρίς πρόβλημα, ακόμη και με δύο άτομα στη σέλα του. Ωστόσο, οι ταχύτητες που θα κινηθείτε σε αυτό το έδαφος περιορίζονται σχεδόν στα ίδια επίπεδα με αυτές των πιο καθαρόαιμων street μοτοσικλετών, αν και σε σχέση με αυτές, η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και οι αυξημένες διαδρομές των αναρτήσεων αντιμετωπίζουν καλύτερα τις προκλήσεις του ανώμαλου εδάφους.
Η μέση οδός
Περισσότερα Β: Honda Transalp
Αυτός μάλλον είναι και ο τίτλος που ταιριάζει καλύτερα στο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας. Η δημοφιλής on-off μοτοσικλέτα, χωρίς να ξεχωρίζει σε κάποιον τομέα, καταφέρνει να προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο στο αγοραστικό κοινό και μάλιστα με τη γνωστή φιλικότητα των μοντέλων της Honda.
Στην πόλη
Ψηφιακή οθόνη με όλες τις απαραίτητες ενδείξεις, έξι ενδεικτικές λυχνίες στο πάνω μέρος της και αναλογικό στροφόμετρο με την ένδειξη θερμοκρασίας σε ψηφιακή μορφή, στο κάτω μέρος του συνθέτουν τον πίνακα οργάνων του Transalp.
Ο 19άρης μπροστινός τροχός και η όρθια θέση οδήγησης προσφέρουν την απαραίτητη ασφάλεια σε κάποιον που κινείται στο κέντρο της πόλης πάνω στη σέλα του Transalp. Η μοτοσικλέτα είναι σχετικά στενή και σε συνδυασμό με το μικρό μέγεθος του φέρινγκ, αλλά και το όχι και τόσο φαρδύ τιμόνι, δεν θα δυσκολευτεί να περάσει ανάμεσα από τα αυτοκίνητα και να φτάσει γρήγορα στο φανάρι. Μάλιστα, μπορεί εύκολα να ανέβει και κάνα πεζοδρόμιο στην ανάγκη, χωρίς να υπάρχει ο φόβος ότι θα βρει κάτω. Σε αυτό συνεισφέρουν τόσο οι αναρτήσεις με τις σχετικά μεγάλες διαδρομές και τις μαλακές ρυθμίσεις όσο και η καλή συγκέντρωση των μαζών που σε κάνουν να αισθάνεσαι το Transalp σαν μία ελαφρώς μικρότερη μοτοσικλέτα.
Στο ταξίδι
Η σέλα του Transalp είναι άνετη και για τους δύο και δεν θακουράσει μέχρι και το επόμενο σημείο ανεφοδιασμού.
Εκεί που το μοντέλο της Honda νιώθει πιο άνετα στον αυτοκινητόδρομο είναι όταν κινείται με ταχύτητες κοντά στα 140 χλμ./ώρα. Σε αυτές τις συνθήκες, η άνεση που προσφέρει στον αναβάτη του πλησιάζει αρκετά στο ιδανικό, αφού ο αέρας που φτάνει στο κράνος του είναι περιορισμένος, οι αναρτήσεις απορροφούν αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και η κατανάλωση κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα. Και ο συνεπιβάτης θα παραμείνει ξεκούραστος, αφού το κομμάτι της σέλας που το αναλογεί είναι αρκετά μεγάλο και τα πόδια του πατούν ξεκούραστα πάνω στα σωστά τοποθετημένα μαρσπιέ. Για να κινηθεί με την ίδια άνεση και με υψηλότερες ταχύτητες, το μοντέλο της Honda θα χρειαστεί μία ψηλότερη ζελατίνα αλλά και μία… 6η σχέση, καθώς το 5τάχυτο κιβώτιο δεν επιτρέπει στο μοτέρ να λειτουργεί με χαμηλότερες στροφές με ταχύτητες της τάξεως των 170 χλμ./ώρα
Στις στροφές
Κύριο χαρακτηριστικό του δικύλινδρου μοτέρ είναι τα καλά αποθέματα ροπής στο μεσαίο φάσμα της λειτουργίας του και η γραμμική απόδοση της ισχύος σε όλη την κλίμακα των στροφών.
Το δημοφιλές on-off της ιαπωνικής εταιρείας τα καταφέρνει και εδώ αρκετά καλά, όπως άλλωστε και οι προηγούμενες γενιές του. Μπορεί το πλαίσιο και οι αναρτήσεις να μη γεμίζουν και πολύ το μάτι, μπορεί η ισχύς του κινητήρα να μη φτάνει στα επίπεδα των ισχυρότερων ανταγωνιστών του, αλλά το Τransalp αποδεικνύεται μια αρκετά ευχάριστη μοτοσικλέτα σε δρόμο με στροφές, η οποία μπορεί να κινηθεί πολύ σβέλτα και να συγχωρήσει παράλληλα αρκετά λάθη του αναβάτη της. Αλλάζει κλίσεις γρήγορα, η ροπή του μοτέρ κάνει αισθητή την παρουσία της από το χαμηλό φάσμα της λειτουργίας του και τα όρια της πρόσφυσης του εμπρός τροχού είναι εύκολα διακριτά, χάρη στη φιλικότητα που χαρακτηρίζει το ιαπωνικό μοντέλο. Ακόμη και αν το οδόστρωμα δεν είναι καλής ποιότητας, το Transalp δεν θα πτοηθεί και θα συνεχίσει να κινείται με γρήγορους ρυθμούς προς ευχαρίστηση του αναβάτη του.
Στο χώμα
Σε αυτόν τον τομέα, το Transalp μπορεί να μη βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη γενιά, ωστόσο τα καταφέρνει αρκετά καλά, δεδομένης και της κατηγορίας στην οποία ανήκει. Έτσι, οι χωματόδρομοι δεν θα αποτελέσουν ποτέ πρόβλημα για το μοντέλο της Honda, ακόμη και όταν τα πράγματα ξεφύγουν από το πατημένο και φτάσουν στο κακοτράχαλο. Αυτό βέβαια ισχύει και στην περίπτωση που στη σέλα του υπάρχουν δύο άτομα, αλλά και αποσκευές. Μάλιστα, με ένα άτομο στη σέλα του δεν θα διστάσει να μπει και σε μονοπάτια, αρκεί να έχει βέβαια τα κατάλληλα ελαστικά και ο αναβάτης του να έχει το μυαλό μέσα από το… κράνος.
Πού χάνει
Η ισχύς του δικύλινδρου μοτέρ του μοντέλου της Honda είναι απλώς επαρκής για να κινήσει το Transalp σβέλτα. Προτιμά να ανεβοκατεβάζει τα πιστόνια του σε πιο χαλαρούς ρυθμούς περιστροφής, όπου η απουσία της 6ης ταχύτητας δεν ενοχλεί και η προσφερόμενη ροπή είναι αρκετή για να κινήσει τη μοτοσικλέτα με το απαραίτητο νεύρο και να δώσει την απαραίτητη ώθηση για γρήγορα και ασφαλή προσπεράσματα.
Πού κερδίζει
Η φιλικότητα των μοτοσικλετών της ιαπωνικής εταιρείας είναι γνωστή και δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Και το Transalp διέπεται από αυτή τη φιλοσοφία και με την ομοιογένεια που το χαρακτηρίζει δεν θα αφήσει ποτέ κάποιον να αισθανθεί άβολα πάνω του, είτε κινείται στην πόλη είτε στο βουνό.
Ανάμεσα σε δύο κόσμους
Περισσότερα Γ: ΒMW F800 GS
Το μεγαλύτερο εκ των δύο δικύλινδρων εν σειρά GS προσπαθεί να συνδυάσει στοιχεία από τα μεγάλα on-οff, όπως είναι η δύναμη και οι αυξημένες δυνατότητες εκτός δρόμου, με χαρακτηριστικά της μεσαίας κατηγορίας, όπως είναι η φιλικότητα στην καθημερινή χρήση και οι μικρές διαστάσεις. Και τα καταφέρνει πολύ καλά σε αυτό.
Πόλη
Η τάπα αεροπορικού τύπου του, κάτω από τη σέλα τοποθετημένου ρεζερβουάρ, επιτρέπει στον αναβάτη βρίσκεται σε…συνηθισμένη θέση για μοντέλο της BMW: πίσω και δεξία.
Στους δρόμος της πόλης, το μοντέλο της βαυαρικής φίρμας δεν θα αντιμετωπίσει ιδιαίτερο πρόβλημα. Το πλάτος του είναι αρκετά μικρό και το τιμόνι του βρίσκεται σαφώς ψηλότερα από τους καθρέπτες των περισσότερων σύγχρονων αυτοκινήτων, που θυμίζουν πλέον… βανάκια με τόσο ύψος που έχουν πάρει. Πιο πιθανό είναι να βρουν οι καθρέπτες σας σε αυτούς ενός φορτηγού, παρά κάτι άλλο! Ο ισχυρός κινητήρας και το μαλακό κιβώτιο συνεργάζονται πολύ καλά, οι αναρτήσεις απορροφούν ακόμη και τις μεγάλες λακκούβες των ελληνικών αστικών δρόμων και τα φρένα έχουν καλή αίσθηση και δεν μπλοκάρουν εύκολα ακόμη και αν το ABS είναι απενεργοποιημένο.
Ταξίδι
Τυπικά, για BMW, σε σχεδίαση τα όργανα του F800 GS. Με τα στοιχεία που μπορείτε να τους προσθέσετε από τον έξτρα εξοπλισμό γίνονται…υπερπλήρη.
Το ταξίδι είναι μέσα στα γονίδια του μοντέλο της BMW, γι’ αυτό άλλωστε και το αποκαλεί Travel Enduro. Στον αυτοκινητόδρομο θα κινηθεί χωρίς πρόβλημα με ταχύτητες κοντά στα 150 χλμ./ώρα, με την προστασία από τον αέρα που προσφέρει η ζελατίνα να βάζει τα όρια για κάτι παραπάνω. Βέβαια, το F800GS μπορεί να ταξιδεύει και με την τελική του, αν το επιθυμεί ο αναβάτης του, με τη σταθερότητα στις καμπές του αυτοκινητόδρομου να είναι υποδειγματική. Ο συνεπιβάτης κάθεται άνετα στο χώρο που του αναλογεί πάνω στη σέλα και θα κουραστεί αργότερα από τον αναβάτη, αφού έχει περισσότερο αφρώδες στη διάθεσή του.
Στροφές
Ηλεκτρική απόδοση για το δικύλινδρο εν σειρά μοτέρ με την ευστροφία και τη δύναμη στις ψηλές και μεσαίες στροφές να το χαρακτηρίζουν. Η κατανάλωση κυμαίνεται σε επίπεδα πολύ μικρότερο κινητήρα.
Σε ορεινό στροφιλίκι, η γερμανική δημιουργία θα δώσει τα καλύτερα διαπιστευτήρια. Κύριο χαρακτηριστικό της, η ακαμψία του πλαισίου, αλλά η σιγουριά και η πληροφόρηση που δίνει το πιρούνι στον αναβάτη για την πρόσφυση του εμπρός τροχού. Το F800GS θα πάρει εντυπωσιακές κλίσεις στις στροφές, αν το επιτρέπει βέβαια και το οδόστρωμα, και θα κινηθεί σε πολύ γρήγορους ρυθμούς με τη βοήθεια και του σχεδόν ηλεκτρικού σε απόδοση μοτέρ, το οποίο διαθέτει πλούσια αποθέματα ροπής και ισχύος σχεδόν σε όλο το φάσμα της λειτουργίας του. Ακόμη και με δεύτερο άτομο πάνω στη σέλα, η συμπεριφορά της μοτοσικλέτας δείχνει να μην επηρεάζεται, που σημαίνει ότι μπορεί να συνεχίσει στους ίδιους υψηλούς ρυθμούς. Αν βέβαια το επιτρέψει ο… πίσω!
Χώμα
Εδώ είναι που το μοντέλο της γερμανικής εταιρείας κάνει και τη μεγαλύτερη διαφορά, όχι μόνο από το «μικρότερο αδερφό» του, αλλά και από τα περισσότερα on-off μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας. Οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων, το άκαμπτο πλαίσιο, το μικρό πλάτος της κατασκευής που επιτρέπει στο σώμα να κινείται με άνεση εμπρός-πίσω, αλλά και ο εμπρός τροχός των 21 ιντσών, δεν περιορίζουν το F 800 GS σε μία απλή διάσχιση ενός χωματόδρομου. Αντίθετα, δίνουν στον αναβάτη του όλα τα απαραίτητα εφόδια για να το διασκεδάσει κιόλας, αφού στην γκάμα του GS περιλαμβάνονται όλα τα «παιχνίδια», ακόμη και τα σχετικά μεγάλα άλματα. Ο μόνος ουσιαστικός περιορισμός τίθεται από την ασφάλτινη χάραξη των ελαστικών. Με ένα ζευγάρι πιο χωμάτινα, το F800GS απλά θα… ξεσαλώσει στο χώμα και θα κινηθεί και γρήγορα και με ασφάλεια.
Πού κερδίζει
Σε σχέση με τα μοντέλα της μεσαία κατηγορίας, το «μεγάλο» δικύλινδρο εν σειρά GS έχει ένα πακέτο αναρτήσεων που μπορεί να τα καταφέρει πολύ καλά σε οποιεσδήποτε συνθήκες. Το ανεστραμμένο πιρούνι και το αμορτισέρ τα βγάζουν πέρα τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα, προσφέροντας σταθερότητα και ασφάλεια στα δύο τερέν.
Πού χάνει
Συνολικά, η μοτοσικλέτα έχει λίγα σημεία που μπορείς να πεις με σιγουριά ότι υστερεί από μοντέλα του ανταγωνισμού. Ένα από αυτά είναι και η σέλα του. Στην προσπάθειά τους οι μηχανικοί να δημιουργήσουν μία που να μπορεί να φιλοξενήσει πάνω της βραχύσωμους αναβάτες, αλλά να είναι και αρκετά στενή και επίπεδη για να διευκολύνει στην εκτός δρόμου οδήγηση, της αφαίρεσαν αρκετό υλικό από την περιοχή που συναντάται με το ρεζερβουάρ, με αποτέλεσμα να είναι κατηφορική και να κουράζει πιο γρήγορα από όσο θα μπορούσε.



ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ