LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Συγκριτικό Test

Συγκριτικό Test
ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΟ: Μεσαία Street
Πόσοι είναι… αρκετοί;
Διαβάστηκε από 13826 αναγνώστες
Το στερεότυπο δίλημμα «δύο ή τέσσερις κύλινδροι;» που επικρατεί για τα street μοντέλα, μόνο… μπανάλ μπορεί να χαρακτηριστεί στις μέρες μας. Οι επιλογές πλέον δεν σταματούν εκεί, αφού στο παιχνίδι έχουν μπει όχι μόνο ο ένας αλλά και οι τρεις κύλινδροι και μάλιστα με αξιώσεις. Καιρός λοιπόν να μπουν και στο δίλημμά μας!
Εισαγωγή: Για τους ανήσυχους…
Είστε κολλημένος με τα street, ψάχνετε για καινούργια μοτοσικλέτα και δεν θέλετε να αλλάξετε κατηγορία; Έρχεστε από διαφορετικό backgroung και θέλετε να εισέλθετε στην κατηγορία των street μοτοσικλετών αλλά είστε διστακτικός λόγω «περιορισμένων» επιλογών; Ή μήπως είστε από εκείνους που θέλουν να έχουν μία ολοκληρωμένη εικόνα όσον αφορά στις επιλογές προτού προβείτε σε κάποια αγορά; Όποια και αν είναι η ερώτηση που σας αντιπροσωπεύει καλύτερα από τις παραπάνω, το θέμα που ακολουθεί σάς αφορά άμεσα! Ιδού τέσσερα street από τη μεσαία κατηγορία, τα οποία αν και μοιράζονται πολλά κοινά χαρακτηριστικά μεταξύ τους όσον αφορά στην πρακτικότητα και την ευκολία χρήσης, το καθένα προτάσσει μία εντελώς διαφορετική προσωπικότητα που ορίζεται από την «καρδιά» μίας μοτοσικλέτας, τον κινητήρα της. Επειδή λοιπόν οι επιλογές σας (εδώ και αρκετό καιρό είναι η αλήθεια) δεν «περιορίζονται» σε δύο ή τέσσερις κυλίνδρους, στις σελίδες που ακολουθούν θα βρείτε δύο «αντίπαλα στρατόπεδα» που τα βάζουν με το… κατεστημένο, με το σύνολο των κυλίνδρων τους να αθροίζεται σε μονό αριθμό… Και η ερώτηση είναι η εξής: 4, 3, 2 ή 1 κύλινδροι; Η επιλογή φυσικά είναι δική σας.
Honda CB 600F Hornet
Εργονομία-Ποιότητα: Με την υπογραφή της Honda Δύσκολα βρίσκει κανείς ψεγάδι στις μοτοσικλέτες της ιαπωνικής εταιρείας όσον αφορά στην εργονομία που προσφέρουν. Το γυμνό τετρακύλινδρο δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση και όπως τα περισσότερα μοντέλα της Honda, έτσι και αυτό, σου δίνει γρήγορα την εντύπωση ότι έχει κατασκευαστεί σύμφωνα με τη δική σου σωματοδομή και προτιμήσεις. Η θέση οδήγησης είναι ελαφρώς επιθετική αλλά ξεκούραστη, τα εύχρηστα χειριστήρια βρίσκονται στις σωστές θέσεις, ενώ και ο συνεπιβάτης δεν θα δυσκολευτεί να βολευτεί στο χώρο που του αναλογεί, με τα γόνατά του να μη σχηματίζουν πολύ μικρές γωνίες και τα χέρια του να φτάνουν εύκολα στις πρακτικές χειρολαβές που έχει προβλέψει η Honda για αυτόν. Παράλληλα, η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, με τη βαφή και το φινίρισμα των πλαστικών και μεταλλικών τμημάτων να δείχνουν ιδιαίτερα ανθεκτικά στο πέρασμα του χρόνου.
Κινητήρας: Βελούδινη ισχύς
Το 4κύλινδρο εν σειρά μηχανικό σύνολο του Hornet προέρχεται από το CBR 600RR του ’07. Με διαφορετικούς εκκεντροφόρους, σώματα ψεκασμού, αλλά και χαρτογράφηση από αυτό, το μοτέρ του ιαπωνικού γυμνού έχει αποκτήσει μία ελαφρώς διαφορετική προσωπικότητα που ταιριάζει σχεδόν ιδανικά στις καθημερινές συνθήκες. Στην πράξη, ο κινητήρας αποδεικνύεται εύστροφος και ελαστικός, με την απόδοση της ισχύος και της ροπής να χαρακτηρίζονται ως απόλυτα γραμμικές και την κατανάλωση να κυμαίνεται σε ικανοποιητικά επίπεδα για τις επιδόσεις που προσφέρει. Η λειτουργία του είναι επίσης ιδιαίτερα πολιτισμένη με τους κραδασμούς να λάμπουν δια της απουσίας τους, ενώ η συνεργασία του κινητήρα με το κιβώτιο είναι πολύ καλή, με το τελευταίο να είναι μαλακό και σωστά κλιμακωμένο και να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες του μοτέρ.
Φρένα: Λύσεις ουσίας
Στον τομέα της πέδησης, η Honda δεν έχει χρησιμοποιήσει φαντεζί λύσεις για το Hornet. Οι μπροστινοί δίσκοι έχουν διάμετρο 296 χλστ. και καθένας από αυτούς συνδυάζεται με συμβατικά τοποθετημένη δαγκάνα δύο εμβόλων, όπως ακριβώς δηλαδή και στο προηγούμενο μοντέλο. Μπορεί όλα τα παραπάνω να μην προκαλούν καμία εντύπωση με τις προδιαγραφές τους, αλλά σε πραγματικές συνθήκες τα καταφέρνουν αρκετά καλά και θα σταματήσουν με ασφάλεια την ιαπωνική μοτοσικλέτα, προσφέροντας παράλληλα και την απαραίτητη αίσθηση στα δάκτυλα του αναβάτη.
Πλαίσιο-Αναρτήσεις: Τυπικά προσαρμοστικά
Το αλουμινένιο πλαίσιο του γυμνού τετρακύλινδρου αποτελείται από τρία μέρη και μαζί με το ψαλίδι, που έχει κατασκευαστεί από το ίδιο υλικό, προσφέρουν την απαραίτητη ακαμψία, ώστε το Hornet να μπορεί να αντεπεξέλθει σε ένα ευρύ πεδίο δράσης. Για αναρτήσεις, το μοντέλο της Honda φέρει μπροστά ένα ανεστραμμένο πιρούνι με τη διάμετρο των καλαμιών να ανέρχεται στα 41 χλστ., ενώ πίσω το μονό αμορτισέρ συνδέεται άμεσα με το ψαλίδι χωρίς να μεσολαβεί μοχλικό.
Στο δρόμο: Τα καταφέρνει παντού
Πάνω στη σέλα του Hornet, ο αναβάτης θα νιώσει άνετα από την πρώτη στιγμή. Ο κινητήρας μπορεί να έχει προσαρμοστεί για πιο ήπιους και καθημερινούς ρυθμούς κίνησης, αλλά σε καμία περίπτωση δεν κρύβει τις supersport καταβολές του, με την ευστροφία και την ισχύ να δίνουν δυναμικά το «παρών» και τη λειτουργία του ψεκασμού να χαρακτηρίζεται ως αψεγάδιαστη. Μέσα στην πόλη, η πολύ καλή συγκέντρωση των μαζών, η φιλική θέση οδήγησης και το μικρό βάρος σάς δίνουν όλα τα απαραίτητα εφόδια για να κινηθείτε γρήγορα και με ασφάλεια, ενώ στο ταξίδι οι περιορισμοί για υψηλές μουαγιέν θα τεθούν μόνο από την έλλειψη ζελατίνας, αφού το Hornet παρουσιάζεται υποδειγματικά σταθερό και ευθύβολο ακόμη και στην τελική του. Σε δρόμο με στροφές, το ιαπωνικό μοντέλο θα κινηθεί με υψηλούς ρυθμούς και δεν θα δυσκολευτεί να ακολουθήσει τις επιθυμίες του αναβάτη του, αλλάζοντας γρήγορα κλίση και κατεύθυνση, πληροφορώντας παράλληλα τον τελευταίο για την κατάσταση του οδοστρώματος.
Συμπέρασμα
Το Hornet είναι μία μοτοσικλέτα που δεν θα αφήσει κανέναν ασυγκίνητο, λόγω τόσο σχεδίασης όσο και συνολικής απόδοσης. Πέρα από την αισθητική του, αυτό που ξεχωρίζει είναι το τετρακύλινδρο εν σειρά μοτέρ με τις υποδειγματικές καμπύλες ροπής και ισχύος και τη, σε γενικές γραμμές, αψεγάδιαστη λειτουργία του. Στο ταξίδι, δεδομένης της κατηγορίας, θα τα καταφέρει καλά, ενώ στις στροφές θα ικανοποιήσει τόσο τον αρχάριο αναβάτη λόγω φιλικότητας όσο και τον πιο έμπειρο λόγω της ολοκληρωμένης «προσωπικότητάς» του.
Triumph Street Triple: Στους δύο, τρίτος είναι… πάρτι
Κάπως έτσι θα μπορούσαμε να περιγράψουμε τη δημιουργία της βρετανικής εταιρείας, όπου κυρίαρχο στοιχείο της προσωπικότητά της αποτελεί ο τρικύλινδρος κινητήρας των 675 κ.εκ. Βέβαια, το Street Triple έχει και άλλα χαρίσματα, για τα οποία θα… διαβάσετε παρακάτω.
Εργονομία: Με σπορ προθέσεις
Σε γενικές γραμμές, δεν θα αντιμετωπίσετε πρόβλημα πάνω στη σέλα του Street Triple. Η θέση οδήγησης αμφιταλαντεύεται μεταξύ επιθετικότητας και καθημερινής οδήγησης, με τα μαρσπιέ να φέρνουν τα πόδια πίσω και ψηλά, σχηματίζοντας μικρές γωνίες στα γόνατα και το τιμόνι σε συνδυασμό με τη σέλα, και να τοποθετούν τον κορμό σε σχετικά όρθια θέση αποφορτίζοντας τους καρπούς από αρκετό βάρος. Χειριστήρια και όργανα βρίσκονται στις σωστές θέσεις. Τα πρώτα έχουν ποιοτική λειτουργία και δεν θα προβληματίσουν ποτέ τον αναβάτη. Ωστόσο, η οθόνη υγρών κρυστάλλων του όμορφου πίνακα οργάνων, αν και συγκεντρώνει σχεδόν όλες τις ενδείξεις που θα φανούν χρήσιμες στον οδηγό, θα μπορούσε να είναι πιο ευανάγνωστη. Ο συνεπιβάτης δεν θα αντιμετωπίσει ιδιαίτερο πρόβλημα, με τη σέλα που του αναλογεί να έχει αρκετό αφρώδες, ενώ για τη στήριξή του υπάρχει και μία πρακτική χειρολαβή. Τέλος, η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, κάτι που είναι ορατό τόσο από τη βαφή και το φινίρισμα των μεταλλικών μερών όσο και από την προσοχή που έχει δοθεί στις λεπτομέρειες της μοτοσικλέτας.
Κινητήρας: Οι τρεις πιστολέρος!
Ένα τρικύλινδρο μοτέρ είναι σπάνιο φαινόμενο για τους ελληνικούς δρόμους. Αυτό θα ήταν καλό να αλλάξει και κάλλιστα θα μπορούσε, μιας και ο βρετανικός κινητήρας έχει όλα τα φόντα για να προσηλυτίσει αναβάτες από όλες τις τάξεις της μοτοσικλέτας. Η ισχύς και η ροπή κάνουν αισθητή την παρουσία τους ήδη από τις χαμηλές στροφές, με τα καλύτερα να έρχονται από τις 6.000 περίπου σ.α.λ. και πάνω έως και τον κόφτη. Το μόνο αρνητικό που μπορείς να του προσάψεις είναι η άμεση έως απότομη λειτουργία του στο άνοιγμα/κλείσιμο του γκαζιού, που απαιτεί εξοικείωση.
Φρένα: Στα πλαίσια της κατηγορίας
Το πακέτο πέδησης του Street Triple αποτελείται από δύο διπίστονες δαγκάνες της Nissin, οι οποίες συνδυάζονται με δίσκους διαμέτρου 308 χλστ. εμπρός και δαγκάνα μονού εμβόλου, της ίδιας εταιρείας, πίσω, η οποία συνδυάζεται με δίσκο 245 χλστ. Επί του πρακτέου, η απόδοσή τους κυμαίνεται στα πλαίσια της κατηγορίας, προσφέροντας στον αναβάτη την αίσθηση και τη δύναμη που επιθυμεί για να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια.
Αναρτήσεις-Πλαίσιο: Στιβαρότητα και άνεση
Το ιδιαίτερης σχεδίασης αλουμινένιο πλαίσιο του βρετανικού μοντέλου προέρχεται από το SS της Triupmh, το Daytona 675. Οπότε, όπως καταλαβαίνετε, δεν αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα όσον αφορά στις δυνάμεις που έχει να διαχειριστεί, ακόμη και όταν ο αναβάτης εξερευνά τα όρια της μοτοσικλέτας. Στον τομέα των αναρτήσεων, η εταιρεία από το «νησί» έχει χρησιμοποιήσει ένα ανεστραμμένο πιρούνι με διάμετρο καλαμιών στα 41 χλστ. και ένα αμορτισέρ στο οποίο ρυθμίζεται μόνο η προφόρτιση του ελατηρίου.
Στο δρόμο: Με sport γονίδια
Το Street Triple δείχνει αμέσως τις sport καταβολές του όταν βρίσκεσαι στη σέλα του, από τα ψηλά τοποθετημένα μαρσπιέ και το τιμόνι που κόβει λίγο σε σχέση με ανταγωνιστικά μοντέλα. Πέρα από αυτό, δεν θα αντιμετωπίσετε άλλο πρόβλημα στην πόλη, αφού οι αναρτήσεις, αν και τείνουν προς το σφιχτό, κάνουν ό,τι μπορούν για να απορροφήσουν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στο ταξίδι, το Triumph είναι άνετο εφόσον η ταχύτητα περιοριστεί έως και τα 150 χλμ./ώρα λόγω ουσιαστικής έλλειψης προστασίας από τον αέρα. Ωστόσο, η μοτοσικλέτα μπορεί να ταξιδεύει με την τελική της, αν το επιθυμεί ο αναβάτης, επιδεικνύοντας υποδειγματική σταθερότητα στις καμπές του αυτοκινητόδρομου. Στις στροφές το Street Triple θα αποκαλύψει τις υπόλοιπες αρετές του, όντας φιλικό και προβλέψιμο. Ο κινητήρας με τη μεστή απόδοση και το ευρύ φάσμα λειτουργίας δίνει στον αναβάτη ό,τι χρειάζεται για να επιτεθεί στις στροφές και εκεί αναλαμβάνουν το πλαίσιο και οι αναρτήσεις. Οι τελευταίες λειτουργούν καλά στις περισσότερες των συνθηκών, αν και σε υψηλούς ρυθμούς θα παρουσιαστούν μικρές ταλαντώσεις, προειδοποιώντας ότι πλησιάζουν στα όριά τους.
Συμπέρασμα
Η βρετανική μοτοσικλέτα παρουσιάζει ένα ολοκληρωμένο πακέτο που μπορεί να σας συντροφεύει τόσο στις καθημερινές σας μετακινήσεις όσο και στις αποδράσεις σας εκτός των τειχών της πόλης. Κυρίαρχα στοιχεία της αποτελούν βέβαια ο τρικύλινδρος κινητήρας, ο οποίος καταφέρνει να συνδυάζει τα χαρακτηριστικά δύο κόσμων (τη ροπή του δικύλινδρου και την ισχύ του τετρακύλινδρου), αλλά και η ξεχωριστή και γνήσια streetfighter εμφάνιση που μπορεί να χαρακτηριστεί έως και κλασική.
Aprilia Shiver 750: Διπλό espresso
Ένα espressάκι είναι από μόνο του ικανό να σας δώσει την απαραίτητη πρωινή ώθηση. Τα βλέφαρα ανοίγουν αμέσως, η καρδιά χτυπάει γρηγορότερα και το αίμα ρέει γρήγορα προς το κεφάλι, δίνοντας αίσθηση ενέργειας και ευεξίας. Πόσο μάλλον όταν είναι διπλό…
Εργονομία: Παντός… τύπου
Η λεπτή σιλουέτα του ιταλικού δικύλινδρου σε προϊδεάζει για τη θέση οδήγησης πριν ακόμη βρεθείς στην ψηλή του σέλα. Τόσο το ρεζερβουάρ όσο και το πλαίσιο είναι αρκετά στενά, με αποτέλεσμα τα πόδια να πατούν εύκολα κάτω, παρά το μεγάλο ύψος. Το φαρδύ τιμόνι βρίσκεται σχετικά μακριά από τον κορμό και τα χειριστήριά του είναι ποιοτικά στη λειτουργία τους και εργονομικά σχεδιασμένα. Ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων με το μεγάλο αναλογικό στροφόμετρο και την πλήρη ενδείξεων οθόνη υγρών κρυστάλλων είναι ευανάγνωστος και τα μάτια του αναβάτη δεν θα δυσκολευτούν να τον βρουν. Ο συνεπιβάτης κάθεται αρκετά άνετα για την κατηγορία και στη διάθεσή του έχει και δύο χειρολαβές, οι οποίες έχουν τοποθετηθεί σε καλό σημείο από εργονομικής πλευράς. Τέλος, η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε καλά επίπεδα, με αρκετές λεπτομέρειες πάνω στη μοτοσικλέτα να έχουν προσεχθεί ιδιαίτερα.
Κινητήρας: Hightech
Ο δικύλινδρος σε διάταξη V κινητήρας του ιταλικού μοντέλου είναι ένα ιδιαίτερα σύγχρονο μηχανικό σύνολο, το οποίο έχει εξοπλιστεί με αρκετά gadgetάκια από τη μαμά Aprilia. Ride by wire έλεγχος του γκαζιού τόσο στο άνοιγμα όσο και στο κλείσιμο, αλλά και τρεις διαφορετικές χαρτογραφήσεις για τον ψεκασμό, φροντίζουν για τη διαχείριση του καύσιμου μείγματος που εισρέει στον κύλινδρο, αλλά και για την προσαρμοστικότητα της απόδοσης του μοτέρ ανάλογα με τις συνθήκες και τις… ορέξεις του αναβάτη. Η καλύτερη περιοχή του δικύλινδου μοτέρ βρίσκεται στο μεσαίο φάσμα της λειτουργίας του, όπου η ροπή και η δύναμη έρχονται άμεσα και επαρκούν για γρήγορη κίνηση σε δρόμο με στροφές. Από εκεί και πάνω, η δύναμη κορυφώνεται γλυκά, ενώ με λίγες στροφές και μεγάλη σχέση στο κιβώτιο θα παρουσιαστεί ένα ελαφρύ σκορτσάρισμα.
Φρένα: Αμεσότητα και ισχύς
Οι ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες των τεσσάρων εμβόλων και οι δίσκοι των 320 χλστ. που έχει τοποθετήσει η Aprilia στο πιρούνι του Shiver μπορούν να πείσουν μόνο με την εμφάνισή τους για την ισχύ που είναι ικανές να παράγουν. Στην πράξη, η πίεση στη μανέτα μεταφράζεται άμεσα σε επιβράδυνση, και σε καλό οδόστρωμα το ιταλικό μοντέλο θα χάσει γρήγορα τα χιλιόμετρα που «κουβαλά». Σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης, πάντως, χρειάζεται λίγη προσοχή για να μην βρεθείτε προ απρόοπτου.
Πλαίσιο-αναρτήσεις: Αλά ιταλικά
Το πλαίσιο του Shiver χαρακτηρίζεται ως υβριδικό, καθώς το μπροστινό τμήμα του (χωροδικτύωμα) έχει κατασκευαστεί από ατσάλι και οι δύο πίσω πλάκες από αλουμίνιο. Είναι αρκετά στιβαρό και σε καμία περίπτωση δεν θα έρθει σε δύσκολη θέση από την ισχύ που παράγει ο κινητήρας. Όσον αφορά στις αναρτήσεις, η Aprilia έχει τοποθετήσει μπροστά ένα ανεστραμμένο πιρούνι με διάμετρο καλαμιών στα 43 χλστ., ενώ την ανάρτηση του πίσω τροχού έχει αναλάβει ένα παράκεντρα τοποθετημένο αμορτισέρ που εδράζεται στο ψαλίδι χωρίς μοχλικό.
Στο δρόμο: Για κάθε μέρα
Στο δρόμο, το Shiver παρουσιάζεται φιλικό και δεν προβληματίζει σε οποιαδήποτε διαδρομή. Μέσα στην πόλη, το φαρδύ τιμόνι προσφέρει καλό μοχλό και η όρθια θέση οδήγησης αφήνει ξεκούραστα τα χέρια του αναβάτη. Οι αναρτήσεις φιλτράρουν αρκετά καλά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και μόνο σε κοφτές και σχετικά μεγάλου ύψους ανωμαλίες, οι τροχοί θα χάσουν την επαφή τους με την άσφαλτο. Ταξιδεύοντας με το Shiver, η άνεση παραμένει σε υψηλά επίπεδα, τόσο για τον οδηγό όσο και για το συνεπιβάτη, αρκεί βέβαια οι ταχύτητες να μη ξεφεύγουν από τα όρια των γυμνών street μοτοσικλετών, δηλαδή τα 140 χλμ./ώρα. Σε δρόμο με στροφές, η γεμάτη απόδοση του μοτέρ στις μεσαίες στροφές κυριαρχεί και εφόσον παραμένεις σε αυτό το φάσμα, το μαλακό κιβώτιο αποκτά… διακοσμητικό χαρακτήρα. Με σβέλτους ρυθμούς, η συμπεριφορά του Shiver είναι ευχάριστη και προβλέψιμη, με την αλλαγή κατεύθυνσης να γίνεται εύκολα και γρήγορα. Σε υψηλότερους ρυθμούς, πάντως, οι αναρτήσεις θέτουν τα όρια, με τις ταλαντώσεις να κάνουν την εμφάνισή τους χωρίς όμως να γίνονται ανησυχητικές.
Συμπέρασμα
Η εντυπωσιακή σχεδίαση και η πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση είναι μόνο δύο από τα στοιχεία που σκιαγραφούν την προσωπικότητα του Shiver. H θέση οδήγησης που θα προτιμηθεί ιδιαίτερα από τους ψηλότερους σε ανάστημα αναβάτες, ο ήχος αλλά και η απόδοση του δικύλινδρου μοτέρ στις μεσαίες στροφές είναι… άλλα τρία! Βάλτε σε αυτά και την προβλέψιμη και σε πολλές περιπτώσεις ευχάριστη συμπεριφορά του και τότε ίσως να έχετε μπροστά σας την επόμενη μοτοσικλέτα σας.
Yamaha MT-03: Ένας αλλά… Λέων
Το MT-03 είναι μία αδικημένη μοτοσικλέτα, αν λάβουμε υπ’ όψιν την πορεία της στην ελληνική αγορά. Σε μία κατηγορία όπου η μέγιστη ισχύς και οι επιδόσεις παίζουν καταλυτικό ρόλο στην απόφαση του υποψήφιου αγοραστή, το MT-03 δείχνει με τον καλύτερο τρόπο πως η ευχαρίστηση του αναβάτη μπορεί να έρθει και από αλλού.
Εργονομία: Φιλική για όλους
Οι μικρές εξωτερικές διαστάσεις του προϊδεάζουν τον παρατηρητή για ανάλογα μικρούς χώρους Ωστόσο, το MT-03, χωρίς να παραβλέπει βέβαια και τους πιο μικρόσωμους αναβάτες, φέρει μία άνετη θέση οδήγησης ακόμη και για άτομα που ξεπερνούν σε ύψος το 1,80 μ. Το φαρδύ και ψηλό τιμόνι δίνει εξαιρετικό μοχλό σε αυτόν που βρίσκεται στην άνετη σέλα του και τα χαμηλά τοποθετημένα μαρσπιέ δημιουργούν σωστές γωνίες για άνετη μετακίνηση εντός και εκτός των τειχών. Αυτό που ίσως ενοχλήσει λίγο είναι το πλάτος του ξεχωριστής σχεδίασης ρεζερβουάρ, που ανοίγει τα πόδια λίγο περισσότερο από το συνηθισμένο. Κατά τ’ άλλα, ο λιτός πίνακας οργάνων προσφέρει μόνο τις απαραίτητες ενδείξεις στα μάτια του οδηγού και η αλήθεια είναι ότι τα στοιχεία που παρουσιάζονται στην ψηφιακή οθόνη θα μπορούσαν να είναι λίγο μεγαλύτερα και κατά συνέπεια πιο ευδιάκριτα. Ο συνεπιβάτης κάθεται ψηλότερα και σε ένα μικρότερο αναλογικά χώρο, ο οποίος θα τον κρατήσει ξεκούραστο για μέσης εμβέλειας αποστάσεις. Ποιοτικά, η πρόταση της Yamaha βρίσκεται σε αρκετά καλά επίπεδα, με τις όμορφες λεπτομέρειες και την ποιότητα της βαφής να είναι αυτά που ξεχωρίζουν.
Κινητήρας: Thumper Talking
Το μονοκύλινδρο μηχανικό σύνολο που κινεί το MT-03 είναι αρκετά γνωστό, καθώς είναι το ίδιο που χρησιμοποιεί η Yamaha για τα ΧΤ660 και το Tenere, η Aprilia για τα δύο Pegaso και η Derbi για το Mulhacen! Η απόδοσή του σίγουρα δεν μπορεί να σταθεί δίπλα στις πολυκύλινδρες προτάσεις του ανταγωνισμού, από την άλλη όμως έχει και αυτός τα πλεονεκτήματά του. Αυτά μεταφράζονται σε ελαφρύτερη αίσθηση κατά την οδήγησης λόγω σαφώς λιγότερων κινούμενων μερών, πλούσια αποθέματα ροπής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και καλή απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού.
Φρένα: Δυνατά και με αίσθηση
Τα φρένα του μονοκύλινδρου ιαπωνικού street αποτελούνται από δίσκους διαμέτρου 298 χλστ., οι οποίοι συνδυάζονται με διπίστονες δαγκάνες για τον εμπρός τροχό και δαγκάνα ενός εμβόλου πίσω, η οποία αγκαλιάζει δίσκο 245 χλστ. Η απόδοσή τους κυμαίνεται σαφώς πάνω από το μέσο όρο, με την ισχύ που παράγουν να γονατίζει τη μοτοσικλέτα από οποιαδήποτε ταχύτητα και είναι απόλυτα εκμεταλλεύσιμη λόγω της καλής αίσθησης που φτάνει στα δάκτυλα και στο πόδι του αναβάτη από τον εμπρός και τον πίσω τροχό αντίστοιχα.
Αναρτήσεις: Σφιχτές ρυθμίσεις
Οι αναρτήσεις του MT-03 έχουν καθαρά ασφάλτινο χαρακτήρα, κάτι που άλλωστε φαίνεται και από τις διαδρομές τους που δεν ξεπερνούν τα 130 χλστ. και τα 120 χλστ. για τον εμπρός και τον πίσω τροχό αντίστοιχα. Μπροστά λοιπόν συναντάμε ένα συμβατικό πιρούνι με… σεβαστή διάμετρο καλαμιών, ενώ πίσω ο τροχός αναρτάται από μονό αμορτισέρ, το οποίο είναι παράκεντρα τοποθετημένο, με το πάνω μέρος του να εδράζεται στο… μπροστινό μέρος του πλαισίου, ενώ η σύνδεση με το ψαλίδι πραγματοποιείται χωρίς την ύπαρξη μοχλικού.
Στο δρόμο: Πολυδιάστατο
Βάσει των προδιαγραφών, η συμπεριφορά της μονοκύλινδρης μοτοσικλέτας στο δρόμο δεν αποτελεί… έκπληξη. Το ΜΤ-03 είναι απολύτως διασκεδαστικό και όταν οι τροχοί του κυλούν θυμίζει κάτι μεταξύ supermoto και street μοτοσικλέτας. Στιβαρό και αέρινο θα ελιχθεί με χαρακτηριστική ευκολία ανάμεσα από τα αυτοκίνητα και το μόνο που θα χρειαστεί λίγη προσοχή, όταν τα πράγματα αρχίζουν και σφίγγουν, είναι το φαρδύ τιμόνι που βρίσκεται κοντά στο ύψος των καθρεπτών των τετράτροχων. Στην εθνική, θα ταξιδέψει τόσο γρήγορα όσο και οποιοδήποτε μεγάλο μονοκύλινδρο που δεν έχει καμία απολύτως προστασία από τον αέρα και όρθια θέση οδήγησης, με τη μέση ωριαία να περιορίζεται στα 130-140 χλμ./ώρα. Σε δρόμο με στροφές, το χαμόγελο του αναβάτη θα μεγαλώσει, καθότι το ΜΤ-03 αλλάζει κλίσεις με ελάχιστη προσπάθεια και διατηρεί τη συνοχή του σε πολύ μεγάλο βαθμό, ακόμη και όταν πιεστεί πολύ. Αναλόγως του οδοστρώματος, ο αναβάτης μπορεί να κινηθεί είτε με γωνίες (κακής ποιότητας) είτε με μεγάλες κλίσεις, με το μοντέλο της Yamaha να υπακούει στις εντολές του πειθήνια και να τον προειδοποιεί καθώς πλησιάζει τα όριά του.
Συμπέρασμα
Εν κατακλείδι, το ιαπωνικό street είναι μία μοτοσικλέτα που σίγουρα αξίζει μία δεύτερη ευκαιρία από το αγοραστικό κοινό. Το μοτέρ του βρίσκεται στο κάτω άκρο της κατηγορίας από πλευράς απόδοσης, αλλά υπηρετεί με περίσσιο ζήλο τη μονοκύλινδρη κατασκευαστική φιλοσοφία, προσάπτοντας έτσι την ανάλαφρη αίσθηση και τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα στο MT-03, δύο στοιχεία που συναντάμε μόνο στα μεγάλα μονοκύλινδρα on-off και τα supermoto.
Honda CB 600F Hornet
Το Hornet είναι μία 4κύλινδρη μοτοσικλέτα, η οποία πέραν της ιδιαίτερης σχεδίασής της, μπορεί να προσφέρει αρκετά ακόμη πράγματα στον αναβάτη της, με κερασάκι στην τούρτα τη γνωστή φιλικότητα που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας.
Honda CB 600F Hornet
Όλες οι ενδείξεις του Hornet είναι συγκεντρωμένες σε ένα σύγχρονο πολυόργανο και βρίσκονται σε καλή θέση από τα μάτια του αναβάτη.
Honda CB 600F Hornet
Αναβάτης και συνεπιβάτης δεν θα δυσκολευτούν να βολευτούν πάνω στη σέλα του ιαπωνικού 4κύλινδρου, με τον τελευταίο να έχει στη διάθεσή του και δύο χειρολαβές.
Honda CB 600F Hornet
Ο βελούδινος 4κύλινδρος κινητήρας της Honda παρουσιάζεται εύστροφος, δυνατός και με ικανά αποθέματα ροπής για τον κυβισμό του από το χαμηλό φάσμα λειτουργίας.
Honda CB 600F Hornet
Αν και δεν εντυπωσιάζει με τις προδιαγραφές του, το σύστημα πέδησης προσφέρει καλή αίσθηση και η δύναμη που παράγει επαρκεί για γρήγορες και ασφαλείς ακινητοποιήσεις.
Honda CB 600F Hornet
Οι αναρτήσεις της ιαπωνικής μοτοσικλέτας τα καταφέρνουν αρκετά καλά και στη γρήγορη οδήγηση, χωρίς βέβαια να παραβλέπουν τον τομέα της άνεσης.
Honda CB 600F Hornet
Triumph Street Triple
Ο πίνακας οργάνων του βρετανικού μοντέλου είναι πλήρης πληροφοριών. Οι ενδείξεις της ψηφιακής οθόνης θα μπορούσαν να είναι μεγαλύτερες.
Triumph Street Triple
Η σέλα του Street Triple παρέχει καλά επίπεδα άνεσης τόσο για τον αναβάτη όσο και για το συνεπιβάτη. Ο τελευταίος έχει στη διάθεσή του και δύο πρακτικές χειρολαβές.
Triumph Street Triple
Αρκετή ισχύ και καλή αίσθηση παράγουν τα φρένα του Triupmh, με μόνο παράπονο μία μικρή ασάφεια που παρουσιάζουν σε ολισθηρό οδόστρωμα με μικρές ταχύτητες.
Triumph Street Triple
Ο 3κύλινδρος κινητήρας παρουσιάζει μία ροπάτη απόδοση από τις χαμηλές κιόλας στροφές, ενώ από τις μεσαίες και μετά η ισχύς κάνει αισθητή την παρουσία της.
Triumph Street Triple
Οι αναρτήσεις λειτουργούν σωστά τόσο στις ανωμαλίες της πόλης όσο και σε δρόμο με στροφές και θα φανερώσουν τα όριά τους μόνο σε πολύ γρήγορους ρυθμούς.
Triumph Street Triple
Aprilia Shiver 750
Το πολυόργανο του ιταλικού μοντέλου φέρει όλες τις απαραίτητες και μη ενδείξεις, οι οποίες είναι ευανάγνωστες και απαιτούν ελάχιστο χρόνο για να διαβαστούν.
Aprilia Shiver 750
Η σέλα του Shiver στενεύει αρκετά στην περιοχή που συναντάται με το ρεζερβουάρ, με αποτέλεσμα να φτάνουν με ευκολία κάτω ακόμα και οι βραχύσωμοι αναβάτες.
Aprilia Shiver 750
Η ροπή που παράγει στις μεσαίες στροφές ο δικύλινδρος κινητήρας του Shiver είναι απολαυστική. Ψηλότερα η δύναμη κλιμακώνεται με γλυκό τρόπο μέχρι τον κόφτη.
Aprilia Shiver 750
Η ισχύς που παράγουν τα φρένα της ιταλικής δημιουργίας είναι αρκετά μεγάλη και έρχεται άμεσα. Προσοχή χρειάζεται μόνο στους γυαλισμένους δρόμους της πόλης.
Aprilia Shiver 750
Και οι δύο αναρτήσεις τα καταφέρνουν καλά μέσα στην πόλη, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο. Σε γρήγορο ρυθμό, τα όρια μπαίνουν από τις αδύναμες αποσβέσεις.
Aprilia Shiver 750
Yamaha MT-03
Yamaha MT-03
Λιτός ο πίνακας οργάνων, με τη μαύρη πλάκα του στροφόμετρου που φέρει το σήμα των ΜΤ να τραβά τα βλέμματα. Η ψηφιακή οθόνη θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη.
Yamaha MT-03
Η ανατομική σχεδίαση της σέλας του MT-03 με το πλούσιο και μέτριας σκληρότητας αφρώδες επιτρέπει να βολευτούν πάνω της αρκετοί σωματότυποι για πολλή ώρα.
Yamaha MT-03
Το μονοκύλινδρο μοτέρ αποδίδει γραμμικά τη δύναμή του και η ροπή έρχεται πλουσιοπάροχα στις χαμηλές και τις μεσαίες σ.α.λ., κάνοντάς το ιδιαίτερα φιλικό.
Yamaha MT-03
Οι σφιχτά ρυθμισμένες αναρτήσεις προσφέρουν σχετικά ελαφρώς χαμηλότερα επίπεδα άνεσης, αλλά και καλή συμπεριφορά σε δρόμο με στροφές.
Yamaha MT-03



ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ